Gå til innhold

Oppdragsavtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet under på en oppdragsavtale (som avlaster) som varer i ett år (til 01.09.06). Men hvis jeg bestemmer meg for å slutte før det, hvor lang oppsigelsestid har jeg da? Jeg får ikke lønn selv om barnet er sykt og barnet er mye sykt så begynner å bli litt lei...

Noen som har peiling?

Gjest Står vel i avtalen.
Skrevet

Feil jobb om du virkelig gir opp før det har gått en mnd... Man burde tenke over slikt før man skriver en ettårskontrakt.

Skrevet

Jeg trodde det var tre mnd men jeg har vært med på at avlasteren har stukket av etter første helg og at støttekontakten dro med stoltenberg til Geneve for å jobbe der uten å si ifra så jeg tror det bare er å melde i fra hvis du ikke vil mer.

Skrevet

Feil jobb om du virkelig gir opp før det har gått en mnd... Man burde tenke over slikt før man skriver en ettårskontrakt.

Jeg har allerede jobbet der i over ett år, men avtalen fornyes hvert år. Det er absolutt den rette jobben for meg. Jeg trives veldig godt, men det blir så usikkert når jeg får beskjed på fredag om at helga blir avlyst... Da føler jeg at jeg må ta igjen den helga neste helg for å få betalt og det fører til at jeg må sette av flere helger til jobben enn det jeg egentlig skal.

Skrevet

jeg ville ha sagt opp avtalen med bakgrunn i at barnet er så mye sykt som det er og at du ikke får betalt for dette, noe som er en økonomisk belastning. Kanskje en slik begrunnelse kan føre til at du kan si opp på dagen?

jeg vet ikke egentlig, bare tenker....Det går jo an å prøve seg

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Jeg har allerede jobbet der i over ett år, men avtalen fornyes hvert år. Det er absolutt den rette jobben for meg. Jeg trives veldig godt, men det blir så usikkert når jeg får beskjed på fredag om at helga blir avlyst... Da føler jeg at jeg må ta igjen den helga neste helg for å få betalt og det fører til at jeg må sette av flere helger til jobben enn det jeg egentlig skal.

Det er urettferdig at man ikke skal få betalt når det er barnet og ikke du som er syk. Er det helt helt lov? Du har skrevet under på det på denne kontrakten, men sånn til neste gang liksom....

Jeg ville sagt opp nå, og bedt om en måneds oppsigelse. Jeg mener å huske at oppsigelsestiden er kortere når ansettelsen er tidsbegrenset til 1 år.

Skrevet

Det er urettferdig at man ikke skal få betalt når det er barnet og ikke du som er syk. Er det helt helt lov? Du har skrevet under på det på denne kontrakten, men sånn til neste gang liksom....

Jeg ville sagt opp nå, og bedt om en måneds oppsigelse. Jeg mener å huske at oppsigelsestiden er kortere når ansettelsen er tidsbegrenset til 1 år.

Arbeidstilsynet liker ikke bruken av oppdragsavtaler. Det er en sleip ordning som gjør at arbeidstakere ikke får noen rettigheter. Sånn er det for alle avlastere (i hvert fall i min kommune). Jeg ønsker å fortsette i jobben, men det er kjipt at det skal være sånn... Det sto ingenting om dette i avtalen. Man skal visstnok vite at det er reglene når det gjelder den type avtaler. Man får lønn KUN når man jobber...

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Arbeidstilsynet liker ikke bruken av oppdragsavtaler. Det er en sleip ordning som gjør at arbeidstakere ikke får noen rettigheter. Sånn er det for alle avlastere (i hvert fall i min kommune). Jeg ønsker å fortsette i jobben, men det er kjipt at det skal være sånn... Det sto ingenting om dette i avtalen. Man skal visstnok vite at det er reglene når det gjelder den type avtaler. Man får lønn KUN når man jobber...

synd at du ikke får betalt, for du holder jo av de helgene(?) til jobbing som det ikke blir jobbing, og "må" ta det igjen. kan kjapt "ødelegge" andre helger du hadde tenkt å bruke til andre ting. men skjønner jo at familien må spare og samle opp timene de har disponible i løpet av en måned. de får jo også "ødelagt" en helg de sikkert hadde trengt avlastning...

men det er en sleip avtale syns jeg. hvertfall for den ansatte...

Skrevet

Har du prøvd å få timesbetaling i steden? Da er det litt andre vilkår i hvert fall i Oslo

Dette kranglet jo jeg fryktelig om for noen år siden da jeg skulle ha avlasting på minstemann

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...