Gå til innhold

En kollega på jobben..

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker-jente

For noen månder siden fikk vi en ny kollega på jobben, han er søt, kjekk og koselig. Jeg la merke til han med en gang for han har en utrolig utstråling.

Jeg er 20 år, han er 29. For noen uker siden hadde vi firmafest på et hotell, vi hang sammen stort sett hele kvelden. Dansa og snakka sammen. Vi har sendt hverandre flørtete blikk og smil på jobben før dette.

Han har samboer, og det har jeg også.

Seinere denne kvelden på firmafesten havnet vi på nachspiel, der rota vi. Vi var begge ganse berusa. Han ville hoppe til køys, men jeg sa at vi kom til å angre dagen etter, "neida" sa han, men det ble likevel ikke noe av. Jeg er jo gla i samboern min og har ikke samvittighet til det. Kollegaen min klenga på meg hele kvelden, og sa hvor deilig jeg var, at han ville ta meg der og da osv.

Jeg sovna på armen hans den kvelden, på nachspielet. Dagen etter våkna han tidlig, han var stressa og måtte skynde seg hjem, han kyssa meg på panna før han dro. Vi har snakket sammen på jobben etter dette, og ingen av oss angrer direkte. Vi titter fortsatt på hverandre.

Nå drømmer jeg om han hver natt, tenker på han hele tiden.. Han kommer ikke ut av hodet mitt! jeg elsker samboern min, men hva er dette da? Er jeg forelsket eller bare nyskjerrig på en litt eldre mann? Samboern min er 20 og ganske umoden.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har lyst på kollegaen min, ikke bare for en natt heller. Men jeg vil også være sammen med samboern min. Hva er det som skjer? Skal jeg snakke med noen av dem om dette? (har ikke sagt dette til noen av dem) På en måte er jeg redd for at kollegaen min skal flire når jeg forteller dette, og bare si at vi var drita og det bare skjedde. selv om han gir meg andre signaler.

Dette ble rotete, emn er det noen som har vært i samme situasjon? Noen som har noen råd til meg om hvordan jeg burde forholde meg til denne situasjonen?

det hele er forvirrende...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20080-en-kollega-p%C3%A5-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillepusi

Jeg har ikke vært helt i din situasjon, men har erfaring med at man ikke bør rote for mye med sine arbeidskamerater uten at man virkelig vet hva man vil! Det er mye som kan skjære seg i ettertid, og du bør tenke over om du vil risikere samboeren din for dette... samtidig som forholdet mellom deg og kollegaen din kan bli anstrengt dersom det skjer noe mer (det var tross alt ganske uskyldig sist, og flørt på jobben forekommer uten at man nødvendigvis er ute etter noe mer). Du vet jo heller ikke hva han er ute etter... han har jo også samboer. Gi det litt tid og tenk over hva du vil, og ikke gjør noe før du er sikker.

Hei!!!

Jeg har også vært oppe i lignende situasjoner. Har en lei tendens til å forelske meg i andre gutter som også er opptatt.

Selv er jeg 22 og samboer med en som er på samme alder og dette er ofte slitsomt. Han er på mange måter så mye mer barnslig og mangler erfaring osv. HAn er også min første og eneste, så derfor har vi noe helt unikt sammen. Jeg er utrolig glad i han og vil være sammen med han. Men til tross for dette blir jeg forelsket i andre...

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men følger med på alle svar du får og er glad for at du tok opp temaet. jeg tror at dette er et kjent fenomen og at det er helt vanlig!!!

Tror du kan være veldig glad for at ingenting skjedde den kvelden. Det hadde nemlig ødelagt alt du har med samboeren og vært veldig vondt for han. Nå har du jo tid til å tenke litt, og finne ut hva du føler...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Kollega-forelskelse er ikke uvanlig. For mange kan det kjennes som akkurat det skal til for å gjøre jobben enda mer spennende. For en kort stund.

Jeg forstår at du har falt for din nye kollega. Men når dere begge er i faste forhold, og du sier at du vil være i ditt fortsatt, så synes jeg valget ditt er ganske enkelt.

Rådet mitt er:Ikke gjør noe ut av forelskelsen til kollegaen. Ta i bruk fornuften din. Tenk på hva du har i ditt faste forhold og hvorfor du vil være i det.

Mat hjernen din med: at disse nyforelskede følelsene for kollegaen din er der,javisst er de det, men si til deg selv at du ikke vil la dem slippe til. Du kan bestemme deg for at du ikke vil gjøre noe ut av dem.

Forelskelse kan også styres av vår fornuft og vilje.

Forsøk å finne på noe spennende med din faste partner. Her kan også fornuften brukes.

Har du lest artikkelen om Forelskelse og samliv her på DOL?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...