Gå til innhold

Hvor mye trenger en ex å vite ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skorpionfisken

6

• morsan

5

• Cumbria

4

• cecily

4

Gjest mummikusine

Meningen din er helt grei. Det er ikke min mening at du bør finne deg en mann med barn.

Det er bare sånn at jeg synes synd i de som ikke opplever den altoppslukende kjærligheten som gjør at man driter i bagateller som barn og ekskoner... :-).

Men holdningen din og meningen din er helt grei den. Det er fint om du signaliserer den til mennene du kjenner og blir kjent med, sånn at de som har barn holder seg langt unna og prøver å unngå å bli forelsket i deg.

Tidligere barn og exkoner kan neppe kalles bagateller. Og det å påstå at man aldri har opplevd ekte kjærlighet slik som du bare fordi man ikke har funnet seg en med barn høres mildt sagt søkt ut... Prøver du å påstå at din kjærlighet er bedre enn andres? *er det mulig*

*skvatt her jeg satt* :o)

Klart det er det enkleste og mest praktiske, ingen som helst tvil om det.

Men jeg synes jo i utgangspunktet det er synd å la barn stå i veien for kjærligheten, hvis den ellers hadde hatt gode kår.

Men det er jo godt vi er forskjellige, og kan velge selv hva vi vil her i verden.

Ja, det er det. Jeg ser absolutt ikke på single foreldre som umoralske eller noe som helst, viktig å presisere.

Jeg ville rett og slett unngå at det kunne bli et problem. Nå skal de sies at vi nok ikke hadde blitt gamle i sammen uansett, tror jeg.

Tidligere barn og exkoner kan neppe kalles bagateller. Og det å påstå at man aldri har opplevd ekte kjærlighet slik som du bare fordi man ikke har funnet seg en med barn høres mildt sagt søkt ut... Prøver du å påstå at din kjærlighet er bedre enn andres? *er det mulig*

Nei, jeg gir opp.

Ha en fin dag du.

Gjest mummikusine

Nei, jeg gir opp.

Ha en fin dag du.

Det var da virkelig det du skulle ha frem. At jeg neppe kunne opplevd en slik kjærlighet som du som ikke velger en med barn fra før.

Jeg orker ikke dra med problemer inn i et forhol, det betyr ikke at jeg ikke har opplevd ekte altoppslukende kjærlighet vel?

Dessuten er det ikke så veldig mange single gutter på under 30 år som har barn fra før. Ikke så veldig vanskelig å velge bort de som har, man snakker jo med de en evt skal sjekke opp.

*pirke på skulderen*

Jeg var også helt bevisst på å ikke finne meg noen med barn fra før. Det er bare å lese her på dol, så skjønner en at det ikke alltid er en dans på roser å være stemor/ekskjæreste.

Jeg valgte faktisk også å ikke bli sammen med en som hadde barn, selv om jeg var hodestups betatt av fyren.

"Jeg var også helt bevisst på å ikke finne meg noen med barn fra før."

Slik tenkte jeg også! Men samtidig var det jo noe jeg lettere kunne "kreve" også, ettersom jeg fant min tilkommende da jeg var 23 år gammel.

Hadde jeg blitt alene nå skulle jeg tro at det ville være litt lettere med en mann som hadde barn fra før og derfor kanskje lettere forsto mine egne prioriteringer mht barn.

Annonse

Slik tenkte jeg også! Men samtidig var det jo noe jeg lettere kunne "kreve" også, ettersom jeg fant min tilkommende da jeg var 23 år gammel.

Hadde jeg blitt alene nå skulle jeg tro at det ville være litt lettere med en mann som hadde barn fra før og derfor kanskje lettere forsto mine egne prioriteringer mht barn.

Hva!? Er du her også? Så hyggelig med en stalker! ;-)

Jeg var også ung da jeg fant min utvalgte, 22 år da vi ble sammen. Skjønner det siste poenget ditt. Nå har ikke vi fått barn ennå, men vi jobber med saken.

Hva!? Er du her også? Så hyggelig med en stalker! ;-)

Jeg var også ung da jeg fant min utvalgte, 22 år da vi ble sammen. Skjønner det siste poenget ditt. Nå har ikke vi fått barn ennå, men vi jobber med saken.

Jeg kjemper en innbitt kamp mot arbeidslysten! ;-)

Gjest alt for barnets beste

I egenskap av å være ex, trenger hun ikke å få vite noen ting.

I egenskap av å være mor til felles barn, som man skal samarbeide om og gi en så trygg oppvekst som mulig, så bør hun absolutt innvies i det som blir en stor sak / hendelse i barnets liv, slik at man kan svare på skikkelig måte når man snakker med barnet osv. Det være seg ting som sykdom hos noen av omsorgspersonene / familien, flytting, ekteskap osv osv

Så jeg synes absolutt barnets mor / far skal fortelles om slike ting, gjerne før / samtidig som de treffer barnet sitt etter at barnet har fått greie på dette.

Det var da virkelig det du skulle ha frem. At jeg neppe kunne opplevd en slik kjærlighet som du som ikke velger en med barn fra før.

Jeg orker ikke dra med problemer inn i et forhol, det betyr ikke at jeg ikke har opplevd ekte altoppslukende kjærlighet vel?

Dessuten er det ikke så veldig mange single gutter på under 30 år som har barn fra før. Ikke så veldig vanskelig å velge bort de som har, man snakker jo med de en evt skal sjekke opp.

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2778385

Annonse

Gjest Hva trenger hun å vite.

I egenskap av å være ex, trenger hun ikke å få vite noen ting.

I egenskap av å være mor til felles barn, som man skal samarbeide om og gi en så trygg oppvekst som mulig, så bør hun absolutt innvies i det som blir en stor sak / hendelse i barnets liv, slik at man kan svare på skikkelig måte når man snakker med barnet osv. Det være seg ting som sykdom hos noen av omsorgspersonene / familien, flytting, ekteskap osv osv

Så jeg synes absolutt barnets mor / far skal fortelles om slike ting, gjerne før / samtidig som de treffer barnet sitt etter at barnet har fått greie på dette.

I dette tilfellet er det jo ikke reelt ennå. Vi har tenkt tanken at vi skal gifte oss en gang i fremtiden, men absolutt ikke planlagt noe. Så barnet fant dette på selv.

Men når det evt. blir reelt, så sier vi det nok når barnet får vite det.

Det siste er jeg helt enig i.

En kjæreste uten barn hadde kanskje medført færre praktiske problemer, men jeg skjønte fort at en barnløs mann overhodet ikke ville være istand til å forstå mine prioriteringer.

Det siste er jeg helt enig i.

En kjæreste uten barn hadde kanskje medført færre praktiske problemer, men jeg skjønte fort at en barnløs mann overhodet ikke ville være istand til å forstå mine prioriteringer.

Ikke noe problemer med å sette meg inn i det!! :-)

Plikt og plikt....

Plikt har dere vel ikke - men av hensyn til godt videre samarbeid, så synes jeg faktisk hun bør være blant de første som får vite. Tross alt skal din samboer og hans eks ha et samarbeid mange år frem i tid, og det er gunstig for alle parter at det forløper så godt som mulig.

Jeg hadde blitt skikkelig forbannet om jeg via bekjente helt tilfeldig fikk høre at faren til datteren min skulle gifte seg. Sånne ting kan han fortelle meg selv - og det angår tross alt barnet vårt også.

Hadde vel sørget for at bryllupet skjedde i "min" helg da.

Hun skal ikke dresse opp barnet og sende det avgårde til bryllupet.

Oppdressingen skal brudeparet selv stå for.

En sydentur da, ville kvalifisert for sak om omsorgen for barnet...

Om jeg hadde gjort det der - så skulle enkelt kunnet bortforklare at jeg ikke kunne vite at de skulle gifte seg, og turen er allerede bestilt og betalt.

Tviler på det ville blitt noen omsorgssak. Han kunne jo informert selv? Og holdt av datoen?

Om jeg hadde gjort det der - så skulle enkelt kunnet bortforklare at jeg ikke kunne vite at de skulle gifte seg, og turen er allerede bestilt og betalt.

Tviler på det ville blitt noen omsorgssak. Han kunne jo informert selv? Og holdt av datoen?

Hæ?

Vet ikke om jeg skjønte hva du mente.

Det jeg mente var at om motparten hadde omsorgsretten, og med vilje saboterte noe så viktig som en av foreldrenes bryllup, så ville nok det vært en del av punktene (er det så ille så er det sikker flere ting) som jeg ville tatt med som argument i en omsorgssak for å få overført omsorgen til meg.

Det var rent hypotetisk. Nå har jeg omsorgen i vårt tilfelle, og ga avkall på litt av min ferie med barna for at de skulle få være sammen med pappa da han giftet seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...