Gå til innhold

Mann eller barn. Hva er viktigst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er umulig å svare på det spørsmålet. For meg har det vært viktig å ha flere barn, men jeg er jo heldig som er gift med en mann som er like gammel som meg og som har samme tanke.

Tror kanskje at om det hadde vært meg så hadde jeg ikke startet et forhold til en som kjæresten din. Men det er jo lett å være etterpåklok...

Gjest betasuppe

Det må da være lov for en mann å si at han ikke har lyst på flere barn, uten at man stiller spørsmål ved om han er tilstrekkelig glad i henne.

Ja, det er innlysende. Men mitt svar var egentlig mer et spørsmål til Petter "Smart".

Gjest anonym alenemamma

Vel, det kan være ganske vanskelig å bryte ut av et forhold med en du er glad i. Jeg vet hva jeg selv ville valgt, men hva du vil velge må du selv finne ut.

La ihvertfall ingen få fortelle deg at du gjør noe "galt" ved å velge barn framfor mann! Å ønske seg barn - også fler enn ett - er et dypt biologisk instinkt hos de fleste.

Selv har jeg alltid visst at måtte jeg velge, ville det å få barn være viktigere enn å ha en mann. Jeg hadde et par lengre kjæresteforhold hvor det av ulike grunner ikke var aktuelt å fortsette. Da jeg så begynte å bli så gammel at det "hastet", valgte jeg å adoptere barn som enslig. Det har jeg aldri angret en dag!!!

Regner ikke med å forbli enslig resten av livet, men det er en tid for alt. For oss kvinner er det en viss alder da det å få barn er mulig (gjelder forøvrig også adopsjon, øvre aldersgrense 45). Jeg ville derfor personlig aldri valgt en kjæreste som av en eller annen grunn ville være et hinder for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...