Gå til innhold

Postiv graviditetstest, men drakk forrige helg.....

Anbefalte innlegg

Graviditetstesten i dag var positv! Dette er noe min mann og jeg er veldig glade for! Det eneste er at vi var bedt på fest forrige lørdag. Tok en test før jeg dro, og den var negativ. Dro derfor på festen i den tro at jeg ikke var gravid. En uke senere sitter jeg altså med positiv test (forventet menstrasjon var ca. i dag). Tror nå at jeg kan ha blitt gravid for ca. 2 uker siden. Er nå veldig redd for at alkoholinntaket mitt forrige helg kan ha skadet fosteret. Det var vel da ca. 1 uke gammelt. Jeg drakk 3 glass rødvin og en del av en drink (Smirnoff Ice). Kan dette ha påført fosteret skade??? Er det koblet opp til mor på dette tidspunkt???

Er selvfølgelig nå totalavholden!

mvh bekymret

Fortsetter under...

Hadde sånt ført til skader, hadde det ikke vært mange normale barn i verden.

Alkoholmengden var ikke ekstrem, og det var så tidlig at det ikke var noe foster med felles blodomløp med deg. Ikke tenk mer på det, og vær alkoholfri og sunn i de viktige ukene som kommer nå (organdannelse).

Jeg har vært gravid uten å vite det både på julebord og utenlandsferie, og det har gått aldeles utmerket. Den ene gangen jeg visste om graviditeten FØR utenlandsferien (og ikke drakk vin), spontanaborterte jeg.

Hadde sånt ført til skader, hadde det ikke vært mange normale barn i verden.

Alkoholmengden var ikke ekstrem, og det var så tidlig at det ikke var noe foster med felles blodomløp med deg. Ikke tenk mer på det, og vær alkoholfri og sunn i de viktige ukene som kommer nå (organdannelse).

Jeg har vært gravid uten å vite det både på julebord og utenlandsferie, og det har gått aldeles utmerket. Den ene gangen jeg visste om graviditeten FØR utenlandsferien (og ikke drakk vin), spontanaborterte jeg.

Tusen takk for svaret!! Det var veldig betryggende å høre!! Du skriver at fosteret ikke har felles blodomløp med morsen så tidlig. Har lest et sted at det etter 1 uke fester seg i livmoren og får "næring". Vet du om det er blod eller noe annet???

Tusen takk for svaret!! Det var veldig betryggende å høre!! Du skriver at fosteret ikke har felles blodomløp med morsen så tidlig. Har lest et sted at det etter 1 uke fester seg i livmoren og får "næring". Vet du om det er blod eller noe annet???

I starten lever det vel stort sett av "medbragt", tror jeg - et eller annet i selve egget som "brukes opp". Men systemet med næring via moren etableres når egget har festet seg ordentlig.

Den viktigste fasen er når organene dannes i de første tre månedene. Etter dette er fosteret nesten ferdig "innvendig" og skal bare vokse og "modnes".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...