Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame i førtiårene og separert fra min mann etter et langt ekteskap. Jeg har en venn som jeg har kjent en stund og vi har en fin kjemi, han har et meget moderat alkoholforbruk noe jeg har vært meget glad for men nå har han fortalt meg at av og til røyker han hasj, ikke ofte men alikevel jeg ble meget usikker. Han er noen få år eldre enn meg ikke noen ungdom lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20005-usikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Livredd Tullemor

Jeg selv innledet et forhold til en mann hvor jeg etter tid fikk vite han røkte hasj... Etter mitt syn er sånt noe overhodet ikke å tolerere, særdeles IKKE dersom det er barn med i spillet.

Jeg syns faktisk du bør gi ham valget. Deg, eller hasjen. Min venn valgte den gang meg... uten at det ble noe mer mellom oss etter tid.. man kan vel aldri lære å stole på slike mennesker, om de faktisk har klart å kutte dop, eller sier det, for å tilfredsstille deg.

venner av meg kunne fortelle at han ofte luktet hasj, osv, mens jeg selv overhodet ikke aner noe til sånt noe, og ikke visste hvem jeg skulle tro da han gråt ut sine motsigelser...

Jeg vet ikke jeg, men for meg er ikke engang hasj noe jeg kan tolerere, og om en mann ikke ofrer såpass for meg, så er han iallefall ikke meg verdt!

-----

Da jeg var helt ung hadde jeg en venn... den vennen sitter i dag utkjørt, som et vrak, er spinkel og møkkete... uten hjem... uten jobb...

og den gangen jeg var 14-15, og vi var venner... da begynte han...

..."bare med hasj....."

Sånt noe sitter naturlignok skremmende i enda...

om ikke alle ender slik, så er ikke hasj noe jeg vil tolerere hos en jeg skal dele livet med...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20005-usikker/#findComment-87404
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg synes du har grunn til å være usikker over din venns hasjrøyking.

Derfor synes jeg du gjør lurt i å ta saken opp.

Snakk med han om saken. Si at du er usikker og lurer på flere ting. Spør han ut. Forslag til spm. du kan stille:

Hvor ofte bruker han stoff? Hvem gjør han det sammen med? Kobler han det med alkohol, eller andre stoffer, tbaletter f.eks.?

Har han brukt stoff tidligere, og hvor lenge?

Du kan finne mange svar gjennom hans svar til deg.

Spørsmålet blir vel for deg, hvor går din toleransegrense?

Så får du gjennom samtaler med vennen din vurdere om hasjrøykingen fører deg bort fra han eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20005-usikker/#findComment-87571
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...