Gå til innhold

Mulig å reklamere på tannleger?

Anbefalte innlegg

For et års tid siden fikk jeg utført en dårlig rotfylling, som førte til kronisk betennelse. Denne betennelsen gikk jeg med i nesten ett år. Tanna føltes småvond i denne perioden, men jeg har aldri rotfylt før og trodde det var sånn det skulle være. Deretter fikk jeg store smerter, og kontaktet en annen tannlege for å få ny vurdering. Han bekreftet mistankene og sendte meg til spesialist for en revidert rotfylling. Rotamputasjon ble vurdert. Også spesialisten sa seg enig i at rotfyllingen var særdeles dårlig utført. Det hele har kostet meg godt over 10.000 kroner og mye smerter. Jeg valgte derfor å sende en reklamasjon til førstnevnte tannlege, der jeg foreslo at han betalte det det kostet å reparere tannen. Jeg fikk aldri noe svar, og sendte derfor et nytt brev. Alt jeg fikk til respons var innkalling til ny time! Jeg har nå valgt å bytte tannlege. Hvordan skal man gå frem for å få litt rettferdighet? Har vi tannlegepasienter ingen rettigheter eller garanti for dårlig utført behandling? Det hører med til historien at jeg ikke fikk kvittering for den første behandlingen (kr. 6.500,-)- fordi printeren var i ustand... Jeg synes også det er snålt at spesialistbehandlingen kostet mindre enn den første rotfyllingen. (Jeg betalte i underkant av kr. 4.000 for å reparere skaden.) Betyr det at førstnevnte tannlege var uforholdsmessig dyr? Kan man trekke store tannlegeutgifter fra skatten? Hvor går grensen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20165-mulig-%C3%A5-reklamere-p%C3%A5-tannleger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...