Womb Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei! Jeg er gravid med nr. 3 nå. Har tatt keisersnitt to ganger tidligere. Det siste i mars i år. Jeg er vel 5 uker på vei nå og det gjør så vondt i livmoren min!! Det river og stikker. Jeg er redd for å miste den lille spiren min? Har jeg blitt gravid for fort etter siste fødsel? Jeg ammer fortsatt sønnen min på 7 mnd. Burde jeg slutte? Han er ikke så fornøyd med melken min lengre (grunn?) og jeg har som sagt så vondt i livmoren! Mitt første ks ble til pga. alvorlig sv.skaps.forgiftning. Fødte i uke 29. Andre gangen pga. seteleie og litt pga. det som skjedde første gangen (lettere svangerskapsforgiftning+faren for at det skulle blir verre). Blir det ks denne gangen og? Er vel fare for at livmoren kan revne under rier eller noe hvis jeg føder vanlig. Noe jeg ikke tør å bli med på hvis så kan skje! Håper på snarlig svar! Womb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202245-vondtsmerter-etter-keisersnitt-ved-ny-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Så lenge du har vondt i magen og tok keisersnitt for litt over 1/2 år siden, synes jeg du skal kontakte din lege for å få en vurdering, evt. en henvisning til spesialist. Dette for å få vurdert risikoen ved å gjennomgå et svangerskap så tidlig etter det forrige keisersnittet, også med tanke på svangerskapsforgiftningen/preeklampsi. Det er alltid en risiko for at alvorlig preeklampsi kan gjenta seg i et nytt svangerskap. Når man har tatt keisersnitt 2 ganger medfører det at du også den 3.gangen blir forløst ved keisersnitt. Dette bl.a. fordi den totale belastningen på livmoren blir for stor ved en vaginal fødsel. Det utgjør ingen risiko å amme selv om du er gravid, så jeg ser ingen grunn til at du ikke kan fortsette med det. Det kan imidlertid tenkes at melken har fått en litt annen smak nå som du er gravid igjen, men den venner han seg fort til. Jeg ønsker deg lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202245-vondtsmerter-etter-keisersnitt-ved-ny-graviditet/#findComment-1444255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.