Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, stilte noen spm under her ang. smertestillende jeg fikk i forbindelse med en bilkollisjon. Så du det andre spm. mitt? Er litt usikker på om du svarte på det?

I forbindelse med kollisjonen ble det tatt røntgenbilder av meg. Ca. 10 - 15 stk. Sykehuset har regnet ut strålefaren til å være det samme som jeg ville ha fått ved å være to dager ute i naturen. De sier ingen fare og at jeg kan ta det med ro med henhold til skader på fosteret. Er du enig i dette? Hvorfor skal man da aldri ta røntgen når man er gravid, hvis det liksom ikke er så farlig mener jeg. Jeg klarer ikke helt å roe meg. Har det noe å si om egget hadde festet seg ennå? Jeg var 5 - 8 dager gravid.Takk for en fin tjeneste!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20220-uroer-meg-fortsatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg så bare hovedspørsmålet (jeg har ikke kapasitet til å lese alle kommentarer, så nytt spørsmål må legges inn på nytt). Hvis sykehuset har sagt ingen strålefare kan du føle deg trygg. De vet pressis hvor mye stråling de har gitt, det vet ikke jeg. Jeg vet at fosteret tåler ganske mye, men av prinsipp unngår man røntgen i graviditet når det kan unngåes. Det er jo uansett en risiko for å få barn med en utviklingsdefekt, og har kvinnen tatt røntgen eller medikamenter vil man alltid sette det i forbindelse med hverandre. Hvis et så lite foster var skadet ville det sannsynligvis ha blitt abort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20220-uroer-meg-fortsatt/#findComment-88976
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...