Gå til innhold

Studere juss på egen hånd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest til deg

Du må ha en vilje av stål.

Jeg tror at det ikke er så lurt å studere på egenhånd i lengden. Du vil gå glipp av det faglige nettverket, diskusjonene og den åndelige føde som er nødendig for å opprettholde motivasjon, og også for å få flere perspektiver på ting.

jeg vet dessverre hva jeg prater om

Du må først sjekke om juridisk fakultet ved UiO har obligatorisk oppmøte som et krav for å få ta eksamen. Jeg vet juridisk fakultet i Bergen har det, men mulig Oslo ikke har innført det.

Dersom det ikke er obligatorisk, må du tenke gjennom om du har selvdisiplin til å klare dette alene. Det er et tøft studium med mye lesing, og man møter innimellom mye motgang. Jeg har studert juss delvis på egenhånd,men har vært tilknyttet Folkeuniversitetet i Trondheim og har innimellom hatt et miljø der. De siste 2 årene fant jeg meg en kollokviegruppe, og uten den tror jeg neppe jeg hadde kommet meg gjennom.

Selv om juss i utgangspunktet er et "lesefag" der man bruker mye tid til å lese på egenhånd, er det en fordel om man har noen å diskutere det med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...