neminette Skrevet 22. februar 2001 Skrevet 22. februar 2001 For et års tid siden fikk jeg utført en dårlig rotfylling, som førte til kronisk betennelse. Denne betennelsen gikk jeg med i nesten ett år. Tanna føltes småvond i denne perioden, men jeg har aldri rotfylt før og trodde det var sånn det skulle være. Deretter fikk jeg store smerter, og kontaktet en annen tannlege for å få ny vurdering. Han bekreftet mistankene og sendte meg til spesialist for en revidert rotfylling. Rotamputasjon ble vurdert. Også spesialisten sa seg enig i at rotfyllingen var særdeles dårlig utført. Det hele har kostet meg godt over 10.000 kroner og mye smerter. Jeg valgte derfor å sende en reklamasjon til førstnevnte tannlege, der jeg foreslo at han betalte det det kostet å reparere tannen. Jeg fikk aldri noe svar, og sendte derfor et nytt brev. Alt jeg fikk til respons var innkalling til ny time! Jeg har nå valgt å bytte tannlege. Hvordan skal man gå frem for å få litt rettferdighet? Har vi tannlegepasienter ingen rettigheter eller garanti for dårlig utført behandling? Det hører med til historien at jeg ikke fikk kvittering for den første behandlingen (kr. 6.500,-)- fordi printeren var i ustand... Jeg synes også det er snålt at spesialistbehandlingen kostet mindre enn den første rotfyllingen. (Jeg betalte i underkant av kr. 4.000 for å reparere skaden.) Betyr det at førstnevnte tannlege var uforholdsmessig dyr? Kan man trekke store tannlegeutgifter fra skatten? Hvor går grensen? 0 Siter
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 26. februar 2001 Skrevet 26. februar 2001 Slikt tar du opp med klagenevnden i tannlegeforeningen der du bor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.