Gå til innhold

Barbering nedentil

Anbefalte innlegg

Jeg er ei høne
Skrevet

Ser det er mange innlegg som tar opp barbering, men har ikke funnet noe som svarer på det jeg lurer på.

Når man barberer seg nedentil blir det silkemykt, men etter et par dagr når det begynner å vokse ut igjen og stubbene kommer frem blir det også nuppete og rødt. Noe som er ubehagelig og heller ikke så veldig lekkert!!

Noen som har noen kloke råd å komme med som har oppølevd det samme? Regner ikke med at det er bare jeg som hater de røde irriterte nuppene som kommer....

Skrevet

Etterhvert blir du "herdet", bruk ikke barberbladene andre steder på kroppen (legger, armhuler osv), og skift ofte. Smør på aloe vera gelè, og om ikke det er nok kan du ta på litt talkum når gelèn er tørket. Dessuten så bør du bruke bommultruser rett etter barbering (inntil du er herdet). jeg brukte sånne trange boxere, men det tar ikke lang tid å bli "herdet" og da slipper man røde nupper og sår hud.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tar de groveste hårene på "bøyelige" plasser (lysken og sånn) med pinsett først..Det funker..Bruk godt barberskum og tilstrekkelig med vann..(det er HELT sentralt..Og jeg har sett folk tabbe..Pøse på med barberskum men glemme å vete legga skikkelig, f.ex..)

Så barberer jeg først godt medhårs og derimot mothårs..Strekk huden så det ikke lurer seg igjen noe stubb.

Og gjør jevnlig, med ferske blader, ekslusivt beregnet på nedentil..

Smør med noe hyggelig.

Da skulle du være nuppefri og glatt, skulle jeg mene og tro..:-)

Skrevet

Du må nok barbere hver eller annehver dag, ellers får du stubber. Det er ikke noe kult nei.

Ellers følg de rådene de andre skrev her, med nytt blad ofte, aloe vera, evt. barberskum, mothårs, strekke huden mens du barberer osv.

:)

Og huden blir herdet etterhvert, så selv om du ser ut som ei nuppehøne de første dagene så blir det raskt mye finere og bedre altså!

:)

Skrevet

Hadde det som et stort problem!! Torde ikke vise meg for typen etter to dager nesten!

Prøvde alt! Men ingen ting hjalp. Men så kjøpte jeg en barbermaskin.. (lady shaver) Det ble bare så bra! Ingen røde prikker e.l. men det blir jo selvfølgelig stubbete etter noen dager, men da barberer du bare igjen... Den beste invisteringen jeg har gjort på lenge! Rundt seks hundre kroner for en passe bra en..

Skrevet

Barbere hver dag, det lønner seg.. Mener kondomeriet har en krem man kan smøre på!?

Iallefall har de hårfjerningsprodukter som er beregnet på å bruke nedentil:)

Gjest ex-slakter'n
Skrevet

Tror ikke vi orker flere barberingstråder nå. Det og analsex har vært hovedtemaet på DOl i litt for mange år.

Jeg er ei høne
Skrevet

Tror ikke vi orker flere barberingstråder nå. Det og analsex har vært hovedtemaet på DOl i litt for mange år.

Ehhh.... ba ikke om råd fra deg hvis du ikke vil gi....bare unngå de innleggene du er lei av du. Kommer nye mennesker hit som kanskje ikke har sett alle de innleggene du har sett før....

Gjest ex-slaktern
Skrevet

Ehhh.... ba ikke om råd fra deg hvis du ikke vil gi....bare unngå de innleggene du er lei av du. Kommer nye mennesker hit som kanskje ikke har sett alle de innleggene du har sett før....

Skulle jeg svart " men jøss, vokser håret ut igjen på deg"?

Jeg er ei høne
Skrevet

Skulle jeg svart " men jøss, vokser håret ut igjen på deg"?

Det var vel ikke det som var poenget mitt... Skrev vel ganske tydelig at det er normalt, men jeg lurte på om noen hadde noen måter å unngå at det ble sårt, rødt og irritert...

Gjest ex-slaktern
Skrevet

Det var vel ikke det som var poenget mitt... Skrev vel ganske tydelig at det er normalt, men jeg lurte på om noen hadde noen måter å unngå at det ble sårt, rødt og irritert...

La være å glattbarbere, kanskje?

Jeg er ei høne
Skrevet

La være å glattbarbere, kanskje?

Det er ditt valg, men spm mitt gikk ikke ut på hva folk syns jeg bør gjøre...spurte et enkelt spm, og noen har klart skjønt det og svare på det... Jeg har fått den hjelpen jeg trengte, men ellers takk....

Gjest ex-slaktern
Skrevet

Det er ditt valg, men spm mitt gikk ikke ut på hva folk syns jeg bør gjøre...spurte et enkelt spm, og noen har klart skjønt det og svare på det... Jeg har fått den hjelpen jeg trengte, men ellers takk....

Hvorfor svarer du ikke på HVORFOR du driver med denne glattbarberingen?

Jeg er ei høne
Skrevet

Hvorfor i all verden skal jeg gi deg en grunn for at jeg gjør det? det er vel mitt valg, og noe som absolutt ikke bør bry deg.. Tror ikke jeg er den eneste som gjør det! At du velger å ikke gjøre det er helt greit for meg, akkurat som at det jeg gjør er utenfor din interesse! Hadde jeg vært intressert i å diskutere hvorfor man gjør det hadde jeg vært nok skrevet noe annet.

Du kan jo prøve det så kanskje du skjønner hvorfor!!

Skrevet

Enkelte mennesker "som nettopp deg"!! må utvilsomt ha en utrolig trang inngang når det gjelder og forstå et spørsmål

;-) hehehe

Få deg litt søvn:-)

Jeg er ei høne
Skrevet

Enkelte mennesker "som nettopp deg"!! må utvilsomt ha en utrolig trang inngang når det gjelder og forstå et spørsmål

;-) hehehe

Få deg litt søvn:-)

TAKK!!! :)

Skrevet

TAKK!!! :)

Forøvrig vil jeg anbefale deg og barbere deg hver dag (som flere har gjort her inne), for meg hjalp det med alohe vera krem, men slett ikke med en gang, gi det litt tid og dette går over for de fleste:-)

Nuppene og rødheten skyldes bare at huden er irritert av uvanlig forstyrrelse;-)

Gjest lykke til
Skrevet

Prøv med rensemiddel for sexleketøy. (f.eks vibrator) Det skal funke. Eller aloe vera, eller pyrisept.

• 2 uker senere...
Skrevet

Prøv med rensemiddel for sexleketøy. (f.eks vibrator) Det skal funke. Eller aloe vera, eller pyrisept.

Kondomeriet har fått et alternativ til vibratorrensen nå som heter Unirens, den er spesialtilpasset intimbarbering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...