Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 24 år som for en tid tilbake opplevde at det kom væske fra brystvortene da jeg undersøkte brystene. Denne er hovedsaklig blank, men også noe hvitt/lyst gulaktig i den. Dette har nå vedvart en stund (spesielt på det høyre brystet), og kommer dersom jeg klemmer på området rundt brystvorten. Jeg har ikke barn og er ikke gravid. Har brukt Diane sammenhengende de siste 4-5 årene. Er selvfølgelig bekymret for om dette er noe farlig. Tenker spesielt på brystkreft. Har hørt mye i det siste om P-piller og brystkreft hos unge kvinner. Brystvevet er veldig tett og det er vanskelig å kjenne om det er noen kuler der. Bør jeg få dette undersøkt av lege eller er dette ufarlig. Finnes det evt noen behandling for å bli kvitt sekresjonen? Snakket med legesekretæren på legekontoret der jeg går, og hun sa dette var helt vanlig. Er det vanlig når man ikke har barn/eller er gravid? Takknemlig for raskt svar. Med vennlig hilsen kvinne 24

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200143-sekresjon-fra-brystvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg også hvis jeg klemmer... jeg leste en del om det på nettet og tenkte jeg kanskje kunne ha forhøyet nivå av prolaktin, det melkestimulerende hormonet som fødende kvinner har mye av. Forhøyet prolaktin kan komme av en ufarlig svulst i hypofysen... Jeg kontaktet lege som tok hormonprøver, de var helt normle. Jeg fant imidlertid ut at jo mer jeg bekyret meg, jo mer klemte jeg og jo mer stimulerte jeg kjertlene og fikk melkesekresjon.... så prøve å unngå å klemme, så blir det borte... ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...