Gå til innhold

Mann eller barn. Hva er viktigst?

Anbefalte innlegg

Gjest Houdini

Kanskje et rart spørsmål. Jeg har et barn. Har vært alenemor i flere år. Nå har jeg truffet en mann i ett år. Jeg elsker ham. Han har tre store barn, og er ferdig med barn (snart 50 år). Han er sterilisert, og sier han er fornøyd som det er. Jeg ønsker meg veldig et barn til. Bør jeg bli hos mannen jeg elsker, eller avslutte forholdet og finne en som jeg kan starte på nytt med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200805-mann-eller-barn-hva-er-viktigst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med SDD - dette er det du og kun du som kan avgjøre.

Selv er jeg på sett og vis i hans situasjon, jeg kan ikke få flere barn, har 2 små, han har ingen og jeg kan ikke gi ham noen. Har prøvd å banke det inn i hodet på ham og jeg tror han har skjønt det.

ShitDiddelyDo

Selv er jeg på sett og vis i hans situasjon, jeg kan ikke få flere barn, har 2 små, han har ingen og jeg kan ikke gi ham noen. Har prøvd å banke det inn i hodet på ham og jeg tror han har skjønt det.

"Enig med SDD - dette er det du og kun du som kan avgjøre."

Det vil overraske meg hvis det finnes noen som er uenig med meg i det jeg skrev der. :)

Annonse

skorpionfisken

Lillemus. Om dere i en fjern framtid gifter dere, og vil ha flere barn sammen likevel så er adopsjon et utmerket valg.

Ørkenvandreren

Vanskelig for andre å ha noen formening om.

Du må nok bare gå noen runder med deg selv om hvor viktig det er å få flere barn. Når du har gjort den vurderingen, får du legge argumentene og deres viktighet i vektskålen, med følelsene til partneren på den andre siden, og se hva som veier tyngst.

Jeg kan bare si hva jeg ville gjort om jeg var deg. Du har allerede et barn, hadde du vært barnløs hadde det blitt noe helt annet. I tillegg har han 3 barn fra før (om enn voksne).

Jeg mener at du ikke kan være særlig glad i mannen dersom du dumper han på dette grunnlaget.

Du ser vel forhåpentligvis ikke på mannen som kun en kilde til sæd for ditt neste barn?

Annonse

Lillemus. Om dere i en fjern framtid gifter dere, og vil ha flere barn sammen likevel så er adopsjon et utmerket valg.

Det tror jeg ikke at jeg orker, føler meg ferdig med småunger jeg i grunnen. Men jeg er fullt klar over at det er et alternativ. :o)

Gjest betasuppe

Jeg kan bare si hva jeg ville gjort om jeg var deg. Du har allerede et barn, hadde du vært barnløs hadde det blitt noe helt annet. I tillegg har han 3 barn fra før (om enn voksne).

Jeg mener at du ikke kan være særlig glad i mannen dersom du dumper han på dette grunnlaget.

Du ser vel forhåpentligvis ikke på mannen som kun en kilde til sæd for ditt neste barn?

Eller kanskje han ikke kan være særlig glad i henne hvis han ikke vil forsøke å oppfylle HENNES ønske?

Faktisk kan lengselen etter barn nummer to også være veldig sterk.

Nå er jo mannen 50 år, og innen dere evt. hadde fått et barn hadde han vært eldre. Skjønner at han føler seg "ferdig", men skjønner også at du gjerne vil ha fler. Så dette er jo komplett umulig å svare på for andre. Her er det jo ikek mulig "å møtes på halvveien". Det blir enten eller!"

Eller kanskje han ikke kan være særlig glad i henne hvis han ikke vil forsøke å oppfylle HENNES ønske?

Hallo?! Mannen er 50 år og føler seg ferdig med småbarn for lenge siden, skjønner ham godt jeg!

Et barn velter hele tilværelsen og snur alt på hodet, noe han ikke er villig til å la skje flere ganger. Han kan ikke klandres av den grunn. Er det så utrolig viktig for henne så bør hun finne en annen.

For det første er han sterilisert og det er ikke gitt at han kan gjøre noe med det.

For det andre har han allerede 3 barn, i tillegg til at hun har ett.

For det tredje var han snart 50 år. Når skal stakkaren få lov å slappe av uten masse unger rundt seg?

Det må da være lov for en mann å si at han ikke har lyst på flere barn, uten at man stiller spørsmål ved om han er tilstrekkelig glad i henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...