Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal til legen igjen neste uke (er i uke 30) og skal ha en UL til (vanlig her i USA). Mannen min og jeg vil ikke vite kjønnet. I USA er det heller regel enn unntak at man får vite kjønnet, litt omvendt av hva som er hjemme?

Bør jeg snu meg vekk under neste UL? Jeg vil jo gjerne se babyen, men altså ikke kjønnet!

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20227-uke-30-ser-man-kj%C3%B8nnet-p%C3%A5-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på ultralyd i forige uke (uke 31) og i dag, i uke 32. Jeg så VELDIG godt at det var ei jente som lå der inne. Jeg så veldig tydelig at det var to kjønnslepper. Jeg viste fra før at det var ei jente, men jeg hadde nok sett det uansett.

Kan du ikke bare si i fra at du ikke vil vite vilket kjønn det er.

Uansett lykke til.

Hilsen

Ja, i vårt tilfelle så man det veldig lett da vi var på UL i uke 30-31. Tissefanten på lillegutt sto rett ut, og legen sa "Ikke mulig å ta feil av den der, nei !"

Du bør antageligvis si fra til personalet som utfører ultralyden.De ER jo mulig for dem å skygge unna området rundt skrittet, og med det prøve å unngå og avsløre kjønnet. De kan føre doppleren slik at du ihvertfall ikke får "alt" rett i synet, men kan snu deg vekk først om det er noe de må se på der.

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du skall säga till innan undersökningen att ni inte önskar att veta könet. Detta måste de då accaptera. Det är inte så lätt att förstå eller se på ultraljudet vilket kön barnet har som förälldrar. Det tar många år innan man blir duktig på att se och tolka ultraljudet riktigt. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...