Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Kan dere svare meg på følgende:

Jeg er en jente på 25 år som er mor til en gutt på snart 3 år. Like etter fødselen var jeg på en gynekologisk undersøkelse hvor det ble konstantert at jeg hadde vevsforandringer på livmorhalsen. En liten del av livmortappen ble fjernet ved hjelp av laser og siden har alt vært ok. Men for snart 8 måneder siden bestemte jeg og samboeren min oss for å prøve på barn nr. 2. Vi har prøvd rundt eggløsning hver måned, men jeg har fortsatt ikke blitt gravid. ( Første barnet ble til ved 1 forsøk!) Jeg er litt bekymret for at fjerningen av livmortappen har gjort det vanskeligere for meg å kunne bli gravid... Stemmer det?

Setter veldig stor pris på svar fra dere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20268-fjerning-av-livmortappen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag får här vara lite försiktig med mitt svar. Jag menar att det inte är någon vesäntlig skillnad , när det gäller att bli gravid efter ett sådant ingrepp. Då detta ingrepp, gjöres så ofta, skulle jag tro att man hade sett detta tydligt. (och också informerat alla patienter om detta) Jag tycker därför att du kan avvakta med att söka hjälp för eran barnlöshet, tills ni har försökt i 1 år. Chanserna är ju goda att ni skulle lyckas, då ni har fått ett barn innan. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...