Gå til innhold

Stakkars jente- Er det rart hun har blitt sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei jeg skjønner heller ikke dette med å gå med magen bar.

Det rare er at jeg synes stort sett det er overvektige som går med magen bar - som om de skal demonstrere noe liksom.

Det er faktisk ikke ofte jeg ser slanke jenter ha bar mage.

Men uansett er det stygt stygt stygt!

Vi legger vel ikke så myke merke til det om en tynn jente har magen ute...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

13

• pip

12

• Goliath

12

• Glimtipper

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uff, stakkars jente!!

Hvis man sulteforer ungene, kommer barnevernet naturlig nok på banen. Men hvem griper inn når foreldre overforer ungene? Det er jo vanskjøtsel på en måte.

Gjest enkelte burde ikke hatt ansvar for barn
Skrevet

Det hadde vært bedre med 4 gulrøtter og en farris, hvis hun absolutt skulle hatt noe å spise mens hun sto i kø. Det hadde kanskje blitt billigere også, og mer mettende?

Skrevet

Uff, høres ikke bra ut.

Kanskje et eksempel på folk som virkelig har gitt opp...?

Jeg får også assosiasjoner til at de har gitt opp å få kontroll over vekten (og kanskje livet) når jeg ser slikt.

Gjest når ble gulrøtter mettende
Skrevet

Det hadde vært bedre med 4 gulrøtter og en farris, hvis hun absolutt skulle hatt noe å spise mens hun sto i kø. Det hadde kanskje blitt billigere også, og mer mettende?

Kanskje litt vel prektig det utsagnet der...?

Gjest enkelte burde ikke hatt ansvar for barn
Skrevet

Kanskje litt vel prektig det utsagnet der...?

Nei, det syns jeg ikke. Å gi kanelboller til en overvektig jente er dumskap. Om det hadde vært snakk om gulrøtter i stedet, antar jeg at hovedinnsenderen (og andre)overhodet ikke hadde reagert. Bakverk som kanelboller gjør at man får en hurtig reaksjon i blodsukkeret, hvilket igjen vil si at man blir fort sulten igjen. Gulrøtter eller andre grønnsaker/frukt ville vært et mye bedre alternativ.

Skrevet

Er enig med deg. Dette er dumskap.

Jenta kler seg slik fordi veninnene gjør det og hun synes sikkert dette er fint og lekkert på dem. Trangen til å være endel av miljøet og kle seg likt er jo ganske stor i den alderen. Derfor blir det slik selv om dette ikke passer på henne.

Det er som regel en grunn til at noen er overvektige, enten er det sykdom, som ikke er så ofte, eller så har det med aktivitet og usunn mat å gjøre. Det siste er mest vanlig.

I dette tilfelle så fikk du svaret på hvorfor hun er sterkt overvektig. Ingen passer på hva hun stapper i seg og da går det galt.

I tillegg påstår mange slike at de spiser lite, og glemmer alle bollene, smågodtet og annet usunt de stapper i seg i mellom måltidene.

Gjest nordmann med innsyn til Norge
Skrevet

Hvordan hun kler seg synes jeg spiller kvinhamrendenull rolle, dvs ingen rolle *S*.

I Norge er man fortsatt altfor opptatt av at alt skal se pent ut, også beklednningen.

Ellers er jeg helt enig i at det ekstremt synd at hun har det spisemønsteret hun synes å ha.

Gjest hungary
Skrevet

Jenta kler seg slik fordi veninnene gjør det og hun synes sikkert dette er fint og lekkert på dem. Trangen til å være endel av miljøet og kle seg likt er jo ganske stor i den alderen. Derfor blir det slik selv om dette ikke passer på henne.

Det er som regel en grunn til at noen er overvektige, enten er det sykdom, som ikke er så ofte, eller så har det med aktivitet og usunn mat å gjøre. Det siste er mest vanlig.

I dette tilfelle så fikk du svaret på hvorfor hun er sterkt overvektig. Ingen passer på hva hun stapper i seg og da går det galt.

I tillegg påstår mange slike at de spiser lite, og glemmer alle bollene, smågodtet og annet usunt de stapper i seg i mellom måltidene.

Og du høres passe smart ut?

Selvfølgelig ønsker hun å kle seg likt som sine jevnaldrende, og hun trenger ikke å lese slik nedtrykkende nedrakking her for det.

Noen tykke er uforskyldt i fedmen selv, enkelte medisiner f.eks. mot kreft gjør så kroppen eser ut(selv om det kansje ikke var tilfellet i dette eksempelet).

Hva kan jenta for at moren ikke har næringsvett? stakkars ungdom.

Gjest Aimabel
Skrevet

Problemet overføres til neste generasjon. Morens kosthold har alt å si for barnas matvaner. Hvordan skal en mor som har et feil forhold til mat klare å lære barna gode matvaner? Slike mødre burde få hjelp., før det går så langt.

Ørkenvandreren
Skrevet

Ja,

Jeg har også noen slike i nærområdet. Feite unger, som får alt det de peker på av mat, da helst godteri/søtsaker og brus. Hver dag. Av foreldrene.

Jeg fatter det bare ikke.

Skrevet

Og du høres passe smart ut?

Selvfølgelig ønsker hun å kle seg likt som sine jevnaldrende, og hun trenger ikke å lese slik nedtrykkende nedrakking her for det.

Noen tykke er uforskyldt i fedmen selv, enkelte medisiner f.eks. mot kreft gjør så kroppen eser ut(selv om det kansje ikke var tilfellet i dette eksempelet).

Hva kan jenta for at moren ikke har næringsvett? stakkars ungdom.

Du skriver jo det samme som jeg skriver, så vi er like smarte:-)

Skjønte ikke helt hva du ville med dette innlegget. Du sa jo det samme som meg.

Skrevet

Problemet overføres til neste generasjon. Morens kosthold har alt å si for barnas matvaner. Hvordan skal en mor som har et feil forhold til mat klare å lære barna gode matvaner? Slike mødre burde få hjelp., før det går så langt.

Helt enig, dette ligger jo på foreldrene. Det er jo de som ikke tenker seg om her.

Denne stakkars jenta er et offer for miljøet hun vokser opp i.

Gjest Aimabel
Skrevet

Helt enig, dette ligger jo på foreldrene. Det er jo de som ikke tenker seg om her.

Denne stakkars jenta er et offer for miljøet hun vokser opp i.

Ja, nettopp! Og at voksne folk sitter og diskuterer hennes antrekk synes jeg er meningsløst. Det er ikke bekledningen som er problemet her, det er morens matvaner! Jeg synes det er flott at store mennesker kler seg moderne og viser at de gleder seg over å pynte seg. (uansett smak)

Skrevet

Ja, nettopp! Og at voksne folk sitter og diskuterer hennes antrekk synes jeg er meningsløst. Det er ikke bekledningen som er problemet her, det er morens matvaner! Jeg synes det er flott at store mennesker kler seg moderne og viser at de gleder seg over å pynte seg. (uansett smak)

Enig med deg i at det er bra at store mennesker kler seg moderne. Men noe som gjelder oss alle, også de som er tynne og slanke, er at vi kler oss riktig og ut i fra den kroppsformen vi har.

Skrevet

Det er ren barnemisshandling, og burde vært straffbart - og anmeldt.

Skrevet

Banremishandling er det rette ordet. Mulig det høres drøyt ut men jeg tør påstå at moren kan være skylden til at denne datteren ikke lever så lenge - ihvertfal ikke hvis hun fortsetter å spise slik.

Tja, selv veldig fete folk lever lenger enn folk som røyker, statistisk sett.

Skrevet

Du trodde du skulle få pepper for dette innlegget. Det har du ikke fått, tvert imot.

I dag er det en samfunnssynd vi har lov til å rakke ned på, henge ut og kaste oss over i all vår prektighet. Kos deg. Du får garantert flere med deg enn du får pepper.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du hisser ikke på deg meg.

Slikt er sørgelig og trist. Ikke hvordan hun kler seg, men hvordan foredrene ødelegger barna sine på denne måten.

Jeg vet det ikke er pent å kalle noen dum, men man kan jo begynne å lure.

Skrevet

Du trodde du skulle få pepper for dette innlegget. Det har du ikke fått, tvert imot.

I dag er det en samfunnssynd vi har lov til å rakke ned på, henge ut og kaste oss over i all vår prektighet. Kos deg. Du får garantert flere med deg enn du får pepper.

Ja, for du har vel ikke en mening ang. noe som helst? Du har sikkert mye å gjøre på et diskusjonsforum, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...