kjeftesmell@ Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg sliter veldig med forholdet for tiden og har i tillegg dårlig samvittighet for at jeg sliter. Jeg har i utgangspunktet ingenting å klage over, jeg har en mann som er glad i meg, hus, bil og andre materielle ting. En baby har vi også fått etter å ha prøvd i to år, noe vi begge er veldig glad for. Selvsagt er jeg trøtt og sliten og selvsagt kommer en del av problemene derfra. Jeg hisser meg opp for småting, sier stygge ting for å såre når vi krangler og føler meg som den superbitchen. Mannen min må naturligvis ta en liten del av skylden for kranglene, men det er som regel min feil når kranglene "tar av". Et eller annet sted på veien har jeg mistet mye av respekten for han og jeg tenker ikke så mye før jeg blir sint. Og det er utrolig urettferdig av meg. Mannen min er en snill pappa, dyktig i jobben sin, flink til å gjøre ting i huset (på sin måte hvertfall), det er ingenting som skulle tilsi at jeg ikke skulle respektere han. Sexlivet vårt er en vits, i løpet av svangerskapet hadde jeg ikke lyst i det hele tatt og selv nå etter mange måneder har jeg fortsatt vondt i underlivet, noe som gjør at jeg heller ikke har lyst nå. Jeg har ikke lyst til at han skal ta på meg en gang, og når han prøver å tungekysse meg vrir jeg meg unna. Huff, jeg blir helt fortvilet, hva er det som feiler meg? For jeg føler virkelig at det er meg det er noe i veien med. Jeg har seriøst vurdert familieterapi, men hvordan kan jeg fortelle mannen min at jeg ikke har respekt for han og at jeg ikke ser på oss som mer enn samarbeidspartere i dagliglivet? At jeg er glad i han, men at jeg kanskje ikke elsker han? At jeg likevel ikke har lyst til å bryte ut av forholdet fordi at jeg tross alt egentlig trives og fordi det å gå i fra hverandre får så sinnsykt store konsekvenser i forhold til hus og baby? Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre - noen som har noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201817-forsvunnede-f%C3%B8lelser-og-lite-respekt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til deg Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Kanskje egen terapi er mer hensiktsmessig enn familieterapi? Du forteller iallefall ikke om noe galt i forholdet (du er fornøyd med mannen din). Kanskje du må finne ut hvorfor du har mistet respekten for ham? Og finne ut om det kanskje ligger mer bak temperamentet ditt enn "bare" manglende følelser og respekt for ham? Jeg vet ikke, bare spør for å trigge tankene dine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201817-forsvunnede-f%C3%B8lelser-og-lite-respekt-langt/#findComment-1436346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest depresjon Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har vært akkurat der du er. Og vet hvordan du har det, og hvordan de rundt deg har det. Jeg fikk meg omsider en time hos psykolog, og der var diagnosen helt klar, en depresjon. Bare å få diagnosen, gjorde jo at jeg fikk tatt mye utav skuldrene. Nå går behandlingen ut på å ta tak i ting, og samarbeide om måter å komme seg ut av den onde sirkelen. for meg går dette over all forventning. Lykke til. Du er ikke alene, og ikke "rar". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201817-forsvunnede-f%C3%B8lelser-og-lite-respekt-langt/#findComment-1436785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.