Gå til innhold

Venner med eksen - et problem

Anbefalte innlegg

Gjest larkins

Jeg synes hun høres vanskelig og sjalu ut, og at du bør være i din fulle rett til å pleie omgang med eksen på den måten du beskriver.

Jeg kan bare ikke fatte de nedover i tråden her som seriøst ser ut til å mene at kjærester skal få bestemme hvilke mennesker en skal henge ut med.

Hadde noen type av meg prøvd å diktere at jeg ikke skulle møte en eks KUN fordi vedkommende var min eks tror jeg nesten ikke det hadde vært noe type av meg lenge.. Det er mulig det er jeg som er rar, men jeg får helt grøssninger av hvor mange rare og creepy holdnonger som applauderes.

Venninner, ekser, leggetid..Sånn og sånn SKAL typen være..Og sånn får han IKKE gjøre..:-o

Og jeg synes det er mye verre å mene sånn ut av et eller annet prinsipp.. Å bli litt urasjonell og ute av vater "in the heat of the moment" når det gjelder en personlig..Slikt kan derimot skje den beste fra tid til annen..Men å mene slikt edru, på ramme alvor, det synes jeg er skummelt og usunt.

Uansett, lykke til..Men jeg synes altså ikke at damen din skal kunne forpurre din uskyldige omgang med eksen..Jeg tror ikke det vil være bra for verken deg eller henne.

:-)

Bare fordi du mener det er helt normalt og pleie forhold til en eks betyr ikke at det er det mest riktige eller fornuftige. De aller fleste ser vel på en eks som noe "mer" enn bare en venn, og at det må ligge noe bak om man på død og liv MÅ ha kontakt med denne personen. Man har da tross alt valgt å ikke være sammen med vedkommende lenger. Eller har man det.. kanskje det bare ikke gikk helt og man bare ikke vil gi helt slipp?? Det er ikke bra...

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

7

• Icora Panter

6

• Anna_O

4

• ShitDiddelyDo

3

Gjest betasuppe

Hun burde ikke ha problemer med at du omgås dine venner og at din eks er en del av gjengen.

MEN når fire stk går på kino, hvorav to utgjør et par, og du og din eks er de to andre, DA har hun faktisk lov til å reagere. Uansett hvor uskyldig det er. Det har med respekt og hensyn å gjøre.

Verken min mann eller jeg er spesielt sjalu, men ingen av oss ville ha gjort som du gjorde i dette konkrete tilfellet. For oss er det innlysende at det er unaturlig.

Men folk er forskjellige.

Gjest larkins

Du har tydeligvis ikke lest det opprinnelige innlegget mitt nøye nok.

Det er overhodet ikke viktig for meg å ha et nært forhold til eksen min. Jeg skrev jo i det opprinnelige innlegget at jeg og eksen min nesten ikke har direkte kontakt oss imellom i det hele tatt.

Det som er viktig for meg er at jeg ikke skal behøve si nei til sosiale sammenhenger fordi eksen min er der.

Så lenge det er større forsamlinger og du ikke står og henger med henne er det vel greit. Men du greier vel å se at situasjonen du nevnte ikke var slik? Utad så dere jo ut som to par.

Det er jo faktisk slik at livet endres litt når man går gjennom et brudd, man er ikke lenger med eksen og de vennene som man var med før. Men ikke alle vil gi slipp på sin eks, tydeligvis...

Ut fra det su skrev, kan man ikke kalle kjæresten din overdrevent sjalu hvertfall. For meg hadde det ikke vært greit at min kjære traff eksen slik i det hele tatt, men det er heller ikke naturlig da siden de hadde hver sine venner.

Gjest larkins

Hun burde ikke ha problemer med at du omgås dine venner og at din eks er en del av gjengen.

MEN når fire stk går på kino, hvorav to utgjør et par, og du og din eks er de to andre, DA har hun faktisk lov til å reagere. Uansett hvor uskyldig det er. Det har med respekt og hensyn å gjøre.

Verken min mann eller jeg er spesielt sjalu, men ingen av oss ville ha gjort som du gjorde i dette konkrete tilfellet. For oss er det innlysende at det er unaturlig.

Nettopp. Og hun må også bli hørt i det at hun synes det er ubehagelig at han omgås eksen så mye, det er ikke noe sykelig sjalu over det.

Gjest betasuppe

Du har tydeligvis ikke lest det opprinnelige innlegget mitt nøye nok.

Det er overhodet ikke viktig for meg å ha et nært forhold til eksen min. Jeg skrev jo i det opprinnelige innlegget at jeg og eksen min nesten ikke har direkte kontakt oss imellom i det hele tatt.

Det som er viktig for meg er at jeg ikke skal behøve si nei til sosiale sammenhenger fordi eksen min er der.

Det er jeg enig i. Du skal ikke måtte si nei til sosiale sammenkomster fordi din eks er der. Hvis det er slik fatt, har din kjæreste et sjalusi problem.

Men såvidt jeg skjønte var det dette med kinoen som utløste krangelen. Og DER kan jeg veldig godt forstå at hun reagerte.

Man sender ikke typen sin på "dobbeldate" med eksen uten å reagere, da er man i overkant naiv vil jeg si. Jada, jeg vet det var uskyldig, men dama di er sikkert redd for at noe skal blusse opp igjen når dere er sammen under såpass "intime" forhold.

Utifra svarene du har fått her kan du iallfall trekke den konklusjonen at det ikke bare er dama di som ville ha reagert. JEG ville som sagt ha reagert, og jeg er ikke sjalu av natur.

Gjest jumbojet

Hun har ikke dårlig selvtillit såvidt jeg vet, og jeg har aldri vært utro.

Jeg spør fordi jeg selv tidligere ikke ville likt en slik situasjon, fordi jeg ikke var trygg på hverken meg eller daværende type. Nå er jeg trygg på meg selv og nåværende type og ville overhodet ikke hatt problem med det. Forstår ikke dem som kaller det "dobbeltdate" fordi det er 2 menn og 2 damer sammen på kino. Hvorfor blander de inn noe seksuelt i dette....?

Annonse

Gjest betasuppe

Jeg spør fordi jeg selv tidligere ikke ville likt en slik situasjon, fordi jeg ikke var trygg på hverken meg eller daværende type. Nå er jeg trygg på meg selv og nåværende type og ville overhodet ikke hatt problem med det. Forstår ikke dem som kaller det "dobbeltdate" fordi det er 2 menn og 2 damer sammen på kino. Hvorfor blander de inn noe seksuelt i dette....?

Har du sett disse tegnene før " " ? De heter anførselstegn. "Dobbeldate" er skrevet i anførselstegn fordi vi vet at det ikke var en dobbeldate. Seksuelt? Det var du som blandet noe seksuelt inn i denne "dobbeldaten".

Meg bekjent kan man gå på kino uten å ha sex. Det er nok ikke det dama til trådstarteren er bekymret for.

:)

Gjest jumbojet

Har du sett disse tegnene før " " ? De heter anførselstegn. "Dobbeldate" er skrevet i anførselstegn fordi vi vet at det ikke var en dobbeldate. Seksuelt? Det var du som blandet noe seksuelt inn i denne "dobbeldaten".

Meg bekjent kan man gå på kino uten å ha sex. Det er nok ikke det dama til trådstarteren er bekymret for.

:)

du tolker meg litt for bokstavelig

Jeg synes hun høres vanskelig og sjalu ut, og at du bør være i din fulle rett til å pleie omgang med eksen på den måten du beskriver.

Jeg kan bare ikke fatte de nedover i tråden her som seriøst ser ut til å mene at kjærester skal få bestemme hvilke mennesker en skal henge ut med.

Hadde noen type av meg prøvd å diktere at jeg ikke skulle møte en eks KUN fordi vedkommende var min eks tror jeg nesten ikke det hadde vært noe type av meg lenge.. Det er mulig det er jeg som er rar, men jeg får helt grøssninger av hvor mange rare og creepy holdnonger som applauderes.

Venninner, ekser, leggetid..Sånn og sånn SKAL typen være..Og sånn får han IKKE gjøre..:-o

Og jeg synes det er mye verre å mene sånn ut av et eller annet prinsipp.. Å bli litt urasjonell og ute av vater "in the heat of the moment" når det gjelder en personlig..Slikt kan derimot skje den beste fra tid til annen..Men å mene slikt edru, på ramme alvor, det synes jeg er skummelt og usunt.

Uansett, lykke til..Men jeg synes altså ikke at damen din skal kunne forpurre din uskyldige omgang med eksen..Jeg tror ikke det vil være bra for verken deg eller henne.

:-)

Et forhold fungerer forhåpentligvis ikke sånn at man bare må godta ting som strider mot ens egne følelser. Dama kan jo velge å gå hvis han ikke kutter forholdet til eksen? Hva da hvis han ikke ønsker at dama skal gå?

Synes det også er litt teit av henne å nekte han å treffe kompiser, fordi det tilfeldigvis er en eks som også er venner med samme person.

Til slutt så mister han vel vennene sine, fordi eksen er i samme omgangskrets. Og hvorfor føler denne damen seg så truet? Det er over to år siden det bel slutt mellom dem.

Hadde det vært slik at de to alene fant på ting, så synes jeg ikke det hadde vært det samme. men at de tilfeldigvis treffer hverandre på kino med andre venner er vel ikke unormalt.

Kanskje denne damen tror andre er som seg selv? At hun engang fortsatte med eksen etter det var slutt?

Jeg har beholdt vennskap med flere av mine eks'er. Og mannen min sin siste eks er i deres felles vennekrets (der de opprinnelig ble kjent). I begynnelsen var det litt vanskelig, fordi hun ikke hadde kommet over ham. Det ble noen ubehagelige episoder, og også vanskelig for felles venner, som da måtte velge om hun eller vi skulle bli bedt på fest. Etter hvert har det imidlertid gått seg til. Denne eks'en kan fortsatt ha sine lunefulle dager da "blikk kunne drepe" omtrent, i alle fall hvor jeg behandles som luft når vi er på fester sammen, mens andre ganger er hun SÅ hyggelig og slår av en prat osv. Jeg vet uansett hvor jeg har mannen min, og er trygg på at han har valgt den han ønsker! :-)

Og for våre felles venner er vi jo heldigvis kommet dit at de kan be alle sine venner på fest, og ikke trenger velge bort noen.

Bare fordi du mener det er helt normalt og pleie forhold til en eks betyr ikke at det er det mest riktige eller fornuftige. De aller fleste ser vel på en eks som noe "mer" enn bare en venn, og at det må ligge noe bak om man på død og liv MÅ ha kontakt med denne personen. Man har da tross alt valgt å ikke være sammen med vedkommende lenger. Eller har man det.. kanskje det bare ikke gikk helt og man bare ikke vil gi helt slipp?? Det er ikke bra...

Nå sa han ikke heller at han måtte treffe henne på død og liv..

Han sier at de har felles venner og at det hender de blir bedt samtidig. Skal han da hver gang spørre om eksen blir med? Og hvis kameraten sier han også har bedt henne, så må han si nei til å være med dem? Synes ikke det er riktig. I tillegg sier han at de prater lite sammen når de treffes sammen med andre.

Hvis jeg måtte ha valgt mellom en ferskt forhold og alle vennene mine, så tror jeg at vennskapene hadde vunnet. Kanskje jeg hadde blitt dumpet et halvt år senere og hvem av de vennene jeg engang hadde vil da trøste meg? Ingen selvfølgelig. Ikke etter å ha få¨tt den behandlingen i vertfall.. Så sitter man der uten kjæreste og venner og er helt alene.

Gjest larkins

Nå sa han ikke heller at han måtte treffe henne på død og liv..

Han sier at de har felles venner og at det hender de blir bedt samtidig. Skal han da hver gang spørre om eksen blir med? Og hvis kameraten sier han også har bedt henne, så må han si nei til å være med dem? Synes ikke det er riktig. I tillegg sier han at de prater lite sammen når de treffes sammen med andre.

Hvis jeg måtte ha valgt mellom en ferskt forhold og alle vennene mine, så tror jeg at vennskapene hadde vunnet. Kanskje jeg hadde blitt dumpet et halvt år senere og hvem av de vennene jeg engang hadde vil da trøste meg? Ingen selvfølgelig. Ikke etter å ha få¨tt den behandlingen i vertfall.. Så sitter man der uten kjæreste og venner og er helt alene.

Hvis ikke vennene greier å skjønne at man tar hensyn til en ny kjæreste og ikke lenger gjør alt hva eksen er med på, så er vel ikke de vennene noe å samle på uansett.

Annonse

Gjest inviter henne med!

Hei!

Vet ikke hva du har gjort, men jeg hadde likt å bli invitert med hadde jeg vært i den situasjonen.

Det at hun får møte eksen din og at du passer på å ivareta kjæresten din vil nok kanskje gjøre henne tryggere.

Var hun invitert med?

mil1365380270

Mulig det mangler noe informasjon her, men synes det er du som lager drama nå. Hun vil ikke at du skal gå på kino med eksen, og du blåser det opp til at du ikke får sett vennene dine?

Kan du ikke være sammen med vennene deres, og samtidig droppe toveislinjen med eksen? Eller er dere så gode venner at det føles feil?

Eksen og jeg avtaler ikke noe med hverandre. Vi har nye kjærester begge to, og treffes vi, er det fordi vi tilfeldigvis har avtalt noe med vennene våre samtidig.

Og har du allerede fortalt eksen at din kjære ikke likte at dere var på kino, ja da har du misforstått noe fundamentalt når det gjelder forholdet nåværende/ekser ;-)

Mulig det mangler noe informasjon her, men synes det er du som lager drama nå. Hun vil ikke at du skal gå på kino med eksen, og du blåser det opp til at du ikke får sett vennene dine?

Kan du ikke være sammen med vennene deres, og samtidig droppe toveislinjen med eksen? Eller er dere så gode venner at det føles feil?

Eksen og jeg avtaler ikke noe med hverandre. Vi har nye kjærester begge to, og treffes vi, er det fordi vi tilfeldigvis har avtalt noe med vennene våre samtidig.

Og har du allerede fortalt eksen at din kjære ikke likte at dere var på kino, ja da har du misforstått noe fundamentalt når det gjelder forholdet nåværende/ekser ;-)

Hvor har du toveislinje fra? Jeg sa da tydelig i innlegget mitt at jeg og eksen min ikke har noe særlig direkte kommunikasjon. Dette skjedde i regi av felles venner og ingenting annet.

mil1365380270

Hvor har du toveislinje fra? Jeg sa da tydelig i innlegget mitt at jeg og eksen min ikke har noe særlig direkte kommunikasjon. Dette skjedde i regi av felles venner og ingenting annet.

Hvis det er sånn du er når du snakker med kjæresten din også; bombastisk og i angrepsposisjon, er det ikke så rart at det blir bråk.

Hun likte ikke at dere fire gikk på kino. Kan du ikke bare tenke at "greit, da dropper jeg akkurat den settingen for fremtiden"? Eller er du redd for at det vil utarte?

Hvis det er sånn du er når du snakker med kjæresten din også; bombastisk og i angrepsposisjon, er det ikke så rart at det blir bråk.

Hun likte ikke at dere fire gikk på kino. Kan du ikke bare tenke at "greit, da dropper jeg akkurat den settingen for fremtiden"? Eller er du redd for at det vil utarte?

Sorry, men du var ikke den første som overså den delen av innlegget. :)

Men som sagt, dette var ikke noe jeg og eksen avtalte... Dette var noe vi begge tilfeldigvis avtalte på egen hånd med samme vennepar.

Jeg KAN selvfølgelig droppe den settingen for fremtiden, men jeg ser liksom for meg "Åja, det blir bare dere og henne der? Ja, nei, da kan jeg ikke være med på kino må du skjønne.". Det høres ikke rett ut...

Men som sagt, dette var ikke noe jeg og eksen avtalte... Dette var noe vi begge tilfeldigvis avtalte på egen hånd med samme vennepar.

Jeg KAN selvfølgelig droppe den settingen for fremtiden, men jeg ser liksom for meg "Åja, det blir bare dere og henne der? Ja, nei, da kan jeg ikke være med på kino må du skjønne.". Det høres ikke rett ut...

Med så lite empati, er det kanskje best å ikke ha noen kjæreste da?

mil1365380270

Nei, skjønner det. Men det er ikke den vanligste omgangasformen å ha med eksen sin, tror jeg. Ikke at det er noe galt med det. Men kjæresten din er nok ikke unik som reagerer og helst vil ha minst mulig av lignende i fremtiden. Du burde i hvert fall se minst like mye til kjæresten som til denne eksen, og du må ikke betro deg til henne om dere to. Går seg nok til, nå vet du at hun bryr seg om deg i alle fall :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...