Gå til innhold

Egget fester seg 6 dager etter EL?

Anbefalte innlegg

Gjest Nachips

Jeg er bare 4 uker på vei og testet positiv på Clearblue i går. Jeg fikk mensmurringer bare 4 dager etter eggløsning, men har sett at du har skrevet at egget ikke fester seg før 6 dager etter. Kan det ha skjedd noe galt slik at egget har festet seg for tidlig, eventuelt før det kom ned i livmoren?

Litt engstelig.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20125-egget-fester-seg-6-dager-etter-el/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det sies at det befruktede egget fester seg i livmoren 6-8 dager etter befruktning. Det du har kjent som mensmurring er ikke uvanlig. Mange kjenner det som om de skal ha mensen i lang tid før de finner ut at den slettes ikke kommer. Det er dessuten veldig varierende hvordan et begynnende svangerskap kjennes. Noen kjenner nærmest intuitivt at de er gravide fra befruktningsdato, mens andre kjenner overhodet ikke noe annerledes. Jeg kan ikke si at det høres unaturlig ut det du beskriver om mensmurring. Hvis du tror det kan tyde på at egget kan ha festet seg i egglederne (svangerskap utenfor livmoren), kan jeg si at det overhodet ikke finnes holdepunkter for å anta det.

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...