Gå til innhold

Rift som går opp igjen og igjen... :(

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 28 år. Jeg har fått en rift nederst i skjedeinngangen som går opp nesten hver gang jeg har sex! Det er utrolig plagsomt.

Jeg kan være kjempevåt og alikevel skjer det. Jeg har tilogmed kjent at det revnet i det jeg fikk orgasme så det kan jo ikke være fordi jeg ikke er klar nok.. Det virker som det skjer lettere for hver gang. Når riften ikke er åpen kjennes det ut som det har blitt et arr der.

Jeg har for en stund siden hatt opphold på nesten tre måneder, og alikevel skjedde det igjen. Så det virker som det ikke hjelper at det får gro i lengre tid heller. Det gror jo i løpet av en uke, men går opp igjen så snart jeg har sex..

Jeg er glad i sex og er redd for at jeg aldri mer skal få oppleve det uten å måtte være sår etterpå!

Og som følge av dette kommer det gjerne en svar soppinfeksjon... Kan jo være at denne har vært der fra før og gjør at jeg sprekker lettere? Vurderer å bytte p-piller for å se om det hjelper..

Men arret er jo der alikevel!Kan det være at det har blitt en svakhet der arret er siden det skjer igjen og igjen? Er det noe man kan gjøre for å styrke vevet? Leste på noen gyn.-sider på ullevål sylehus (eller var det riksen...?) at det ble benyttet laserkirurgi på arr og lignende.

Er det overhode noe som kan hjelpe på dette? Kan jo ikke gå sånn gjennom hele livet.. Det er forferdelig frustrerende. Og så blir jeg jo redd for at hvis jeg engang skal føde allerede er svekket i området og helt sikkert vil sprekke.

Hjelp... :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202562-rift-som-g%C3%A5r-opp-igjen-og-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg hadde en slik rift for noen år siden - og det tok LANG tid før den grodde skikkelig.

Selv om det gikk uker og noen gang måneder mellom hver gang jeg hadde sex, så gikk riften opp igjen.. Utrolig frustrerende!

Til slutt var jeg avholdene i over tre måneder, og først da grodde det skikkelig. Ennå kan jeg ser arret, men nå er det ikke noe problem lenger.

Jeg ville bestilt time hos gynekolog og begynt å forberede meg på en lang avholdsperiode...

Kjedelige greier...

Jeg hadde en slik rift for noen år siden - og det tok LANG tid før den grodde skikkelig.

Selv om det gikk uker og noen gang måneder mellom hver gang jeg hadde sex, så gikk riften opp igjen.. Utrolig frustrerende!

Til slutt var jeg avholdene i over tre måneder, og først da grodde det skikkelig. Ennå kan jeg ser arret, men nå er det ikke noe problem lenger.

Jeg ville bestilt time hos gynekolog og begynt å forberede meg på en lang avholdsperiode...

Kjedelige greier...

:( Åååå, det er så frustrerende. Hadde jo en så lang avholdsperiode uten at det gikk helt over.

Men det er jo godt å høre at det ordnet seg for deg :) Da er det jo håp iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...