Gå til innhold

Livmorhalskreft

Anbefalte innlegg

Gjest Tine_20

Jeg er ei jente på 20 år som for seks månder siden fødte en nydelig sønn! Men jeg klarer ikke nå å nyte denne fantastiske babytiden fordi jeg er så livredd for å ha fått kreft. Det hele begynte for ca en måned siden da jeg fikk brev fra krefrigisteret om at jeg hadde en celleforandring og burde få tatt en kontroll prøve. I denne perioden etter at jeg mottok brevet har jeg også begynt å blø og klø kraftig nedentil, jeg blør etter samleie og har blodig utflod, det skal også sies at jeg for ca seks uker siden fikk satt inn en p-stav i armen. Kan det være derfor jeg blør?? Jeg har også kjønnsvorter, har hatt det i ca ett år, kan det være derfor det ble funnet en celleforandring?? Eller er det kreft?? Jeg er så sinnsykt redd!! Vær så snill svar fort!

Mvh. Tine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201681-livmorhalskreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blødningene er nok på grunn av p-staven. Hormonprevensjon bruker inntil 3 mnd (mer på noen) før den "slår seg til ro" og syklusen blir normal igjen.

Celleforandringer behøver ikke være farlig i det hele tatt. Hadde selv samme opplevelse i fjor høst og måtte ta ny celleprøve et halvt år senere. Den nye prøven viste ingen forandringer lengre, men jeg skal ta ny prøve igjen i høst for sikkerhets skyld.

Celleforandringer betyr _ikke_ at du har fått kreft, men de kan være et veldig tidlig forstadium til kreft, det er derfor det er så viktig med de jevnlige celleprøvene hos legen.

Det går nok bra! Lykke til! *Klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201681-livmorhalskreft/#findComment-1435132
Del på andre sider

Blødningene er nok på grunn av p-staven. Hormonprevensjon bruker inntil 3 mnd (mer på noen) før den "slår seg til ro" og syklusen blir normal igjen.

Celleforandringer behøver ikke være farlig i det hele tatt. Hadde selv samme opplevelse i fjor høst og måtte ta ny celleprøve et halvt år senere. Den nye prøven viste ingen forandringer lengre, men jeg skal ta ny prøve igjen i høst for sikkerhets skyld.

Celleforandringer betyr _ikke_ at du har fått kreft, men de kan være et veldig tidlig forstadium til kreft, det er derfor det er så viktig med de jevnlige celleprøvene hos legen.

Det går nok bra! Lykke til! *Klem*

Er du her? Har du pc på soverommet også?...:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201681-livmorhalskreft/#findComment-1435411
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...