Gjest En gang lærer, om lenge. Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Hvis du som forelder kunne bestemme hva dine barn på åtte år skulle lære på skolen om mat og helse, hva ville du da valgt? Hører at så mange foreldre er misfornøyd med det barna lærer om slike ting, og blir da nysgjerrig på hva konkret de vil at barna skal gjøre på skolen. Ja, jeg vil ha tips fordi jeg en dag selv ønsker åbli lærer, om veldig mange år da, men likevel.. 0 Siter
Gjest jordrotta Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 På vår skole så er det en lærer som er voldsomt opptatt av kosthold. Alt må være sunt og uten sukker osv. Disse holdningene overfører hun til ungene. På foreldremøtene snakker hun om at ungene nå til dags er større enn de burde være. Det er ikke riktig. Av nærmere 40 unger på trinnet så er et par unger overvektige, resten er syltynne. Synes at dette er skremmende. Jeg vil tro at hvis dette innprentes også blant ungene hun er lærer for så er det en medvirkende årsak til at flere kan utvikle spiseproblemer etter som de blir eldre. Så det er viktig og ikke fokusere på vekt, og like viktig at det ikke er farlig om barna spiser litt pizza og gotteri i helgene så lenge hverdagen er preget av et helt normalt kosthold. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Til 8-åringer ville jeg hatt fokus på at mat er godt. At det er viktig å spise frokost og lunsj. At grønnsaker og frukt er viktig for oss. At sukker ikke er noe vi trenger. Fokus skal være laaaaangt vekk fra slanking, selv om hele klassen skulle være overvektig. Slanking er ikke noe småbarn skal behøve å tenke på. 0 Siter
Speak Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Jeg synes de bør lære litt om hva den "daglige" maten inneholder, og hva alle disse vitaminene og mineralene gjør for kroppen. Og ikke minst forskjellen på hvordan "søplemat" og ordentlig sunn mat påvirker kroppen i hverdagen. 0 Siter
Speak Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Jeg synes de bør lære litt om hva den "daglige" maten inneholder, og hva alle disse vitaminene og mineralene gjør for kroppen. Og ikke minst forskjellen på hvordan "søplemat" og ordentlig sunn mat påvirker kroppen i hverdagen. Litt mer... Ikke fokus på at "søplemat" gjør deg overvektig, men rett og slett at kroppen orker mer om man spiser bra mat. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.