Gjest larkins Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Selvfølgelig må det jo være fordi hun ikke stoler på han.. Hadde hun gjort det, så hadde hun vel forstått at de ikke knuller når de ser hverandre. Og sjansen er nesten større for at han da knuller ei anna en eksen. Ellers tror jeg neppe noen hadde nektet noen samvær med andre mennesker. men dette er typisk kvinner sier jeg bare. Det er da vel ikke fordi hun tror de knuller hun ikke liker det, herregud hvor lite skjønner du egentlig? Det er vel mer en frykt for evt følelser de fortsatt har, de har jo hatt noe veldog nært, og når man pleier kontakten så blir ikke det bare helt borte, det virker jo ikke som de vil at det skal bli det heller. Du har særdeles liten medfølesle og forståelse av folk må jeg si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1439171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg og eksen min er veldig gode venner, faktisk så er vi venner på en sånn måte at vi snakker med hverandre om kjærlighetsproblemer i nye affærer. Og det helt uten sjalusi. Jeg skjønner veldig godt at nye kjærester bli sjalu, men jeg tror ikke jeg kunne blitt sammen med en person som ikke tålte at jeg var venn med eksen min. Faktisk så tror jeg at det sier noe om et forhold at en av partene ikke kan være venn med eksen sin! Muligens er hun veldig sjalu av natur? Da er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta det litt kuli med eksen, men jeg tror jeg hadde ansett selve forholdet som et problem snarere enn vennskapet med eksen. Personlig er jeg veldig lite sjalu. Jeg tenker at det er jo en grunn til at kjæresten min er sammen med meg og ikke eksen sin! Du var jo sammen med eksen din i tre år, det samme som meg. Eksen min er garantert den personen som kjenner meg best, og et slikt vennskap kaster jeg ikke uten videre på båten! Håper du sier hvordan det går med deg og din nye flamme! hehe.. ja, når du har det sånn skjønner jeg at folk viker unna deg. Du snakker med eksen om nye kjærester, altså er du mest lojal mot eksen. Det er også han du vil ha som bestevenn og som skal kjenne deg best. Ikke den nye kjæresten... ?!? Det her må jeg si hørtes snodig ut altså. Jeg kan forstå at man diskuterer nye kjærester med venninner, men med eksen? Ja, da hadde jeg situkket av, ikke av sjalusi, men jeg hadde jo lurt på hvilket problem personen hadde med å gi slipp på tidligere kjærester, og hvor lojaliteten hennes/hans lå. Det burde jo ikke være hos eksen da. Sært... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1439200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg og eksen min er veldig gode venner, faktisk så er vi venner på en sånn måte at vi snakker med hverandre om kjærlighetsproblemer i nye affærer. Og det helt uten sjalusi. Jeg skjønner veldig godt at nye kjærester bli sjalu, men jeg tror ikke jeg kunne blitt sammen med en person som ikke tålte at jeg var venn med eksen min. Faktisk så tror jeg at det sier noe om et forhold at en av partene ikke kan være venn med eksen sin! Muligens er hun veldig sjalu av natur? Da er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta det litt kuli med eksen, men jeg tror jeg hadde ansett selve forholdet som et problem snarere enn vennskapet med eksen. Personlig er jeg veldig lite sjalu. Jeg tenker at det er jo en grunn til at kjæresten min er sammen med meg og ikke eksen sin! Du var jo sammen med eksen din i tre år, det samme som meg. Eksen min er garantert den personen som kjenner meg best, og et slikt vennskap kaster jeg ikke uten videre på båten! Håper du sier hvordan det går med deg og din nye flamme! Man trenger ikke være 'veldig sjalu av natur' for å finne det rett og rimelig at ens kjære dropper intimiteten med en eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1439215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna_O Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 hehe.. ja, når du har det sånn skjønner jeg at folk viker unna deg. Du snakker med eksen om nye kjærester, altså er du mest lojal mot eksen. Det er også han du vil ha som bestevenn og som skal kjenne deg best. Ikke den nye kjæresten... ?!? Det her må jeg si hørtes snodig ut altså. Jeg kan forstå at man diskuterer nye kjærester med venninner, men med eksen? Ja, da hadde jeg situkket av, ikke av sjalusi, men jeg hadde jo lurt på hvilket problem personen hadde med å gi slipp på tidligere kjærester, og hvor lojaliteten hennes/hans lå. Det burde jo ikke være hos eksen da. Sært... Hva vet du om at folk "viker meg"? Jeg sier ikke at eksen er min beste venn og at han skal være det i all fremtid, men at han kjenner meg bedre enn noen andre, og at vi snakker om ting i forbindelse med evt. nye kjærester. Du snakker om "intimitet" med eksen, hvilken intimitet er det annet enn at vi som mennesker SNAKKKER sammen? En person jeg var sammen med for halvannet år siden? En jeg var interessert i for noen måneder siden hadde et lignende forhold til sin eks, og jeg følte meg på ingen måte truet av det. Men det hele kommer vel an på hva man har av erfaringer på det feltet, og ens selvtillit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1439246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hva vet du om at folk "viker meg"? Jeg sier ikke at eksen er min beste venn og at han skal være det i all fremtid, men at han kjenner meg bedre enn noen andre, og at vi snakker om ting i forbindelse med evt. nye kjærester. Du snakker om "intimitet" med eksen, hvilken intimitet er det annet enn at vi som mennesker SNAKKKER sammen? En person jeg var sammen med for halvannet år siden? En jeg var interessert i for noen måneder siden hadde et lignende forhold til sin eks, og jeg følte meg på ingen måte truet av det. Men det hele kommer vel an på hva man har av erfaringer på det feltet, og ens selvtillit. Dere HAR HATT en litt annen intimitet enn å snakke sammen som ekser går jeg utfra. Litt synd synes jeg om du ikke har andre nære venner, sånn at eksen din er din nærmeste venn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1439799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Dere HAR HATT en litt annen intimitet enn å snakke sammen som ekser går jeg utfra. Litt synd synes jeg om du ikke har andre nære venner, sånn at eksen din er din nærmeste venn... Du driver og hopper virkelig til noen helt fantastiske konklusjoner i denne tråden her.. Jeez! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1439805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna_O Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Dere HAR HATT en litt annen intimitet enn å snakke sammen som ekser går jeg utfra. Litt synd synes jeg om du ikke har andre nære venner, sånn at eksen din er din nærmeste venn... Igjen - du trekker dine egne konklusjoner om at eksen er min beste venn, og at vi fortsatt har sex! Eksen ER ikke min beste venn, han er en veldig god venn, og venner snakker om slike ting. Har ikke du noen gode venner som du snakker om kjærlighet og sånne ting med? Jeg og eksen går på samme skole, og vi var rett og slett nødt til å forholde oss til hverandre etter bruddet. Vi har begge gått videre, og har ingen problemer med å snakke om ting som venner snakker om. Jeg snakker med alle mine nære venner om slike ting, og eksen min er intet unntak. Min siste flamme hadde et likt forhold til sin eks, og jeg vet at de har snakket om meg, og det gjør meg INGEN VERDENS TING. Jeg mener at forholdet en har til sine ekser sier mye om en person. Hvis man er i stand til å være venn med sin eks, sier det mye om at du har vært i stand til å behandle vedkommende med respekt, selv når det har stormet som verst. Jeg vil ikke kalle et tidligere kjærestepar som kun snakker om været for venner. Jeg snakker ikke om været med mine venner. Gjør du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1440128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Igjen - du trekker dine egne konklusjoner om at eksen er min beste venn, og at vi fortsatt har sex! Eksen ER ikke min beste venn, han er en veldig god venn, og venner snakker om slike ting. Har ikke du noen gode venner som du snakker om kjærlighet og sånne ting med? Jeg og eksen går på samme skole, og vi var rett og slett nødt til å forholde oss til hverandre etter bruddet. Vi har begge gått videre, og har ingen problemer med å snakke om ting som venner snakker om. Jeg snakker med alle mine nære venner om slike ting, og eksen min er intet unntak. Min siste flamme hadde et likt forhold til sin eks, og jeg vet at de har snakket om meg, og det gjør meg INGEN VERDENS TING. Jeg mener at forholdet en har til sine ekser sier mye om en person. Hvis man er i stand til å være venn med sin eks, sier det mye om at du har vært i stand til å behandle vedkommende med respekt, selv når det har stormet som verst. Jeg vil ikke kalle et tidligere kjærestepar som kun snakker om været for venner. Jeg snakker ikke om været med mine venner. Gjør du? "Igjen - du trekker dine egne konklusjoner om at eksen er min beste venn, og at vi fortsatt har sex!" Nå er det vel du som drar konklusjoner her, jeg har da ikke sagt at dere fortsatt har sex, men at dere HAR HATT det, og dermed har vært mer intime med hverandre enn andre venner. "Eksen ER ikke min beste venn, han er en veldig god venn, og venner snakker om slike ting. Har ikke du noen gode venner som du snakker om kjærlighet og sånne ting med?" Jo, men ikke med eksen, der går grensen da. Ekser der jeg ferdig med, de har jeg lagt bak meg og ville hvertfall ikke snakket om nye kjærester med dem. (Jeg og siste eksen snakket faktisk om nye dater, men det var FØR vi to var helt over hverandre, nå som vi faktisk har greid å gå videre så er ikke slikt tema, dvs vi holder ikke kontakten) "Jeg og eksen går på samme skole, og vi var rett og slett nødt til å forholde oss til hverandre etter bruddet. Vi har begge gått videre, og har ingen problemer med å snakke om ting som venner snakker om." Det her forklarte jo det meste da, dere er så unge at dere går på skole. Hvis jeg skal se så langt tilbake som til den tiden, så kaller jeg vel knapt de jeg var sammen med da for ekser... og det som skjedde i skoletiden var jo ikke akkurat særiøse og langvarige forhold. Da er det vel ikke så rart du er "bestevenn" med eksen, det blir nok litt annerledes når du blir voksen... "Jeg snakker med alle mine nære venner om slike ting, og eksen min er intet unntak. Min siste flamme hadde et likt forhold til sin eks, og jeg vet at de har snakket om meg, og det gjør meg INGEN VERDENS TING. Jeg mener at forholdet en har til sine ekser sier mye om en person. Hvis man er i stand til å være venn med sin eks, sier det mye om at du har vært i stand til å behandle vedkommende med respekt, selv når det har stormet som verst. Jeg vil ikke kalle et tidligere kjærestepar som kun snakker om været for venner. Jeg snakker ikke om været med mine venner. Gjør du?" Igjen, du er litt ung til å uttale deg i de voksnes målestokk. Når du blir mer moden og får mer skikkelige venner, så finner sikkert også du også at man ikke trenger niholde på eksen for å ha venner du kan snakke med alt om. Og du skjønner sikkert også at det å skulle være venn med eksen blir litt mer komplisert og liten vits i... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1440490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna_O Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 "Igjen - du trekker dine egne konklusjoner om at eksen er min beste venn, og at vi fortsatt har sex!" Nå er det vel du som drar konklusjoner her, jeg har da ikke sagt at dere fortsatt har sex, men at dere HAR HATT det, og dermed har vært mer intime med hverandre enn andre venner. "Eksen ER ikke min beste venn, han er en veldig god venn, og venner snakker om slike ting. Har ikke du noen gode venner som du snakker om kjærlighet og sånne ting med?" Jo, men ikke med eksen, der går grensen da. Ekser der jeg ferdig med, de har jeg lagt bak meg og ville hvertfall ikke snakket om nye kjærester med dem. (Jeg og siste eksen snakket faktisk om nye dater, men det var FØR vi to var helt over hverandre, nå som vi faktisk har greid å gå videre så er ikke slikt tema, dvs vi holder ikke kontakten) "Jeg og eksen går på samme skole, og vi var rett og slett nødt til å forholde oss til hverandre etter bruddet. Vi har begge gått videre, og har ingen problemer med å snakke om ting som venner snakker om." Det her forklarte jo det meste da, dere er så unge at dere går på skole. Hvis jeg skal se så langt tilbake som til den tiden, så kaller jeg vel knapt de jeg var sammen med da for ekser... og det som skjedde i skoletiden var jo ikke akkurat særiøse og langvarige forhold. Da er det vel ikke så rart du er "bestevenn" med eksen, det blir nok litt annerledes når du blir voksen... "Jeg snakker med alle mine nære venner om slike ting, og eksen min er intet unntak. Min siste flamme hadde et likt forhold til sin eks, og jeg vet at de har snakket om meg, og det gjør meg INGEN VERDENS TING. Jeg mener at forholdet en har til sine ekser sier mye om en person. Hvis man er i stand til å være venn med sin eks, sier det mye om at du har vært i stand til å behandle vedkommende med respekt, selv når det har stormet som verst. Jeg vil ikke kalle et tidligere kjærestepar som kun snakker om været for venner. Jeg snakker ikke om været med mine venner. Gjør du?" Igjen, du er litt ung til å uttale deg i de voksnes målestokk. Når du blir mer moden og får mer skikkelige venner, så finner sikkert også du også at man ikke trenger niholde på eksen for å ha venner du kan snakke med alt om. Og du skjønner sikkert også at det å skulle være venn med eksen blir litt mer komplisert og liten vits i... Til din informasjon så holder vi faktisk på med doktorgrad ved et norsk universitet begge to, og jeg skrev "skole" av hensyn til anonymitet og slikt. Mao er vi voksne begge to. At vi jobber på samme sted, er en annen måte å si det på. Ingen av oss har fått ny kjæreste, så vi har snakket om dating og slik, og vi har begge vært heftig forelsket i noen andre. Jeg kan virkelig ikke fatte at det skal være noe galt i å ha et slikt vennskap. Om man har en rekke dårlige erfaringer med sine ekser, gjør det selvsagt situasjonen til en annen. Det er som sagt hensiktsløst å kategorisere, og det er nettopp det jeg mener at du gjør her. Kanskje universitetsmiljøene fungerer annerledes enn andre miljøer? Jeg vet ikke, men jeg kjenner opptil flere som har liknende forhold til sine ekser. Jeg har sittet timesvis i telefonen med eksen, som har vært deppa over nye flammer. Så sant det ikke gjør meg eller ham noe, og det på ingen måte kan kalles illojalitet overfor en tredjepart - hva er da galt med det? Jeg regner det ikke for å være illojalt når det er snakk om personlige ting som ens egne følelser overfor tredjepart. Dette er ikke baksnakking, irrelevante ting som sex eller typisk prat man kan ha med venner, men ting man snakker om spesielt når en er deppa. Dette funker ikke for alle, jeg prøver ikke å kategorisere saken her, men si hva som funker for meg. Men, jeg må helt ærlig innrømme at jeg selv ikke er sjalu på ekser til de jeg måtte ha hatt noe på gang med. Jeg har såpass høy selvtillit, inkludert en dose livserfaring, så jeg vet at det er en grunn til at en eks er en eks, og ikke fremdeles en kjæreste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1440935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Det er da vel ikke fordi hun tror de knuller hun ikke liker det, herregud hvor lite skjønner du egentlig? Det er vel mer en frykt for evt følelser de fortsatt har, de har jo hatt noe veldog nært, og når man pleier kontakten så blir ikke det bare helt borte, det virker jo ikke som de vil at det skal bli det heller. Du har særdeles liten medfølesle og forståelse av folk må jeg si. Dette har ingen ting med medfølelse p gjøre. Du reagerer så sterkt på dette fordi du selv er sjalu. Tror du alle føler som deg? Ikke alle er like vet du. Noen har såpass med selvtillit at de ikke trenger å være redd for en eks som han ikke vanligvis omgås med, men som tilfedligvis (desverre) har samme venner som eksen. Blir som de "nye damene" som klikker når faren skal hente barna hos eksen. Noen ganger må man bare ha litt kontakt med ekser, enten fordi det er felles venner eller at man har barn sammen. Det er foskjell på å oppsøke en eks, enn å treffe en eks pga felles venner eller barn. Er det ingen av de som er sjalu, som faktisk tenker: "hmm, han har jo valgt å være sammen med meg, så da er det vel meg han vil ha".. og ikke eksen som han har gjort det slutt med.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1441961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icora Panter Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 "Igjen - du trekker dine egne konklusjoner om at eksen er min beste venn, og at vi fortsatt har sex!" Nå er det vel du som drar konklusjoner her, jeg har da ikke sagt at dere fortsatt har sex, men at dere HAR HATT det, og dermed har vært mer intime med hverandre enn andre venner. "Eksen ER ikke min beste venn, han er en veldig god venn, og venner snakker om slike ting. Har ikke du noen gode venner som du snakker om kjærlighet og sånne ting med?" Jo, men ikke med eksen, der går grensen da. Ekser der jeg ferdig med, de har jeg lagt bak meg og ville hvertfall ikke snakket om nye kjærester med dem. (Jeg og siste eksen snakket faktisk om nye dater, men det var FØR vi to var helt over hverandre, nå som vi faktisk har greid å gå videre så er ikke slikt tema, dvs vi holder ikke kontakten) "Jeg og eksen går på samme skole, og vi var rett og slett nødt til å forholde oss til hverandre etter bruddet. Vi har begge gått videre, og har ingen problemer med å snakke om ting som venner snakker om." Det her forklarte jo det meste da, dere er så unge at dere går på skole. Hvis jeg skal se så langt tilbake som til den tiden, så kaller jeg vel knapt de jeg var sammen med da for ekser... og det som skjedde i skoletiden var jo ikke akkurat særiøse og langvarige forhold. Da er det vel ikke så rart du er "bestevenn" med eksen, det blir nok litt annerledes når du blir voksen... "Jeg snakker med alle mine nære venner om slike ting, og eksen min er intet unntak. Min siste flamme hadde et likt forhold til sin eks, og jeg vet at de har snakket om meg, og det gjør meg INGEN VERDENS TING. Jeg mener at forholdet en har til sine ekser sier mye om en person. Hvis man er i stand til å være venn med sin eks, sier det mye om at du har vært i stand til å behandle vedkommende med respekt, selv når det har stormet som verst. Jeg vil ikke kalle et tidligere kjærestepar som kun snakker om været for venner. Jeg snakker ikke om været med mine venner. Gjør du?" Igjen, du er litt ung til å uttale deg i de voksnes målestokk. Når du blir mer moden og får mer skikkelige venner, så finner sikkert også du også at man ikke trenger niholde på eksen for å ha venner du kan snakke med alt om. Og du skjønner sikkert også at det å skulle være venn med eksen blir litt mer komplisert og liten vits i... Har du hatt en vond opplevelse tidligere hvor en ny kjæreste har gått tilbake til eksen? Siden du er så utrolig bitter på folk som er venner med eksen, og mener at du har rett mens alle andre har feil? Ikke bra å være så sjalu.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1441962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Har du hatt en vond opplevelse tidligere hvor en ny kjæreste har gått tilbake til eksen? Siden du er så utrolig bitter på folk som er venner med eksen, og mener at du har rett mens alle andre har feil? Ikke bra å være så sjalu.. Jeg er hverken sjalu eller har noen bitter opplevelse. Jeg sier heller ikke at jeg har rett, men jeg sier jo min mening og står ved den. JEG kan ikke se noe poeng i å være kompis med eksen i den forstand at man behandler denne som en bestevenn. Kan ikke se noe annet enn at folk har store vansker med å komme over ekser eller at de har litt få venner dersom de har så store behov for å holde på sine ekser. Men de fleste som svarte meg var kanskje svært unge og da er livet _litt_ annerledes enn når man er voksen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1443424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Dette har ingen ting med medfølelse p gjøre. Du reagerer så sterkt på dette fordi du selv er sjalu. Tror du alle føler som deg? Ikke alle er like vet du. Noen har såpass med selvtillit at de ikke trenger å være redd for en eks som han ikke vanligvis omgås med, men som tilfedligvis (desverre) har samme venner som eksen. Blir som de "nye damene" som klikker når faren skal hente barna hos eksen. Noen ganger må man bare ha litt kontakt med ekser, enten fordi det er felles venner eller at man har barn sammen. Det er foskjell på å oppsøke en eks, enn å treffe en eks pga felles venner eller barn. Er det ingen av de som er sjalu, som faktisk tenker: "hmm, han har jo valgt å være sammen med meg, så da er det vel meg han vil ha".. og ikke eksen som han har gjort det slutt med.. Du.. hvor får du det fra at jeg er sjalu? Jeg har faktisk her snakket om at JEG ikke vil være venn med MIN eks, ikke hvordan min kjære behandler sine ekser. Det er opp til ham, men jeg forventer jo at han tar hensyn til meg om det skulle være noe problem. Nå er vi like på det at vi har nok venner og at vi begge er over våre ekser så vi trenger ikke beholde disse for å ha "nok" venner. Har en venninne som er som noen av de som svarte her, hun er venn med mange av sine ekser. Hun dveler ved disse, greier ikke legge dem bak seg, har sex med noen av de av og til, og greier ikke finne en ny kjæreste. Det synes jeg ikke er veldig rart når hun aldr greier legge ekser bak seg, og gå videre. Det hadde vært mye bedre for henne å dyrket andre mindre kompliserte venner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1443428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Til din informasjon så holder vi faktisk på med doktorgrad ved et norsk universitet begge to, og jeg skrev "skole" av hensyn til anonymitet og slikt. Mao er vi voksne begge to. At vi jobber på samme sted, er en annen måte å si det på. Ingen av oss har fått ny kjæreste, så vi har snakket om dating og slik, og vi har begge vært heftig forelsket i noen andre. Jeg kan virkelig ikke fatte at det skal være noe galt i å ha et slikt vennskap. Om man har en rekke dårlige erfaringer med sine ekser, gjør det selvsagt situasjonen til en annen. Det er som sagt hensiktsløst å kategorisere, og det er nettopp det jeg mener at du gjør her. Kanskje universitetsmiljøene fungerer annerledes enn andre miljøer? Jeg vet ikke, men jeg kjenner opptil flere som har liknende forhold til sine ekser. Jeg har sittet timesvis i telefonen med eksen, som har vært deppa over nye flammer. Så sant det ikke gjør meg eller ham noe, og det på ingen måte kan kalles illojalitet overfor en tredjepart - hva er da galt med det? Jeg regner det ikke for å være illojalt når det er snakk om personlige ting som ens egne følelser overfor tredjepart. Dette er ikke baksnakking, irrelevante ting som sex eller typisk prat man kan ha med venner, men ting man snakker om spesielt når en er deppa. Dette funker ikke for alle, jeg prøver ikke å kategorisere saken her, men si hva som funker for meg. Men, jeg må helt ærlig innrømme at jeg selv ikke er sjalu på ekser til de jeg måtte ha hatt noe på gang med. Jeg har såpass høy selvtillit, inkludert en dose livserfaring, så jeg vet at det er en grunn til at en eks er en eks, og ikke fremdeles en kjæreste. Synes bare det er synd dere ikke har andre venner dere kan snakke med slikt om. Plutselig en dag er ikke eksen der for deg vet du, slik er livet, noen greier å gå videre. Derfor er det bedre å dyrke andre venner enn ekskjærester. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1443432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icora Panter Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg er hverken sjalu eller har noen bitter opplevelse. Jeg sier heller ikke at jeg har rett, men jeg sier jo min mening og står ved den. JEG kan ikke se noe poeng i å være kompis med eksen i den forstand at man behandler denne som en bestevenn. Kan ikke se noe annet enn at folk har store vansker med å komme over ekser eller at de har litt få venner dersom de har så store behov for å holde på sine ekser. Men de fleste som svarte meg var kanskje svært unge og da er livet _litt_ annerledes enn når man er voksen. Nå skriver han i dette innlegget at han nesten ikke snakker med eksen når alle vennene er samlet. Han sier selv at overhodet ikke behandler henne som sin beste venn.. Men du synes alikevel det er super ille ovenfor den nye kjæresten. Og det mange prøver å si her, spesielt Evina er at det finnes venner i den omgangskretsen som ikke er ekser, men andre venner. Som han og eksen har felles. Og da blir det kanskje sån at de er sammen med disse vennene samtidig. Det er ikke snakk om å pleie, ha sex eller noe med eksen. Og har man barn sammen, så er det ikke bare å legge vekk hele eksen fordi man har ny dame. Det er tross alt barn de har sammen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1443984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Nå skriver han i dette innlegget at han nesten ikke snakker med eksen når alle vennene er samlet. Han sier selv at overhodet ikke behandler henne som sin beste venn.. Men du synes alikevel det er super ille ovenfor den nye kjæresten. Og det mange prøver å si her, spesielt Evina er at det finnes venner i den omgangskretsen som ikke er ekser, men andre venner. Som han og eksen har felles. Og da blir det kanskje sån at de er sammen med disse vennene samtidig. Det er ikke snakk om å pleie, ha sex eller noe med eksen. Og har man barn sammen, så er det ikke bare å legge vekk hele eksen fordi man har ny dame. Det er tross alt barn de har sammen.. Nekter å tro at folk over noen og tjue år, treffes utelukkende i store klikker a minimum 10 personer. Det ville i tilfelle gjøre det ganske vanskelig å unngå ekser. Sånn er det vel bare pakkis gjenger på Oslo city som gjør? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1444844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icora Panter Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Nekter å tro at folk over noen og tjue år, treffes utelukkende i store klikker a minimum 10 personer. Det ville i tilfelle gjøre det ganske vanskelig å unngå ekser. Sånn er det vel bare pakkis gjenger på Oslo city som gjør? Finnes folk som har mange venner vettu... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1445079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Finnes folk som har mange venner vettu... Ja, og de greier seg fint uten eksene sine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1445087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icora Panter Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ja, og de greier seg fint uten eksene sine. Du vil ikke skjønne du, men fortsetter diskusjonen. Men greit, din mening er at man ikke skal ha mange venner fordi det KAN være en eks i vennegjengen. Mens jeg mener man skal beholde sine venner uansett om det finnes en eks ti seter bortenfor i kino lokalet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1445229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larkins Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du vil ikke skjønne du, men fortsetter diskusjonen. Men greit, din mening er at man ikke skal ha mange venner fordi det KAN være en eks i vennegjengen. Mens jeg mener man skal beholde sine venner uansett om det finnes en eks ti seter bortenfor i kino lokalet.. Hvorfor er deg JEG osm ikke vil skjønne? Slik jeg ser det er det DU som ikke skjønner da. Men du er vel ikke særlig eldre enn 18? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201667-venner-med-eksen-et-problem/page/4/#findComment-1445255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.