Gå til innhold

Bivirkninger av p-pille

Anbefalte innlegg

Du anbefalte meg en gang å bytte fra microg. til marvelon bla pga sexlysten.. Og det har funka bra det, med hensyn til akkurat den problemstillinga.. Men..: Jeg har fortsatt brystspreng (det kan jeg alltida leve med selv om det er ubehagelig) og det har oppstått et nytt problem: Jeg har fått tørre øyne og det føles seigt. Og jeg bruker kontakt-linser. Jeg har bytta til linser med større oksygen opptak og bruker øye dråper. Men deet hjelper lite. Så hva gjør jeg nå? Har jo prøvd p-sprøyte, det er uaktuelt. Av de andre p-pillene får jeg uakseptable bivirkninger. humørsvingninger, mister sexlysta, kraftig brystspreng, you name it..

Må nesten bruke monofasiske, slik at jeg kan hoppe over mensen. (endo..)Har jo tenkt på minipille, men jeg er svært distre, og trenger noe som er absolutt sikkert. Jeg KAN ikke bli gravid..

Hormonspiral tør jeg ikke sette inn. Er redd for å få humørendringer og smerter., Og jeg hadde nok ikke gått til lege for å fjerne den. Har en ekstrem legeskrekk.. Har hatt et uhell m kondom før, så jeg stoler ikke på den løsninga lenger. Tåler jeg rett og slett ikke prev.midler basert på hormoner?? Tror ikke pessar er noe for meg.. Og sterilitet er jo utelukka siden jeg (dessverre) bare er 22 år og ikke har barn..

Finnes det noen god, sikker metode igjen? Har prøvd ut prev. i snart 2 år, uten å finne noe som funker. Jeg er kjempelei, og det begynner å gå utover forholdet. Jeg får rett og slett ikke fred, og det hjelper jo ikke at jeg ikke tør å gå til lege. Det er irriterende,.. Marvelon er det beste jeg har prøvd, men jeg kan ikke slutte å bruke linser heller.

Gode råd, eller oppmuntrende ord??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20205-bivirkninger-av-p-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan evt pröve den nye p-pille Yasmin som ikke samler väske i kroppen, den kommer i mars maaned.

Hva med aa bruke kondom og ha angrepillen Norlevo i bakhaanden (reseptfri)om det skulle bli en kondomsvikt?

tja, jo..

Er litt skeptisk til norlevo..

Tok den ved forrige svikt og hormonene kom i total ubalanse..Bivirkningene der og da var ikke så ille, men mensen ble forskyvi og når den først kom etter mange nervøse uker og graviditetstester, vedvarte blødningene i 1 mnd.. Og snakk om humørforandring... Omtrent som å ha pms i mange uker...

Men yasmin kunne jeg jo prøve. Får vel håpe på det beste. puh. Dette prev. styret. Gleder meg så til p-pilla for disse altfor heldige mannfolka kommer..!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20205-bivirkninger-av-p-pille/#findComment-88171
Del på andre sider

Hei!

Har selv ogsaa proevd aa finne prevensjonsmiddel uten hormoner og slik tukling. Eneste relativt gode loesning jeg har funnet er LadyComp, eller BabyComp som gaar utpaa aa registrere kroppens temperatur gjennom hele syklusen, sammenligneet med en innebygget database som inneholder informasjon fra flere 1000 andre sykluser. Ved hjelp av disse maalingene faar du hver dag et signal om det er 100% sikkert aa ha sex innen de neste 24-timene. Det negative er at den krever avholdenhet, eller alternativ sex i ca 5 dager rundt eggloesningen..

Haaper dette var til litt hjelp!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20205-bivirkninger-av-p-pille/#findComment-89073
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...