Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takker for svar på mitt innlegg lenger nede på siden, der du svarte at mine smerter mest sannsynlig skyldes endometriose... Leste om det på "tema" og fant ut at jeg har mange symptomer som stemmer: smerter ved eggløsning, smerter før menstruasjon og sterke menstruasjonssmerter selv om jeg bruker p-pillen (p-pillen har redusert menstruasjonssmertene noe, men har ikke fjernet alt....)

Smertene ved samleie har og blitt redusert en del ved p-pillen og er ikke lenger så vonde som før. Er det da grunn til å fortsette på p-pillen (synfase) og se om dette hjelper mer? Har bare brukt synfase i cirka 9 måneder nå.... Eller bør jeg få lapraskopi for å konstatere om jeg har endometriose eller ikke?

Hva er mine sjanser for å få barn senere?

Så et spørsmål om p-pillen synfase til slutt....

Hadde en del "magebesvær" i helgen (lørdag).... Tok p-pillen 2 timer før dette startet... Er den sikker da? eller kan det være at den ikke virker pga dette "magebesværet"?

Takker for en fin side!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20177-p-pillen-og-endometriose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

DDu kunne jo bytta til monofasiske p-piller og brukt de kontinuerlig for å se om det hjelper. Det hjalp for meg, brukte microgynon i 6 mnd, hadde mens 2 ganger(etter hvert3 brett for å unngå småblødninger.)Etter dette har jeg blitt mye bedre, og har nesten ingen smerter i forb. med mens.

Mette Moen, Gynekolog

Hvis smertene ikke gir seg med p-pille, vil jeg anbefale deg aa bruke en pille som du kan ta uten pause (monofasisk med samme homron i alle pillene, da vil menstruasjonssmertene kanskje bli borte.

60-70% av de med endometriose har normal fruktbarhet.

Hvis man har diare eller oppkast innenfor 2 timer etter p-pillen er spist, er sikkerheten redusert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...