Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet spm. til eg før angående blødningsforstyrrelser ved bruk av p-piller. Jeg har prøvd de fleste merkene som er på markedet. Gynekologen min sier at det er fordi jeg får for mye hormoner fra pillene og dette forer til at vevet i livmorhalsen vokser ut "på tuppen" av livmorhalsen. I denne forbindelse lurer jeg på om den nye pillen Yasmin inneholder mindre hormoner, og om denne kanskje kunne fungere for meg? Jeg har prøvd minipiller også,men med samme resultat. På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20090-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanlig med en slik utvekst, spesielt ved bruk av p-piller. Det er ingen forskjell i slik henseende med de ulike pilletyper.

Det er östrogen som gir disse endringer, og det er likt i alle piller.

Man kan evt behandle din livmorhals med laser, men ofte vokser den tynne slimhinne ut igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...