Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg slet med hard avføring både før og etter fødselen sist. Er nå i uke 30 og avføringen er grei foreløpig.

Ved forrige fødsel føltes det ut som jeg også måtte bæsje (og jeg tror jeg gjorde det, men er ikke sikker). Jeg revnet noe og ble sydd 7 sting. Et rift gikk nærmere endetarmen. I 2 1/2 mnd etterpå hadde jeg fryktlig problemer med hard avføring og vondt for både å sitte og gå. Jeg spiser/spiste sunn mat, og minimalt med kjøtt.

Burde jeg be om å få avføringsmiddel ved neste fødsel? Eller er det bare kroppen som presser så enormt at det føles ut som om "man skal vrenges"?

Takknemlig for svar.

PS. Gruer meg hverken for fødsel eller søvnmangel, men nettopp det jeg har beskrevet ovenfor...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20229-avf%C3%B8ringsmiddel-f%C3%B8r-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det kan var lurt att ta klyster när du kommer in till förlossningsvadelningen. Om det finns någon avföring i tarmen, så kommer den ut när huvudet trycker på ändtarmen. Jag tror att de flesta har kännt likadant som dig, att de måste bæsje i slutet. Det är när huvudet trycker så långt ned och det är dags att pressa som det känns så. Tänk bara på att komma in itid, så att du hinner att få detta först. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...