my way? Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg er 31 år og har en datter på 8. Hun er hos sin pappa annenhver helg.Kjæresten min er 31 år og har 2 døtre, en på 8 og en på 5. De er hos sin mor annenhver torsdag-søndag, onsdag -fredag. Vi har bodd sammen i nesten 1 år, men har nå flyttet fra hverandre på grunn av et stort problem, jeg ønsker et barn til mens han er i mot det. Forholdet har vært på vent i noen måneder, men vi vil ha hverandre og ønsker råd og hjelp til å løse dette problemet. Et barn til er meget viktig for meg, mens han mener at totalt 4 blir for mye for oss, at vi ikke får tid til hverandre! Jeg er veldig glad i barna hans, men det er ikke mine barn, og har alltid ønsket meg minst et til. Føler også at vi med et barn sammen blir mer knyttet som familie. Vil gjerne oppleve det å få et barn sammen med han.( Hvordan kan vi løse dette?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200944-dine-mine-og-v%C3%A5rt-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hei! Det er ikke sikkert du klarer å løse dette problemet i din favør. Mange menn har nok tenkt grundig gjennom farsrollen og sin mening, når de går så sikkert ut med sitt standpunkt som din kjæreste gjør mot deg og sier nei til flere barn. Jeg forstår at du synes det er både steilt og kanskje egoistisk tenkt av ham. På den annen side har jeg forståelse for hans syn. Han synes vel det er mye, og nok, med sine egne 2 barn og ditt ene barn. Det er mange å forholde seg til og store oppgaver med barn. Det nye er at fedre er mer på banen nå enn før. Jeg møter stadig fedre som synes det er mye å være en god far i dag. De kalkulerer med at kapasitet til enda et barn har de ikke. Den eneste måten du evt. kan komme videre med ham på, er gjennom samtale, hvor dere klargjør for hverandre hva som ligger til grunn for holdningene deres. Uansett oppfordrer jeg deg til ikke å lage barn, hvis ikke dere er helt enige og på samme plan om foreldreskap rundt et evet. fellesbarn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200944-dine-mine-og-v%C3%A5rt-barn/#findComment-1428293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.