Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 21 år som i lengre tid har slitt med kløe (av og til svie) i underlivet. Gikk til gynekolog for 1 1/2 uke siden, og fikk påvist sopp. Tok 1 Canesten-tablett, og 2 Vivag pr dag i 6 dager. Men det klør fortsatt, særlig når jeg går, og det er skikkelig ubehagelig!! Det virker som om det klør både på de indre kjønnsleppene, og utenpå -også oppover under kjønnshårene. Er det fortsatt soppinfeksjon, og bør jeg prøve mer canesten (både stikkpille og salve..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201666-irriterende-kl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende du har fått en slags eksem i forbindelse med soppen. Det fikk jeg en gang. Holdt på å klø meg ihjel ml skjeden og rumpehullet. Da fikk jeg kremen Dactacort (var det det den het???) og ble bedre med en gang! I tillegg tok jeg en stikkpille som er mye bedre enn canesten, fåes reseptfritt, men jeg husker ikke hva den het. Selv har jeg ikke så god erfaring med canesten. Synes ikke den er noe bra.

Mette Moen, Gynekolog

Iblant er det ikke tilstrekkelig med stikkpiller, men det også må brukes krem. Jeg foreslår at du kjøper canestenkrem og hvis det fortsatt er utflod også stikkpiller. Hvis det fortsatt ikke hjelper, må du snakke med gynekologen på nytt og få svar på ev prøver som ble tatt. Hudlidelser (som eksem) kan også gi kløe.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Iblant er det ikke tilstrekkelig med stikkpiller, men det også må brukes krem. Jeg foreslår at du kjøper canestenkrem og hvis det fortsatt er utflod også stikkpiller. Hvis det fortsatt ikke hjelper, må du snakke med gynekologen på nytt og få svar på ev prøver som ble tatt. Hudlidelser (som eksem) kan også gi kløe.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Takk!

Annonse

Ja du har fått det som mange får, og jeg må si meg enig men hun som ga deg råd om *daktacort* den er liksom mot fot sopp.. men den brukes og til sårhet og kløe neden til. Håper det ble tatt sekret prøve hos legen for du kan ha noe som må behandles kraftigere?!? Enig i at det er irriterende og det til gangs. Annen første hjelp er å være skånsom med såpe!! det frem elsker irritasjon. Bruk Intimsåpe eller og bare vann og smør med *sinkpasta* så tørr sink'salve* du kan få!! Lykke til og god bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...