Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå fått to ett-årige resepter på vanlig type prevensjon fra min fastlege, som nå har utløpt, og jeg trenger en ny innen én uke. Av diverse årsaker kvier jeg meg for å kontakte fastlegen kun for dette, og ventetiden på time der er uansett som regel minst 3 uker (jepp, jeg har somlet fælt... :/ ).

Spørsmålet er dermed; kan man få en slik resept fra f.eks. legevakt? Eller er det misbruk/feil bruk av det tilbudet (antar det)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202474-prevensjon-hos-legevakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det misbruk av legevakt, og mest sannsynlig vil de uansett ikke gi deg ny resept. I alle fall ikke for mer enn svært kort tid, om noe.

Men hvorfor ringer du ikke bare til legesekretær hos din fastlege, og ber om fornying av resepten? Da kan du jo bare hente den i skranken der. Trenger ikke time hos legen hver gang en resept på p-piller og lign. skal fornyes.

Gjest legesenter

du kan kanskje ringe legesenteret og spørre om legen kan skrive ut en resept på dette til deg (forklare situasjonen).Da kan du hente den på legesenteret (uten å være til time hos legen).

Og så kan du jo evt få en ny time når han har ledig.

Selvsagt er det misbruk av legevakt, og mest sannsynlig vil de uansett ikke gi deg ny resept. I alle fall ikke for mer enn svært kort tid, om noe.

Men hvorfor ringer du ikke bare til legesekretær hos din fastlege, og ber om fornying av resepten? Da kan du jo bare hente den i skranken der. Trenger ikke time hos legen hver gang en resept på p-piller og lign. skal fornyes.

Ok, takk for svar - er litt uerfaren med dette, tydeligvis :) Skal prøve det på mandag, da!

Du trenger vel ikke legetime for å få fornyet en resept som du har fått over lang tid?

Det skal holde med å ringe legekontoret, "bestille" hos sekretæren og hente den neste dag for kr 35.-

Tviler på at legevakten påtar seg denne oppgaven så ring legekontoret ditt du.

Og til neste gang...husk å ringe i god tid før medisinen er slutt, det er ganske frustrerende når pasienter ringer omtrent på dagen, det er ikke alltid mulig å få legen til å signere samme dag.

:)

Annonse

Du trenger vel ikke legetime for å få fornyet en resept som du har fått over lang tid?

Det skal holde med å ringe legekontoret, "bestille" hos sekretæren og hente den neste dag for kr 35.-

Tviler på at legevakten påtar seg denne oppgaven så ring legekontoret ditt du.

Og til neste gang...husk å ringe i god tid før medisinen er slutt, det er ganske frustrerende når pasienter ringer omtrent på dagen, det er ikke alltid mulig å få legen til å signere samme dag.

:)

Yep, har lært leksen min nå...håper det holder med 4 dager. :) Har også somlet fordi forholdet mitt er i bad shape om dagen, så hvem vet om jeg faktisk trenger resepten...men, men. Bra å regulere mensen også, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...