Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har perfeksjonert meg på frastøtingsmekanismer når finner en fyr jeg liker. Selv om selv syns jeg er bevisst på det og i vanlig tilstand godt skjønner hva jeg driver med - og gjerne vil unngå - går jeg over på "autopilot" når jeg skjønner det er fare for gjensidig "liking". Det er det jo risiko med! Frastøtingsmekanismene skreddersys "objektet" i en fart, men gjengangere er sånn oppførsel jeg vet er total frastøting for de fleste. Uberegnelig oppførsel, merkelig aggresjon, mikset med sjølgodhet og nedlatenhet. Slik får en menn unna i en fart! Skulle jo tro det var lett match å unngå sånt, bare å ikke gjøre det! Men autopiloten slår fullstendig til og panikken tar meg. Og så blir jeg etter en stund sittende og angre, og lure på om det er mulig å rette opp sånn oppførsel. For årsaken til at den slo til var jo at det var noen jeg likte, og at jeg skulle ønske de likte meg igjen! Uff...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202056-frast%C3%B8ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luskelita

Å herregud - var som om jeg skulle ha skrevet det selv!!

Vet nøyaktig hva du snakker om for jeg gjør selv akkurat det samme!

Jeg er fullstendig klar over det, vet omtrent når det setter inn (når jeg merker at det er "noe mer" mellom meg og en aktuell kandidat) - men aner virkelig ikke hvordan jeg skal greie å forandre meg!!

Vet at det bunner i redsel for å bli såret osv, men som du sier er det som om autopiloten blir satt på, og jeg oppfører meg helt dust!

Angrer som bare det når den ene kjekkingen etter den andre stikker av ;-)

Har dessverre ingen kloke råd til deg, men jeg kommer til å følge spent med på svarene du får *S*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202056-frast%C3%B8ting/#findComment-1438348
Del på andre sider

Å herregud - var som om jeg skulle ha skrevet det selv!!

Vet nøyaktig hva du snakker om for jeg gjør selv akkurat det samme!

Jeg er fullstendig klar over det, vet omtrent når det setter inn (når jeg merker at det er "noe mer" mellom meg og en aktuell kandidat) - men aner virkelig ikke hvordan jeg skal greie å forandre meg!!

Vet at det bunner i redsel for å bli såret osv, men som du sier er det som om autopiloten blir satt på, og jeg oppfører meg helt dust!

Angrer som bare det når den ene kjekkingen etter den andre stikker av ;-)

Har dessverre ingen kloke råd til deg, men jeg kommer til å følge spent med på svarene du får *S*

Først ble jeg veldig glad for at det finnes flere av oss! Men det blir jo feil sagt, er jo så teit oppførsel at hadde vært fint om alle andre kunne unngått den. Som du sier: den ene kjekkingen etter den andre torpederes: "Take no prisoners". La oss håpe finnes medisin. Dette er et gjennomdiskutert tema inne i meg og med venninner. Men har det hjulpet. Nei! :-( Skulle spesielt ønske meg gjenopprettingsråd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202056-frast%C3%B8ting/#findComment-1438354
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Høres veldig kjent ut, har også vært plaget med dette, om enn kanskje ikke i samme grad som du. Det har vel både med redsel for avvisning og frykt for å binde seg å gjøre.

Fatt mot, omsider treffer du en som ikke lar seg pille på nesen av slikt, og som får ned forsvarsverkene dine :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202056-frast%C3%B8ting/#findComment-1440817
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...