Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg har sex med kjæresten min blir jeg sår i mange dager etterpå. En gang var det vondt å sitte, tisse og litt vondt å gå.. Vi bruker glidemiddel, men det blir allikevel svært sårt. Har ikke vært aktiv så lenge, så jeg håper det blir bedre med litt "trening". Er det noen andre som har hatt det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202521-sv%C3%A6rt-s%C3%A5rt-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, bruker dere kondom? I så fall skal du ikke se bort fra at du kan ha en allergisk reaksjon på dem. Eller på glidemiddelet dere bruker.

Bruker du p-piller kan det kanskje hjelpe å skifte merke.

Ellers så er jo det veldig viktig å være tilstrekkelig opphisset før inntrenging, glidemiddel alene kan gjøre deg glatt men ikke KLAR...

Enkelte stillinger er det også kanskje fortere å bli sår i enn andre, det spørs jo også hvor "hardt" dere holder på.

Etter sex kan det lindre å dusje seg godt med lunkent vann, og evt. smøre seg med Canesten for å forebygge sopp, noe som er vanlig forekommende ved sårhet - irriterte slimhinner gir grobunn for soppvekst!

Lykke til, håper det går seg til for dere snart!

Hei, bruker dere kondom? I så fall skal du ikke se bort fra at du kan ha en allergisk reaksjon på dem. Eller på glidemiddelet dere bruker.

Ellers så er jo det veldig viktig å være tilstrekkelig opphisset før inntrenging, glidemiddel alene kan gjøre deg glatt men ikke KLAR...

Enkelte stillinger er det også kanskje fortere å bli sår i enn andre, det spørs jo også hvor "hardt" dere holder på.

Etter sex kan det lindre å dusje seg godt med lunkent vann, og evt. smøre seg med Canesten for å forebygge sopp, noe som er vanlig forekommende ved sårhet - irriterte slimhinner gir grobunn for soppvekst!

"Etter sex kan det lindre å dusje seg godt med lunkent vann, og evt. smøre seg med Canesten for å forebygge sopp, noe som er vanlig forekommende ved sårhet - irriterte slimhinner gir grobunn for soppveks"

Skriver under pà det der med irriterte slimhinner og sopp, og jeg tror jeg har funnet en màte pà à unngà sopp: glidekrem! Da kjaeresten min var pà besoek nà sist hadde vi 3 uker med sex hver dag uten noen antydning til sopp hos meg. Förste gang i dette forholdet (veldig bra og hyppig sex, det kan gà litt hard for seg iblant). Trenger egentlig ikke extra glidemiddel, og det blir nesten litt for mye av det gode med glidekremen, men jeg tror virkelig at det kan forebygge sopp. Mitt hotte tips;-)

"Etter sex kan det lindre å dusje seg godt med lunkent vann, og evt. smøre seg med Canesten for å forebygge sopp, noe som er vanlig forekommende ved sårhet - irriterte slimhinner gir grobunn for soppveks"

Skriver under pà det der med irriterte slimhinner og sopp, og jeg tror jeg har funnet en màte pà à unngà sopp: glidekrem! Da kjaeresten min var pà besoek nà sist hadde vi 3 uker med sex hver dag uten noen antydning til sopp hos meg. Förste gang i dette forholdet (veldig bra og hyppig sex, det kan gà litt hard for seg iblant). Trenger egentlig ikke extra glidemiddel, og det blir nesten litt for mye av det gode med glidekremen, men jeg tror virkelig at det kan forebygge sopp. Mitt hotte tips;-)

Du skriver at du har funnet en måte pà å unngà sopp, nemlig glidekrem.

Det vikstigste tiltaket er vel å unngå stringtruser og forsøke å beholde noe av håret der nede.

Du skriver at du har funnet en måte pà å unngà sopp, nemlig glidekrem.

Det vikstigste tiltaket er vel å unngå stringtruser og forsøke å beholde noe av håret der nede.

Tja, jeg bruker alltid string om dagen (men aldri om natten) og har som regel lite hår der nede (bortsett fra akkurat nå, sukk) - og har aldri hatt sopp i mitt 30-arige liv. Er også stor fan av glidemiddel dog, så kanskje Anaïs har rett. :)

Gjest pæremos

Man skal ikke drive å bruke canesten uten behov. Det gir resistens for soppen og kan gi eksem hos dama, som i seg selv gir sårhet.

Annonse

Tja, jeg bruker alltid string om dagen (men aldri om natten) og har som regel lite hår der nede (bortsett fra akkurat nå, sukk) - og har aldri hatt sopp i mitt 30-arige liv. Er også stor fan av glidemiddel dog, så kanskje Anaïs har rett. :)

Jeg er stort sett glattbarbert bortsett fra en liten dusk / stripe, har brukt g-string i flere år (ikke nå lengre) og har aldri brukt glidekrem. Hadde i perioder et utall antibiotikakurer. Og har aldri hatt sopp. :o)

• 2 uker senere...

Jeg var ofte sår etter sex i mitt første forhold. Noe som var skikkelig grusomt! Husker at det var skikkelig vondt da jeg gikk i dusjen etterpå... Han var stor og vi hadde hard sex... Dette kunne jo vært noe av årsaken. Har aldri vært så sår senere, så regner med at ham blir litt herdet med årene...

Men uansett, har dere "hard sex" så er det sikkert et godt råd å roe litt ned på tempoet kanskje??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...