Gå til innhold

Årsaker??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke vanlig å ha mensen selv om man er gravid. Her må det ha oppstått en misforståelse. De aller, aller fleste gravide kvinner har ingen mensblødning etter at de har blitt befruktet, men enkelte kan ha en liten blødning, ofte på det tidspunkt hvor de skulle hatt mensen. Denne blødningen er sjelden kraftig og varer heller ikke lenge. Dessuten hører dette kun til i de første 8-12 ukene av svangerskapet. Jeg må igjen understreke at slike blødninger hører til untaket. En sjelden gang i blant hører man om kvinner som knapt vet at de er gravide før de føder. De fleste som har gått gravide har store problemer med å forstå hvordan det går an å unngå å kjenne en slik stor omveltning i kroppen, men det går visstnok an for enkelte. Jeg har ikke noe svar på hvordan dette kan gå til. Hun har neppe hatt mensen gjennom hele svangerskapet, så visse signaler burde hun fått. Man kan anta at det gjelder en god evne til fortrengning, uten at hele svaret ligger her.

Når du forteller at din venninne hadde negative gravitester gjennom hele svangerskapet, kan jeg ikke helt forstå hvordan det kan gå til. Man produserer hCG gjennom hele svangerskapet, mest i begynnelsen. Gravitester reagerer på hCG i urinen, og blir positiv hvis dette finnes. Hun må tydeligvis ha ant at noe var på gang siden hun stadig tok tester. Hadde hun i tillegg oppsøkt lege, hadde hun nok fort fått svar på hva som var på gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20014-%C3%A5rsaker/#findComment-87576
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...