Gå til innhold

hvor lenge sammen før få barn

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i dag ja

Jeg er over 30 og har lyst på flere barn. Har et barn på åtte fra et tidligere forhold.

Har nettopp møtt en gutt som jeg dater. Han er tre år eldre enn meg og har ingen barn fra før og ønsker også barn.

Om vi finner ut at vi vil satse på dette forholdet. Er det da dumt å feks prøve å bli gravid etter ca 6 mnd. Føler at årene løper fra meg og har veldig lyst på flere barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200653-hvor-lenge-sammen-f%C3%B8r-f%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flystripa

Det er ikke _et_ ord her som kan avgjøre om jeg synes det er dumt eller ikke.

En sånn sak kan da vel kun avgjøres av de det gjelder? Bruk hjernen og hjertet ditt, og du får svar. Lykke til!

Jeg og min bedre halvdel var kun sammen i 10 mnd før nr 1 var på vei.

Gjest lykke til

Det er ikke _et_ ord her som kan avgjøre om jeg synes det er dumt eller ikke.

En sånn sak kan da vel kun avgjøres av de det gjelder? Bruk hjernen og hjertet ditt, og du får svar. Lykke til!

Jeg og min bedre halvdel var kun sammen i 10 mnd før nr 1 var på vei.

Og vi 3-4 måneder....

så lenge dere er trygge på at barnet kommer til å vokse opp sammen med både mor og far, så er det vel ingenting i vegen for å begynne så tidlig.

det er aldri noen garanti for at mamma og pappa holder sammen livet ut, men det er viktig å gjøre sin del for at dere sannsynligvis kommer til å holde sammen.

sånn øyeblikkelig ser det nesten ut som om at dere finner hverandre ensgrunnet for å få barn, ikke for å få barn sammen, siden dere nettop har begyndt å date. men jeg er bare ei som sitter mange mil fra dere på en annen side av en kabel.

altså; jeg har igrunn lite peiling på hvordan dere har det. jeg har ikke barn, jeg er 10 år yngre enn dere, jeg vet ikke hvilket forhold dere begynner å utvikle, men en ting vet jeg; foreldrene mine gikk fra hverandre når jeg var i en sårbar alder. de flytta sammen _etter_ de hadde giftet seg, og fikk barn med det samme. de har begge funnet ut at det føltes greitt på den tida, men om det skulle skjedd i 2005, hadde de bodd sammen og lært om hverandres vaner/uvaner i dagliglivet først.

konklusjon: jeg synes at om dere skal bestemme dere for å få barn tidlig i et forhold, bør dere også flytte sammen tidlig i et forhold.

du/dere får uansett ha lykke til! :)

Gjest betasuppe

Vi var sammen i 5 måneder før jeg ble gravid. Det bare føltes rett. Før det hadde jeg vært sammen med en i fire år uten at det føltes rett på samme måte..

Vi har nå en nydelig datter og senest i dag tenkte jeg på hvor forelsket jeg er :)

Jeg var 32 da jeg ble gravid.

Man har aldri noen garanti for at det varer uansett hvor lenge/kort man har vært sammen.

Lykke til!

Annonse

Jeg vil påstå at 6 mnd. er litt tidlig. Man har neppe rukket å være kjærester lenge nok etter så kort tid. Men hvorfor stresse? Det viktigste burde ikke være å få barn, men å få barn under best mulige omstendigheter, og med de beste prognosene man selv er i stand til å styre.

".........................................."

Gjest Elextra

Synes du begynner i helt feil ende. Spørsmålet bør ikke være hvor gammel du er og hvor lenge du kan vente, men hvorvidt du inderlig ønsker barn med din kjære (og han med deg). Hvis ikke det er utgangspunktet, har jeg liten tro på at forholdet styrkes av å få barn.

Gjest trallalallala

Enig. Gjør det hjertet deres lyster, for all del ikke spør noen om hva som er riktig for dere, i en sak dere burde kjenne best selv. Iallfall ikke på dol.

Her finnes så mange (heldigvis ikke alle) betterwissere. Og bare de får en ørliten flik av din usikkerhet, da er de der på minuttet og dolker deg i brystet med sine formaninger, om at de vet best uansett!

Ta kontroll over livet ditt, og stol på din egen fornuft.

Gjest kvitsymra

Jeg tror ikke det spiller så stor rolle hvor lenge man har vært sammen, men det er kanskje en fordel at manhar noen år på baken?

Ikke for det - vi hadde vært sammen i 14 år da førstemann kom, 5 år senere var vi skilt.

Vi var sammen en mnd før vi ble gravide. Da eldstemann var nesten 5 år, separerte vi oss etter 10 mnd ekteskap.

Eg angrer ikke på at eg satset! For to flotte barn fikk eg!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...