Gå til innhold

Flammekrig

Gjest flott forslag!

Anbefalte innlegg

Gjest flott forslag!
Skrevet

litt forumregler som er gode å ha(sakset fra en ordbok):

"flaming"

På godt norsk - utskjelling. En tråd som utvikler seg til ren utskjelling kalles gjerne en flammekrig (flamewar). Hvis du blir utsatt for flaming - IKKE SVAR!

"dust"

Kan brukes som rent skjellsord, men skal ofte tolkes som "nå avslutter jeg denne diskusjonen, for jeg synes ikke du har noe mere fornuftig å si" evt. "nå avslutter jeg denne diskusjonen, for jeg har ikke noe mer fornuftig å si" eller "Jeg finner ikke ord. Jeg gir opp. *vifte maktesløst med armene*".

"trolling"

(fra engelsk "to troll", dorge (etter fisk)): Å fremkaste kontroversielle påstander/meninger kun i den hensikt å skape en lang tråd med masse støy. En artikkel som starter en slik tråd kalles ofte for et "troll", men det er langt mer korrekt (og vil bli forstått også på utenlandske grupper) å kalle den en "trolling". Se også "hook, line and sinker".

Skrevet

Sikkert greie forslag, jeg går nesten aldri inn i sånne "debatter" og syns de er pinlige greier, men ordet "trolling" overrasker meg.

Trawling heter fiskerordet. En tråler er "a trawler". "A troll" er et troll.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...