Gå til innhold

barbert eller ei...

Anbefalte innlegg

Kva er ein epilator???

En 'barbermaskin' som ikke barberer, men som tar tak i hvert hår og napper'em ut. En etter en. Kan på en måte sammenlignes med voks, for hårene tas ved roten, ikke kun ved hudoverflaten.

Det er ikke vondt på leggene, men bikinilinjen er vond, så å barbere meg enda mer intimt er ikke noe jeg ser frem til å gjennomføre.

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• laguna1365380434

9

• ShitDiddelyDo

7

• TasteMus

3

Epilator eller barbermaskin?

Jeg har ikke turt å bruke epilatoren enda For tiden kommer nuppene og kvisene for fullt, så jeg vurderer det sterkt.

barbermaskin.. Lot de verste nuppene forsvinne før jeg barberte for første gang.. Så lot det vokse fire, fem dager. Etter det var det helt perfekt der nede :)

Gjest kokosnøtt

Det er godt mulig du har få problemer med å feie over barn og ungdom, men selv har jeg visse restriksjoner mot den slags.

Sånne som deg burde bures inn!

Når det gjelder nupper og røde sår har jeg ikke opplevd det.

Jeg ser for øvrig ikke problemet ditt. Du bør da vel gi blanke faen i hvem jeg puler, så lenge jeg ikke presser kvinnene til noe som helst. På den annen side er ikke du, ei som åpenbart ikke har noe imot å pule unger, den rette til å snakke om press.

Jeg kan forsikre deg om at mer enn 90 % av kvinnene jeg har hatt sex med var shavet da jeg møtte dem, jeg har aldri fått noe inntrykk av at de shaver fordi de ikke selv liker det, jeg har aldri bedt en jente shave seg, og jeg har aldri sett noe til disse nuppene.

Finn deg en gutt som liker hår. Er det så jævla vanskelig? Jeg finner shava damer. Du finner gutter med hår.

Verre er det ikke.

ja, det er vanskelig å finne gutter som liker hår. og kan ikke du ta å dempe den språkbruken din litt...

jeg gir blanke f.. i hvem du puler.

enjoy din hårfrie tilværelse!!!

Gjest kokosnøtt

Jeg har ikke hatt ons på lenge, og har naturligvis vært i forhold som har strukket seg over en natt. Jeg er rimelig sikker på at disse jentene ikke har shavet seg hver eneste dag.

"jeg er rimelig sikker på at disse jentene ikke har shava seg hver eneste dag"

merkelig, hvis de er så nuppe og stubbefrie som du vil ha det til.

kanskje du bare har vært heldig. kanskje de vokser seg.hva vet jeg.

laguna1365380434

Motetrenden med helt glattbarbert har nok nådd toppen, og vil nok flate ut i årene som kommer.

Det blir å sammenligne med andre kroppsmotetrender som f eks tatoveringer.

Tatoveringer er allerede i ferd med å bli harry, og slik vil nok glattbarberingen også bli om ganske få år.

Nja..motefenomen..mulig det altså..Men det er ikke SÅ lenge siden det ble helt vanlig å barbere armhulene,og det var vel også "et motefenomen" da..Som ikke gikk over..;-)

Jeg tror at enkelte ting er mere fremskritt og komfortabet og greit enn mote,og dermed velger flertallet å ikke gå tilbake igjen til hvor vi var før noen fant det på.. ALT har jo vært nytt engang og alt er ikke rene motebølger. Noen forandringer kommer for å bli.

Når det er sagt synes jeg selvfølgelig at folk må få ha underlivet sitt så frisert/ufrisert de bare lyster.

Men personlig ser jeg kun fordeler med å ha lite eller ingen bush, men skjønner selvsagt de som ikke gidder hvis det blir mere styrete enn gledelig..Men jeg er tilbøyelig tilå mene at mange barberingsproblemer kommer av mangelfull eller feilaktig teknikk.

:-)

Annonse

ShitDiddelyDo

"jeg er rimelig sikker på at disse jentene ikke har shava seg hver eneste dag"

merkelig, hvis de er så nuppe og stubbefrie som du vil ha det til.

kanskje du bare har vært heldig. kanskje de vokser seg.hva vet jeg.

Jeg har da aldri skrevet noe om at jentene har vært "stubbfrie", ei heller at de skal være det.

Gjest barbering, noe herk!

Nja..motefenomen..mulig det altså..Men det er ikke SÅ lenge siden det ble helt vanlig å barbere armhulene,og det var vel også "et motefenomen" da..Som ikke gikk over..;-)

Jeg tror at enkelte ting er mere fremskritt og komfortabet og greit enn mote,og dermed velger flertallet å ikke gå tilbake igjen til hvor vi var før noen fant det på.. ALT har jo vært nytt engang og alt er ikke rene motebølger. Noen forandringer kommer for å bli.

Når det er sagt synes jeg selvfølgelig at folk må få ha underlivet sitt så frisert/ufrisert de bare lyster.

Men personlig ser jeg kun fordeler med å ha lite eller ingen bush, men skjønner selvsagt de som ikke gidder hvis det blir mere styrete enn gledelig..Men jeg er tilbøyelig tilå mene at mange barberingsproblemer kommer av mangelfull eller feilaktig teknikk.

Hei!

Jeg syns også at det er fint og praktisk å være hårløs. Men somsagt er det så styrette, og det blir aldri fint på meg. Selv om jeg vet at det er utallige tråder her inne på DOL ang. barbering, kunne du kanskje gitt noen tips til hvordan gjøre det?

laguna1365380434

Hei!

Jeg syns også at det er fint og praktisk å være hårløs. Men somsagt er det så styrette, og det blir aldri fint på meg. Selv om jeg vet at det er utallige tråder her inne på DOL ang. barbering, kunne du kanskje gitt noen tips til hvordan gjøre det?

Det kan jeg godt..:-)

Det er viktig at hårene er våte, myke og "føyelige" og at barberskummet får virke litt..Jeg plukker også noen gjenstrige hår, som jeg vet kan skaffe nupper med en pinsett..(de grøvste i lysken..De kan være trøblete) Jeg tar først medhårs, og deretter mothårs..Det er viktig å strekke huden litt, hvis ikke kan det bli igjen sånn kløete små stikkehår som i tillegg kan irritere..

Ellers er det greit å sørge for at høvelen er skarp, ikke bruk sløve blader, og ha gjerne en som kun er til privaten..Den du eventuelt bruker på leggene blir gjerne fort sløv.

Smør med et eller annet hudvennlig, aloe vera eller noe.. Har du skåret deg, eller oppdager tiløp til iritasjon kan du ha pålitt klorhexidin eller annet irritasjons dempende, straks..

Jeg synes også det funker bedre om jeg barberer veldig jevnlig, og ikke lar det bli grov stubb..DEN er vrien å få bort, og da kan det bli nupper og ting man ikke vil ha..Jeg fikser mye heller lengre hår enn sånn halvcentimeter stubb, den er vrang. Men tar du og raker over når du først er i dusjen slipper du mye styr.

Håper det var noe der du kan dra nytte av! :-)

Når det er sagt tror jeg faktisk ikke at det er noe være eller ikke være for de fleste menn at man alltid er spitshina og nyfrisert nedentil..;-) Men selv synes jeg hvertfall at det både er mere komfortabelt, og jeg føler meg finere og mere delikat også..Så hvis du synes tipsene funker, og barberinga blir snerten så enjoy, men blir det fortsatt bare stress og ubehag så la da for all del være, du er sikkert kjempefin sånn som du er..;-) Jeg synes andres (eventuelle) preferanser skal få overstyre din evne til komfort!

Barbering av armhuler har i generasjoner vært en etablert praksis, og ikke en mote. På samme måte som det har vært en etablert praksis i generasjoner å barbere bort det håret som stikker utenfor bikinien.

Glattbarbering av kvinnekjønnet framstår som et helt annet fenomen enn de ovenfor nevnte. Jeg er overbevist om at vi vil se en nedadgående trend for kjønnsbarbering ganske snart, mens barbering av armhuler vil leve videre.

Det har sammenheng med menns preferanser. Nesten alle menn vil ha kvinner med hårfrie armhuler, mens flere og flere nå tar til orde for at de syns et kvinnekjønn er penest når man beholder litt hår.

laguna1365380434

Barbering av armhuler har i generasjoner vært en etablert praksis, og ikke en mote. På samme måte som det har vært en etablert praksis i generasjoner å barbere bort det håret som stikker utenfor bikinien.

Glattbarbering av kvinnekjønnet framstår som et helt annet fenomen enn de ovenfor nevnte. Jeg er overbevist om at vi vil se en nedadgående trend for kjønnsbarbering ganske snart, mens barbering av armhuler vil leve videre.

Det har sammenheng med menns preferanser. Nesten alle menn vil ha kvinner med hårfrie armhuler, mens flere og flere nå tar til orde for at de syns et kvinnekjønn er penest når man beholder litt hår.

Ikke vet jeg om det er kommet for å bli, eller om man snarlig gror syttitallsbushen tilbake..;-) Men jeg tror såpass mange finner det så praktisk og hyggelig at they`ll never go back.

Og poenget mitt var bare at de fleste fenomener som har kommet for å bli også har vært noen nymotens påfunn en gang i tiden..Hvem som bare forblir boblere og hvem som blir stayere er jo vanskelig å spå om med sikkerhet..Men jeg tror hvertfall at jeg personlig nok ville hatt store problemer med å konvertere til bush.. Og mange med meg, har jeg intrykk av, uten at jeg snakket med så veldig mange av mine bekjentskaper om deres intimfrisyrepreferanser;-)

ja, det er vanskelig å finne gutter som liker hår. og kan ikke du ta å dempe den språkbruken din litt...

jeg gir blanke f.. i hvem du puler.

enjoy din hårfrie tilværelse!!!

Du skal ikke åpne kjeften om språkbruk, som preseterer å lire av deg en så usannsynlig barnslig hentydning om pedofili i en diskusjon som dette. Maken til lavpanne - du burde jo beskyttes mot seg selv.

"..........................................."

"Glattbarbering av kvinnekjønnet framstår som et helt annet fenomen enn de ovenfor nevnte."

Tull og tøys. Det er nøyaktig det samme, både mht. det "praktiske", estetiske og andre ting. Det er rimelig innlysende, selv om det er fysisk forskjell i grad.

Glattbarbering av kvinnekjønn er selvfølgelig en "mote" - hvor lenge den varer, på hvilken måte og i hvilken grad, vil vise seg. Jeg tipper det blir som med det aller meste annet: Det går i bølger.

".........................................."

Annonse

laguna1365380434

Det kan jeg godt..:-)

Det er viktig at hårene er våte, myke og "føyelige" og at barberskummet får virke litt..Jeg plukker også noen gjenstrige hår, som jeg vet kan skaffe nupper med en pinsett..(de grøvste i lysken..De kan være trøblete) Jeg tar først medhårs, og deretter mothårs..Det er viktig å strekke huden litt, hvis ikke kan det bli igjen sånn kløete små stikkehår som i tillegg kan irritere..

Ellers er det greit å sørge for at høvelen er skarp, ikke bruk sløve blader, og ha gjerne en som kun er til privaten..Den du eventuelt bruker på leggene blir gjerne fort sløv.

Smør med et eller annet hudvennlig, aloe vera eller noe.. Har du skåret deg, eller oppdager tiløp til iritasjon kan du ha pålitt klorhexidin eller annet irritasjons dempende, straks..

Jeg synes også det funker bedre om jeg barberer veldig jevnlig, og ikke lar det bli grov stubb..DEN er vrien å få bort, og da kan det bli nupper og ting man ikke vil ha..Jeg fikser mye heller lengre hår enn sånn halvcentimeter stubb, den er vrang. Men tar du og raker over når du først er i dusjen slipper du mye styr.

Håper det var noe der du kan dra nytte av! :-)

Når det er sagt tror jeg faktisk ikke at det er noe være eller ikke være for de fleste menn at man alltid er spitshina og nyfrisert nedentil..;-) Men selv synes jeg hvertfall at det både er mere komfortabelt, og jeg føler meg finere og mere delikat også..Så hvis du synes tipsene funker, og barberinga blir snerten så enjoy, men blir det fortsatt bare stress og ubehag så la da for all del være, du er sikkert kjempefin sånn som du er..;-) Jeg synes andres (eventuelle) preferanser skal få overstyre din evne til komfort!

IKKE overstyre, mente jeg selvsagt..Jeez, det hørtes ikke bra ut det der..;-)

Hei!

Etter at jeg begynte å ta barbingsen i badelaret er nuppene og prikkene et avsluttet kapittel. Fyller såpass i karet at når jeg sitter så dekkes kjønnshårene av vann. Barberer så legger og baksiden av lårene først (her er huden så herdet at nupper ikke er noe problem) før jeg tar armhulene og så underlivet til slutt. Da er hårene her så myke av det varme vannet at det ikke er noe problem. Mye barberskum, skarp høvel, bruker herrenes Gillette Mach3, den er bedre enn kvinnenes Venus synes jeg. Mach3-bladene går forresten utmerket på Venus-høvelen så du trenger ikke ny høvel. :o)

Stram huden litt når du barberer, barber gjerne 1-2-3 ganger i uka, da rekker ikke hårene å bli så lange og det går raskere. Jeg barberer både med og mot hårretningen og merker egentlig ikke noe forskjell. Etterpå smører jeg på godt med så og si ren aloe vera gel og det blir så glatt og fint atte. Et par dager... :o)

Men så snakk med ham om det da! Spør!

Min erfaring er at slike intime spørsmål passer godt når man ligger på armen etter en runde i sengehalmen. Da er man sløv og stemningen er avslappet og man slipper å se hverandre inn i øynene og man har gjerne lyset dempet slik at det ikke synes at man kanskje rødmer litt. :o)

Et lite tips fra meg. Jeg slapp til kjæresten for første gang med høvel der nede for en ukes tid siden, og resultatet var strålende(var skeptisk da, likte ikke tanken på at han skulle gjøre det, selv om han er der nede støtt og stadig ellers)..det ble ingen nupper og stubber, silkeglatt og helt uten irritasjon. Nå tror(håper) jeg at han kommer til å gjøre det igjen, for selv om det føles litt rart å skreve i vei for at han skal shave der nede(en helt annen situasjon enn oralsex hvertfall), ble resultatet så utrolig bra..og kombinasjonen med en avsluttende dusj er heller ikke å forakte ;o)

Ikke vet jeg om det er kommet for å bli, eller om man snarlig gror syttitallsbushen tilbake..;-) Men jeg tror såpass mange finner det så praktisk og hyggelig at they`ll never go back.

Og poenget mitt var bare at de fleste fenomener som har kommet for å bli også har vært noen nymotens påfunn en gang i tiden..Hvem som bare forblir boblere og hvem som blir stayere er jo vanskelig å spå om med sikkerhet..Men jeg tror hvertfall at jeg personlig nok ville hatt store problemer med å konvertere til bush.. Og mange med meg, har jeg intrykk av, uten at jeg snakket med så veldig mange av mine bekjentskaper om deres intimfrisyrepreferanser;-)

Du holder deg til ytterpunkter i din argumentasjon ser jeg, men i realiteten er det vel i høyeste grad en MELLOMTING mellom "bush" og helt ribbet, som er det peneste og mest praktiske. Det virker som det "passer" glattbarberingsdiggerne best å framstille det som at viltvoksende skog er det eneste alternativet til ribbet kalkun. Merkelig kommunikasjonsstrategi.

Ørkenvandreren

Du gjør deg opp antagelser om hva han liker, noe som hemmer seksuallivet ditt. Mitt tips er at du _snakker_ med ham for å høre hva _han_ faktisk mener.....

Og ikke vet jeg hvor utbredt det er med denne helbarberingen heller. Fordi om det finnes et antall fanebærere her på DOL, er det ikke gitt at de representerer et flertall av befolkningen, for å si det slik....

Og det finnes jo mellomting mellom blattbarbert og ubarbert/ustusset, som du selv sier...

I mine øyne er barberingsspørsmålet blitt et hysteri. Greit nok som en gimmick ifm en ONS, men at dette er en problemstilling i et forhold kan jeg ikke fatte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...