Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vondtttt

Jeg har nå endelig akseptert at det er slutt mellom meg og min samboer gjennom 9 år. Har lenge håpet at det skulle ordne seg, men ser nå at det ikke gjør det. Godt å endelig akseptere, samtidig som det er fryktelig vondt! Jeg forstår at jeg bare må godta at jeg nå er i en sorg og at det er en prosess jeg må igjennom. Jeg må komme over min kjæreste. Så lurer jeg på hvordan jeg best skal klare dette... Er det best å kutte ALL kontakt med ham? Jeg må vel egentlig bare ta tiden til hjelp tenker jeg? Håper at jeg en dag kan våkne om morgenen og ha lyst til å stå opp, og la være å gråte om jeg tenker på han og det vi hadde... Håper jeg en dag kan føle glede over ting igjen.

Jeg er litt bekymret også for jeg hadde kjærlighetssorg for mange år siden og da taklet jeg det ikke. De vonde følelsene førte meg inn i en dyp depresjon.. er redd for at dette skal skje nå også...

Vel, hadde vært fint med noen ord fra folk som har vært i samme situasjon og fortelle meg at man KAN bli glad igjen... :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200701-kj%C3%A6rlighetssorg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er en prosess du må gjennom. det nytter ikke å prøve å flykte fra problemet ved å kutte all kontakt med ham. fortell venner og familie at du trenger litt ekstra støtte i denne tiden...

det er tøft å gå ut av et forhold, det krever mot, og kanskje ekstra mye mot når dere har vært sammen så lenge som dere har.

"det er bedre å ha elsket og mistet enn aldri elsket". fortsett med å tenke på alt det fine dere har hatt sammen. vær gla for at du har fått opplevd det! men husk også på at det var en grunn til at dere slo opp.

sorgreaksjonene går over flere faser. ingen reagerer likt, og noen ganger får man et tilbakeslag til forrige fase selv om man er på god veg. jeg er helt enig at du bør ta tiden til hjelp. når du er inne i den sorgen du er, bør du la kroppen din få reagere slik som den trenger.

det er tøft å gå ut av et forhold, det krever mot, og kanskje ekstra mye mot når dere har vært sammen så lenge som dere har.

etterhvert som du har fått et litt mer avslappet forhold til det, kan det kanskje bidra til nytt håp å tenke som; å ikke fokusere på fortiden, men fremtiden.

tenk hvilken sjanse du har fått. du begynner faktisk helt på ny. du kan gjøre hva du vil når du vil. du har et enda større spekter nå for hva du kan gjøre med livet ditt, enn da du var samboer og visste hvordan det kom til å gå med dere.

du er sterk som har klart å gjøre det slutt, spesielt siden du håpet sånn at det skulle fungere. at du gikk ned i depresjon etter sist forhold har gjort deg en erfaring rikere. mennesker som har opplevd smerte er i større beredskap enn de som ikke har...

stå på, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200701-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1424954
Del på andre sider

Dette har eller vil de fleste av oss gått igjennom, det er vondt og vanskelig:-) råder deg til og gråte, være sint, lei og altsammen på en gang, ikke steng eller åpne for kommunikasjon, men prøv å snakk om dere begge vil... finnes ingen oppskrift for hvordan ende et forhold, men det beste ville være å kunne snakke etter en viss tid, det kan være leeeeenge eller relativt kort tid.. uansett så må man avslutte noe selv om det gjør vondt, tro du meg!!! det kommer en tid etter dette som er så mye, mye bedre;-)!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200701-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1424964
Del på andre sider

dette er en prosess du må gjennom. det nytter ikke å prøve å flykte fra problemet ved å kutte all kontakt med ham. fortell venner og familie at du trenger litt ekstra støtte i denne tiden...

"det er bedre å ha elsket og mistet enn aldri elsket". fortsett med å tenke på alt det fine dere har hatt sammen. vær gla for at du har fått opplevd det! men husk også på at det var en grunn til at dere slo opp.

sorgreaksjonene går over flere faser. ingen reagerer likt, og noen ganger får man et tilbakeslag til forrige fase selv om man er på god veg. jeg er helt enig at du bør ta tiden til hjelp. når du er inne i den sorgen du er, bør du la kroppen din få reagere slik som den trenger.

etterhvert som du har fått et litt mer avslappet forhold til det, kan det kanskje bidra til nytt håp å tenke som; å ikke fokusere på fortiden, men fremtiden.

tenk hvilken sjanse du har fått. du begynner faktisk helt på ny. du kan gjøre hva du vil når du vil. du har et enda større spekter nå for hva du kan gjøre med livet ditt, enn da du var samboer og visste hvordan det kom til å gå med dere.

du er sterk som har klart å gjøre det slutt, spesielt siden du håpet sånn at det skulle fungere. at du gikk ned i depresjon etter sist forhold har gjort deg en erfaring rikere. mennesker som har opplevd smerte er i større beredskap enn de som ikke har...

stå på, og lykke til videre!

hm, hvornår står det at vondttt brøt forholdet? men det spiller ingen rolle uansett nå.

for meg ble det lettere å kutte ut all kontakt med ex'ene. da slipper jeg iallefall smerten å vite noe om deres nye kjærlighetsliv, selv om hjertet krympet da jeg traff henne med sin nye flamme.

tid, den er nok nøkkelen. jobb deg gjennom sorgen, og ikke fortreng den. ikke fall for fristelsen for alkohol og vill festing og utagerende sexliv. det vil bare slå tilbake på deg selv.

lykke til og klem :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200701-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1424975
Del på andre sider

Gjest Vondtttt

hm, hvornår står det at vondttt brøt forholdet? men det spiller ingen rolle uansett nå.

for meg ble det lettere å kutte ut all kontakt med ex'ene. da slipper jeg iallefall smerten å vite noe om deres nye kjærlighetsliv, selv om hjertet krympet da jeg traff henne med sin nye flamme.

tid, den er nok nøkkelen. jobb deg gjennom sorgen, og ikke fortreng den. ikke fall for fristelsen for alkohol og vill festing og utagerende sexliv. det vil bare slå tilbake på deg selv.

lykke til og klem :)

Du har rett... Var absolutt ikke meg som ville avslutte forholdet... :( Ja jeg vil egentlig tro at det å kutte kontakten er best... Ser for meg at skorpene på såret vil forsvinne vær gang jeg ser ham og prater med ham, og da tror jeg savnet er bedre å leve med... Men om en tid kanskje... Men er nødt til å ha kommet over han først tror jeg...

Takk for svar til dere alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200701-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1425019
Del på andre sider

Annonse

Du vil antakelig raskere komme over ham dersom du kutter all kontakt, selv om det vil føles mest brutalt. Når følelsene for hverandre har kjølnet (feks om et par-tre år) så kan dere jo alltids ta opp et vennskap hvis dere ønsker det.

Her er forresten en nettside om kjærlighetssorg som kanskje kan gi deg noen råd:

http://hjertesorg.tripod.com

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200701-kj%C3%A6rlighetssorg/#findComment-1427297
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...