Gjest Blåkatten Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Jeg er jente, 25, som har en del spørsmål som jeg håper på å få svar på: 1) Har fått alle visdomstennene, de har aldri plaget meg på noen måter, virker som det er plass nok. Har derfor ikke følt behov for å gå til tannlege/trekke de. Men en dag jeg spiste fikk jeg akutt vondt på høyre side oppe, det føltes ut som det var visdomstanna. Smertene varte en time og da tok jeg to paracet, det gikk over. Senere pusset jeg tennene, brukte tanntråd og fant et speil for å se meg i munnen. Og jammen... uten noe som helst forvarsel, var tanna som var ved siden av visdomstanna råtten, ihvertfall brun. Hva er dette? Regner med den tanna må bort. Har ikke hatt vondt etterpå, og valgte å ikke gå til tannlege, fordi: 2) Jeg er student, har absolutt ikke råd. Min mor sier at jeg skal ringe tannlege neste gang det er akutte smerter, fordi det da blir billigere. Stemmer dette? Hvordan kan jeg gjøre det billigst mulig? En annen grunn til at jeg ikke dro drar til tannlege er: 3) Tannlegeskrekk. Befinner meg på et sted der jeg ikke har valget mellom diverse tannleger, men må ta den som er på vakt/blir tilbudt meg. Jeg får den store skjelven av bare å tenke på å ringe tannlegevakta. Kan jeg i tlf be om å få noe beroligende før jeg kommer? Hva koster evt. lystgass? Hadde vært fint om du kunne gi meg noen opplysende svar. På forhånd takk. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20146-forskjellig-angst-for-tannleger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Hei Blåkatten. Med nesten all behandling er det slik at jo lenger man venter jo værre og dyrere blir det. Ring til tannlegen og forklar problemet ditt. Da kan han sette av god tid, få roet deg ned og kanskje gi deg et beroligende medikament. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20146-forskjellig-angst-for-tannleger/#findComment-89163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.