Gjest Raisty17 Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Heisann! Når jeg har mensen de en til to første dagene så har jeg vanligvis forferdelig vondt og er så uvel at jeg ikke kan gjøre noe som helst; finnes det noe som kan gjøre at jeg kan fungere forholdsvis normalt? Har prøvd Naproxen(maxdose pluss litt mer) og andre smertestillende som ibux, paracet og disse i kombinasjon, funker ikke stort. Er det noe annet som kanskje kan funke av smertestillende? Noe sterkere jeg kan få? Så har jeg hørt at p-piller kan hjelpe, men så er det det at jeg er livredd for å legge på meg, det kommer ikke på tale. Men, jeg har tenkt litt, at om jeg går ned f.eks 5kg og så begynner med p-piller og da legger på meg de 2-3kg som er vanlig(?), da vil jeg vel komme tilbake til der jeg egentlig var? (SKjønner hva jeg mener?) Hadde vært fint å få litt svar på det her. Ganske plagsomt å få fravær og annet pga mensen, pluss at jeg ikke orker annet enn å ligge sammenkrøllet som en ball..kjedelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20091-mensen-veldig-au/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melora Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Det stemmer at p-piller hjelper. Ivertfall for de aller aller fleste. Du bør prøve. Det er vel viktigere på være smertefri enn å legge på seg 2 kg?? Hvis jeg kunne bli helt smertefri hadde jeg med glede lagt på meg mer! Og det er bare tull at du legger på deg enormt. Enkelte kan oppleve en vektøkning, men dette gjelder ikke flertallet. Og det er bare å passe bedre på hva du spiser. Og forskj. piller har forskj. virkning. Av microgynon fikk jeg mer underhudsfett og ble litt pløsete, men det gav seg da jeg bytta til marvelon. Nå kommer det jo også en ny pille, yasmin, som skal være bedre. Den kan du jo prøve. Og hvis du fortsatt har mens-smerter bør du ta en tur til legen. Men hvis du bruker monofasiske p-piller kan du hoppe over mensen hvis det passer dårlig uten at det gjør noe. Feks. ha mensen etter hvert 3 brett. Det funker bra for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20091-mensen-veldig-au/#findComment-87665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Det er faktisk ganske sjelden at man legger paa seg av p-piller, men de faar skylden for vektöking som jo mange sliter med. Den nye pillen Yasmin kan vaere bedre i saa henseende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20091-mensen-veldig-au/#findComment-87968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
starfish Skrevet 25. februar 2001 Del Skrevet 25. februar 2001 Det stemmer at p-piller hjelper. Ivertfall for de aller aller fleste. Du bør prøve. Det er vel viktigere på være smertefri enn å legge på seg 2 kg?? Hvis jeg kunne bli helt smertefri hadde jeg med glede lagt på meg mer! Og det er bare tull at du legger på deg enormt. Enkelte kan oppleve en vektøkning, men dette gjelder ikke flertallet. Og det er bare å passe bedre på hva du spiser. Og forskj. piller har forskj. virkning. Av microgynon fikk jeg mer underhudsfett og ble litt pløsete, men det gav seg da jeg bytta til marvelon. Nå kommer det jo også en ny pille, yasmin, som skal være bedre. Den kan du jo prøve. Og hvis du fortsatt har mens-smerter bør du ta en tur til legen. Men hvis du bruker monofasiske p-piller kan du hoppe over mensen hvis det passer dårlig uten at det gjør noe. Feks. ha mensen etter hvert 3 brett. Det funker bra for meg. Jeg og vil anbefale deg å begynne på p-pillen. Jeg har vært i samme situasjon som deg angående smerter - disse smertene gav seg litt når jeg begynte på p-pillen (er synfase-bruker), men er ikke helt borte - men nå hjelper det med smertestillende, noe det IKKE gjorde før. Synfase er og en p-pille med veldig få bivirkninger... jeg har ikke lagt på meg noe av p-pillen, men dette kan jo variere fra person til person... Underrett deg litt om de forskjellige p-pillene som eksisterer, og også den nye pillen som kommer nå. Lykke til iallfall 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20091-mensen-veldig-au/#findComment-88954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.