munken Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Hei Solveig, regner med at du har glemt ------ du hadde "tekniske problemer" ----venter på svar. Takker hjerteligst for svar. Ett av punktene dine er: Sensualitetstrening kan være god selvhjelp for paret. Neste spørsmål blir da. Hvor finner jeg "oppskrift" på sensualitetstrening? Hei munken! Jeg er ikke kjent med at fravær av sex-lyst er knyttet til at første baby er en gutt. Jeg kjenner heller ikke igjen at sexulyst etter fødsel kan bli permanent og vare i flere år. Det jeg er kjent med er alle de parene som får mange nye elementer i parforholdet sitt etter at paret har fått barn. Overgangen fra 2 til 3 kan være enorm. Og for kvinnene slår det ofte ut i redusert lyst og behov for sex. Årsakene er mange. Men noen går igjen. Fokus på underliv og fødsel og amming, rimer for mange kvinner ikke med lysten til at partneren skal komme foran babyen. Mannen kan misoppfatte dette, og kjenne rene sjalusien. Hvis ikke slike ting blir snakket åpent om, blir det fort dårlig atmosfære. En annen vanlig grunn til fravær av sex hos nybakte mødre: hun tror mannen stadig ønsker sex, og føler at hun blir presset. Hun viser mye ømhet overfor barnet, og forventer at mannen skal ha samme ømhetsbehov for barnet. Mannen kan føle seg tilsidesaprøver igjen solveigtt og ønsker mer av konas nærhet,uten at det går utover hans foreldre-behov. Sensualitetstrening kan være god selvhjelp for paret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20020-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-solveig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Hei igjen munken! Nei da, jeg har ikke glemt deg og spm. vedr. sensualitetstrening. Jeg lager en artikkel om temaet og oppskriften. Kan du smøre deg med tålmodighet noen dager? Hvis du er overivrig, kan du få mye stoff om sensualitet og tips til selvhjelp via boken til Benestad og Almås: Sexologi i praksis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20020-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-solveig/#findComment-87515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.