Gå til innhold

Hvordan får jeg norsk tale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna fikk Robotene på DVD idag. På coveret står det at det er norsk, dansk, islandsk og engelsk tale og tekst, men det kommer bare engelsk tale. Det kommer ingen meny før filmen hvor jeg kan velge språk, og ingen tekst når jeg trykker på subtitle på fjernkontrollen. Jeg skjønner ingenting. Noen som har filmen, eller andre som kan hjelpe? 5-åringen vil gjerne forstå hva de sier :-)

Skrevet

prøv å høyreklikke når du er inne i filmen, da kommer det opp en meny. se om du da kommer til et tekstvalg...

Skrevet

prøv å høyreklikke når du er inne i filmen, da kommer det opp en meny. se om du da kommer til et tekstvalg...

Jeg ser den på tv'n, ikke PC'n hvis det var det du mente... :-)

Skrevet

Jeg ser den på tv'n, ikke PC'n hvis det var det du mente... :-)

ok, jeg har dvd-spiller på pc'n derfor tenkte jeg slik..

hm.. teksten burde jo komme frem. Er det sone2 på dvd'en?

Skrevet

Det vet jeg ikke... Hvordan finner jeg ut det da?

Skrevet

Har du en audio-knapp på fjernkontrollen?

Ja, har prøvd å trykke på den, men ingenting skjer.

Skrevet

Gå på Setup i hovedmenyen.

Det er ikke alltid det går å skifte språk mens filmen går.

Skrevet

Gå på Setup i hovedmenyen.

Det er ikke alltid det går å skifte språk mens filmen går.

Men i de tilfellene pleier det vel å være en meny før filmen hvor man kan velge språk? Det var ikke det i dette tilfellet sier innsender.

Skrevet

Men i de tilfellene pleier det vel å være en meny før filmen hvor man kan velge språk? Det var ikke det i dette tilfellet sier innsender.

Det varierer. Enten kommer det opp en sånn meny hvor man velger "Norsk", "Engelsk", "Dansk", osv, eller så kommer man direkte inn på hovedmenyen hvor man selv må gå inn på oppsettet og velge derfra.

Men jeg har selv vært borti litt vriene filmer, så det er mulig man må lete litt. Det vanlige er dog at man velger dette via "Oppsett".

Gjest ChiengMai
Skrevet

Er det norsk versjon er den sone 2. Prøv å gå inn i meny og forandre språk der. Her hos oss startet den automatisk med norsk tale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...