chess Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg er nå 16 uker på vei,og er ikke "syk" på noe vis. Jeg går i full stilling på en travel sengepost, og merker at når det nærmer seg lunsjtider begynner jeg å bli bra sliten. Tung i hodet og trøtt. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen er jeg som et slips; legger meg på sofaen etter middag og er helt skutt, får ikke gjort noen ting. Jeg har tenkt som så at jeg skal kanskje bare gå gravid to ganger i livet, og i den tiden synes jeg at jeg har rett til å være litt egoistisk og kunne nyte det å være svanger. Jeg skal til legen om et par uker, og lurer litt på om jeg skal ymte frempå om jeg kanskje skal sykemelde meg delvis om denne trøttheten fortsetter. Er dette litt luksuriøst så tidlig i svangerskapet, eller er det ikke så uvanlig å deltidssykemelde seg så tidlig? Mitt andre spørsmål er hva som anbefales ang. legevalg. Jeg har hatt første svangerskapskontroll hos den allm.praktiserende legen jeg har brukt tidligere, og er sånn generelt fornøyd med ham. Men om man har gynekolog/ obstetretiker(?) i nærheten, bør man da benytte seg av det, eller kan man stole på at en allm.praktiker har de nødvendige kunnskapene og kan gjøre de nødvendige observasjoner? Takknemlig for svar fra jordmor og andre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20253-sliten-og-usikker-p%C3%A5-legevalg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Detta är ingen lätt fråga som det finns ett entydigt och rätt svar på. Att vara trött under delar av graviditeten , är vanligt och normalt. Denna trötthet varar inte hela graviditeten och de flesta klarar därför av att fortsätta att jobba som vanligt. Jag tycker att en sjukskrivning pga enbart trötthet i vecka 16 inte hörs riktigt ut. Förhoppningsvis vänder detta snart och du får då orken tillbaka. Du måste nog acceptera att du inte orkar med så mycket annat än jobb under en period. Ta varje chans iakt att vila dig och ha inte dåligt samvete över detta. Be din partner om avlastning med hemarbete. Om denna trötthet inte försvinner eller om det kommer andra komplikationer, kan en sjuksrivnig bli aktuell. Du får väll höra med din doktor vad denne anser om ditt problem. Att gå till en allmänpraktiker eller gynekolog har antagligen ingen speciell betydelse om du är frisk. Det är nog mera personkemin som är viktigast. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20253-sliten-og-usikker-p%C3%A5-legevalg/#findComment-88403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.