Gå til innhold

Menn og rydding

Gjest gi tips om hva som hjelper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her i heimen tar han tak i ting selv om han ser det bør gjøres.

Er det andre ting jeg ønsker gjort så trenger jeg bare be.

Men så er han en skatt av de sjeldne også.

Slik ting er så tar han som regel støvsuging. Han springer også rundt med støvklut eller vaskefille i blandt.

Pussing av vinduer tar vi sammen, han tar av og setter på sprosser, jeg pusser.

Jeg setter gjerne på bordet, han tar av.

Klesvask er mitt domene, og oppvaskmaskina gjør jobben den er laget til.

Tenker ikke så mye over slike ting da det flyter uten problem her.

:)

Annonse

Man må finne en mann som allerede er av den oppfatning at rydding er et fellesansvar.

Det er vanskelig, for disse mennene er meget populære og markedet flommer ikke over av slike.

Hvilken fantasiverden lever du i?

Det er langt i fra menns evner/mengde husarbeid som gjør dem attraktive.

Det finnes mange menn som er flinke med husarbeid og bruker mye tid på hjemlige sysler. Men disse oppfattes ofte som kjedelige og få kvinner er interessert i dem.

Kvinner går heller etter de menn de synes er "farlige", spennende osv. Og de er ofte ikke like gode med husarbeid. Dere kan ikke få i både pose og sekk.

Dette har aldri vært noe problem i mine forhold. Mine menn har alltid sett oppgavene og stilt opp hjemme. Det har ikke vært nødvendig å "oppdra" dem, selv om de fleste kommer fra hjem med hjemmeværende mor som ordnet det meste.

Men så har jeg heller ikke vært samboer med noen som kom rett fra mamma, alle har bodd for seg selv en stund.

Jeg lurer på om dette kan ha noe med alder og generasjoner å gjøre.

Er det dagens yngre menn som er verst, tro?

Jeg påstår ingenting, jeg bare spør. Men alle menn jeg kjenner fra 40 år og oppover til ca. 55 tar sin selvfølgelige del av husarbeidet.

Blant helt unge par, derimot, har jeg sett flere eksempler på at gutta forventer å bli vartet opp med både mat og vasking.

Dette har aldri vært noe problem i mine forhold. Mine menn har alltid sett oppgavene og stilt opp hjemme. Det har ikke vært nødvendig å "oppdra" dem, selv om de fleste kommer fra hjem med hjemmeværende mor som ordnet det meste.

Men så har jeg heller ikke vært samboer med noen som kom rett fra mamma, alle har bodd for seg selv en stund.

Jeg lurer på om dette kan ha noe med alder og generasjoner å gjøre.

Er det dagens yngre menn som er verst, tro?

Jeg påstår ingenting, jeg bare spør. Men alle menn jeg kjenner fra 40 år og oppover til ca. 55 tar sin selvfølgelige del av husarbeidet.

Blant helt unge par, derimot, har jeg sett flere eksempler på at gutta forventer å bli vartet opp med både mat og vasking.

Min samboer er 40+, hadde bodd mange år alene og noen år med barn så han kom definitivt ikke rett fra mamma.

Men når jeg flyttet inn så ble jeg "automatisk" overlatt det meste av husarbeidet.

Jeg ville absolutt ikke ha det, så vi har hatt en del diskusjoner.

Hvilken fantasiverden lever du i?

Det er langt i fra menns evner/mengde husarbeid som gjør dem attraktive.

Det finnes mange menn som er flinke med husarbeid og bruker mye tid på hjemlige sysler. Men disse oppfattes ofte som kjedelige og få kvinner er interessert i dem.

Kvinner går heller etter de menn de synes er "farlige", spennende osv. Og de er ofte ikke like gode med husarbeid. Dere kan ikke få i både pose og sekk.

Tøys!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...