Gå til innhold

Livmorhalskreft-noen erfaringer/råd?

Anbefalte innlegg

For fire uker siden var jeg på sykehuset og fikk brent bort en flekk på livmorhalsen. I dag har jeg fått innkallelse til samtale med lege på fredag på sykehuset som jeg regner med vil gi meg beskjed om at jeg jeg har et forstadie til eller at det er påvist kreft i de cellene som ble tatt ut. Nå som det verste sjokket har lagt seg er det noen som har hatt livmorhalskreft og kan gi meg noen gode råd? Evt. fortelle om de erfaringene dere har gjort dere. Det hadde vært fint om gynekologen også kunne svare.

Vennlig hilsen "fortsatt nummen".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20083-livmorhalskreft-noen-erfaringerr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det er kreft maa det vaere meget tidlig siden du har faatt den behandling du beskriver. Det kan väre at alt er fjernet, men ofte vil man utföre en konisering hvor man fjerner litt av livmorhalsen. Etter en slik operasjon kan man bli gravid.

Legen vil fortelle hvilken behandling som er best, men uansett diagnose tyder det paa at du er kommet i tide til behandling.

Hvis det er kreft maa det vaere meget tidlig siden du har faatt den behandling du beskriver. Det kan väre at alt er fjernet, men ofte vil man utföre en konisering hvor man fjerner litt av livmorhalsen. Etter en slik operasjon kan man bli gravid.

Legen vil fortelle hvilken behandling som er best, men uansett diagnose tyder det paa at du er kommet i tide til behandling.

Takk for raskt og til dels beroligende svar. Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...