Gå til innhold

Han har aldri eid et pass!

Anbefalte innlegg

Gjest litt skeptisk

... og følgelig aldri vært utenfor Skandinvia!

Det er mulig det er jeg som er smålig som henger meg opp i slike ting, men det er flere sider ved ham som nå får meg til å stusse litt.

Har nylig blitt kjent med en fyr via nettet og har møtt ham noen ganger.

Han er 37 år, har aldri hatt dame før og har daglig kontakt med sin mamma. De telefonerer til alle døgnets tider har jeg inntrykk av.

Han er vokst opp på landet og liker "turer i skog og mark", men jeg synes det kan bli litt vel mye når han nesten hver helg (bare èn natt, men likevel..) overnatter ute i skogen for å høre/se dyrene, tiuren som spiller osv.

Han har høyere utdannelse, god jobb og meget god økonomi, mange venner (hvorav de fleste er familiemenn), men på kjæreste-området er han altså uten erfaring.

Moren hans ringer hver dag for å sjekke at han har våknet og ikke kommer for sent på jobb. Hun reiser også hjem til ham og vasker, skifter sengetøy osv.

Dette KAN ikke være helt vanlig, kan det? Men er det så uvanlig at jeg burde avbryte det hele, nesten før det har begynt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201330-han-har-aldri-eid-et-pass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica

Jeg synes det ikke er noe merkelig at han ikke har pass. Det med moren hørte mer merkelig ut, ja.

MEN, moren til pappen min er og sånn. Det er fordi hun ikke er helt i vater. (om man kan si det :)

Ikke fordi pappa ikke klarer å ta vare på seg selv =)

Kanskje han og har en sånn mor?

Gjest litt skeptisk

Jeg synes det ikke er noe merkelig at han ikke har pass. Det med moren hørte mer merkelig ut, ja.

MEN, moren til pappen min er og sånn. Det er fordi hun ikke er helt i vater. (om man kan si det :)

Ikke fordi pappa ikke klarer å ta vare på seg selv =)

Kanskje han og har en sånn mor?

Ja, men han virker like avhengig av henne han..

Gjest M.Angelica

Ja, men han virker like avhengig av henne han..

Hmm..ja, da kan jeg godt forstå at du synes det er merkelig. =)

Og når du synes sånt er merkelig med han, blir det jo lett til at man synes andre ting og er merkelig. Feks det med pass. Hadde han vært perfekt på alle andre områder, så hadde du nok ikke tenkt over det med passet. Hvis du skjønner hva jeg vil fram til? =)

Jeg hadde personlig klikka hvis mor mi ringte hele tiden for å sjekke hvordan ting gikk =)

Han virker såpass merkelig/spesiell at jeg hadde rygga langt ut om jeg hadde hørt det der, ihvertfall.

Høres ikke helt god ut. Verken han eller mora. Sorry, men alle de eksemplene du skriver tilsammen gjør at jeg hadde kutta kontakten rimelig raskt ja.

Akkurat det med at han overnatter ute for å høre på tiurleik synes jeg egentlig er litt sjarmerende jeg. Betyr jo at han er veldig glad i naturen. Har selv en ex-svoger som elsker å ligge i timesvis for å høre tiurleik, og han er da et normalt menneske for det.

Det med at mora ringer ham hver dag høres kanskje litt slitsomt ut, men det trenger ikke bety at hun kommer til å fortsette med det om han får seg kjæreste. Det er jo ikke umulig at moren vil bli kjempeglad på sin sønns vegne over at han får en kjæreste slik at hun ikke føler hun må vekke ham hver dag?

Og det er mange som aldri har vært i det store utland i voksen alder, men det trenger ikke bety at de aldri kunne tenke seg å gjøre det for det. Kanksje de bare ikke har hatt anledning?

Men er du en person som ikke skjønner poenget med friluftsliv, ikke orker å ha kontakt med svigermor og abolutt må til utlandet alle ferier, så aner det meg at dette ikke er mannen for deg.

Annonse

Gjest litt skeptisk

Akkurat det med at han overnatter ute for å høre på tiurleik synes jeg egentlig er litt sjarmerende jeg. Betyr jo at han er veldig glad i naturen. Har selv en ex-svoger som elsker å ligge i timesvis for å høre tiurleik, og han er da et normalt menneske for det.

Det med at mora ringer ham hver dag høres kanskje litt slitsomt ut, men det trenger ikke bety at hun kommer til å fortsette med det om han får seg kjæreste. Det er jo ikke umulig at moren vil bli kjempeglad på sin sønns vegne over at han får en kjæreste slik at hun ikke føler hun må vekke ham hver dag?

Og det er mange som aldri har vært i det store utland i voksen alder, men det trenger ikke bety at de aldri kunne tenke seg å gjøre det for det. Kanksje de bare ikke har hatt anledning?

Men er du en person som ikke skjønner poenget med friluftsliv, ikke orker å ha kontakt med svigermor og abolutt må til utlandet alle ferier, så aner det meg at dette ikke er mannen for deg.

Snakker om å se det svart hvitt:)

Men nei, jeg orker ikke ha kontakt med svigermor HVER dag. Herre Sverre.

Gjest M.Angelica

He he..synes dette var bra skrevet, jeg. =)

Annonse

Synes også du bør gi ham en sjangse:-)

problemet er om du blir altfor mye involvert i følelser, men det går faktisk ann og holde litt igjen, dette kan være en kjempefyr som har mamma som støtte siden han ikke har noen andre, for alt du vet kan hun også være en helt ok dame om sønnen finner ei dame:-)

prøv litt til du, og spør litt mer før du stenger døra:-)

samlivsamatør

Slitsomme svigemødre gir seg aldri.

Det jeg ville tenkt på er hva slags dame vil han ha, er det en som moren sin som fakstisk gjør alt for seg?

Alternativet blir da kanskje at du tar mammans rolle, med alt det arbeidet som følger. Risikoen da er at mamman føler seg truet, og hvem vil han ta i forsvar da?

Jeg ville tenkt meg nøye om.

Dette høres ut som en forvokst baby og en mor som ikke vil la babyen blir voksen.

Jeg skjønner din skepsis. Også til dette at han ikke har pass. Det blir som å ikke kunne svømme eller ikke ha førerkort. (Jeg er litt fordomsfull når det gjelder sånne ting).

Men han er sikkert snill og god. Det med tiurleiken og kjærligheten til naturen ville ha vært et pluss i mine øyne.

Hvis jeg var deg, ville jeg nok ha sett det hele an. Og så ville jeg ha vært veldig nysgjerrig på hvordan han er som elsker, og jeg ville nok ha prøvd ut det også. Det er spennende å gå til sengs med en debutant.

Gjest Elextra

Jeg ville ikke vært bekymret for at han ikke hadde pass, det behøver ikke bety at han er spesielt sær. Men jeg ville dermed regnet med at han dermed var svært ulik meg, og det kan jo ha en viss betydning. For meg er det å kunne reise viktig, og jeg er gjerne på bølgelengde med folk som prioriterer reising foran en del andre ting.

Ville imidlertid vært mer bekymret for selvstendigheten hans og forholdet til mora.

Om jeg hadde giddet gå videre spørs jo helt på mitt inntrykk av ham. Hadde det vært litt sånn "bob bob, ok fyr", hadde jeg neppe gått videre. Hadde han derimot synes som en usedvanlig hyggelig _og_ tiltrekkende fyr, hadde jeg gitt ham en sjanse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...