Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynte på min 12.uke i går. Ved morgentoalettbesøket oppdaget jeg rødt blod i utfloden. gjett om jeg ble lei meg,- men også overrasket! Ingen smerter! neste toalettbesøk fikk jeg bare litt, og så gikk det over til lyst brunt-- alt i utfloden og veldig "utvannet" av den.

Hvorfor skjer dette?? Er jeg ikke ganske sikker nå da-- i uke 12? Er det tegn på grav utenfor livmor??

Har operert blindtarm for 2 år siden... har dette noen betydning for barnet??

Jeg har ikke fått noe særlig mage, men jeg kjenner at det er hardt og at det er noe der når jeg kjenner utenpå magen.

Bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20060-lett-bl%C3%B8dning-i-uke-12/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg tror ikke du behøver å engste deg over denne lille blødningen. Så lenge du ikke blør friskt og ikke i større mengder, og ikke minst at det har sluttet nå, tyder på at dette sansynligvis ikke var så alvorlig. I prinsippet skal man ta all blødning i svangerskapet på alvor, men jeg vil her be deg avvente situasjonen. Skulle du imidlertid begynne å blø friskt, må du kontakte lege.

En slik blødning, som du beskriver, kan lett oppstå etter et samleie. Blodkarene i livmorhalsen er litt ekstra skjøre i svangerskapet, p.g.a. hormonpåvirkning, og støtene fra penis kan godt skape føre til at et kar kan sprekke uten at konsekvensene er alvorlige.

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...