Gå til innhold

Hvor stor?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjempe redd

Hei!

Hvor stor mulighet er det for å abortere uten å legge merke til det i begynnelsen av uke 9?Merker man alltid en abort i form av blødning? Vil det alltid være blødning?Jeg har fått konstantert at hjertet banker og at allt var iorden for ca 1 1/2 uke siden. Men nå begynner jeg å bli nærvøs igjen.Jeg har ikke hatt hentydning til blødning. Hvor stor sjangse har jeg for å fullføre svangerskapet når jeg allerede har sett hjertet som banker og allt var bra i uke 8?Skal det mye til for at forsteret ikke utvikler seg vidre når hjertet allerede banker(det er jo det aller viktigste på den lille kroppen)Som du sikkert skjønner er jeg svært nærvøs og er livredd for å misste nurket mitt, som jeg har ventet så lenge på.

Håper du kan svare meg Jordmor.

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20276-hvor-stor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

som oftest merker man en abort med blødning mener jeg å ha lest, men fosteret kan ligge dødt en stund før dette skjer.

Jeg er nå gravid i 26. uke og hadde flere små blødninger/blod i utflod de første ukene, så selv med blødninger kan det gå veldig bra. Jeg var også livredd for å miste gullet og ukene fram til uke 12 var litt lange. Da jeg var i kontakt med lege i forbindelse med dette fikk jeg til svar at jeg bare måtte smøre meg med tålmodighet og håpe det beste. Det er nemlig ganske vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet (samtidig er det jo ikke uvanlig med aborter heller så jeg skjønner du er redd).

Hvis du har fått konstatert hjerteaktivitet for en uke siden og ikke har hverken blødninger (rødt, friskt blod) eller vondt i magen tror jeg du kan slappe av. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20276-hvor-stor/#findComment-88328
Del på andre sider

Hei.

En abort ender alltid med en blødning, men risikoen for å få en abort reduseres med hvor langt du er på vei. Du kan blød selv om du er gravid, men da er det friskt rødt blod( som en vanlig menstrasjon)i motsetning til en abort som er mørkt, klumpete blod. Mange har smerter under en abort, og mange kjenner nesten ingenting.

Jeg hadde selv en spontanabort i 5 uke. Den begynnte med vannvittige smerter nederst i ryggraden og fortsatte opp til magen. Jeg kaldsvettet og holdte på å svimme av flere ganger. Et par timer senere begynnte jeg å blø. Jeg har aldri hatt så vondt før som det jeg hadde da.

Det er nok veldig liten sjanse for at du skal få en spontanabort etter 9 uker. Etter 3 månder er det nesten 100% sikkert at du kommer til å beholde barnet.

Lykke til videre!!!

Hilsen framtidig mor!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20276-hvor-stor/#findComment-88355
Del på andre sider

Hei.

En abort ender alltid med en blødning, men risikoen for å få en abort reduseres med hvor langt du er på vei. Du kan blød selv om du er gravid, men da er det friskt rødt blod( som en vanlig menstrasjon)i motsetning til en abort som er mørkt, klumpete blod. Mange har smerter under en abort, og mange kjenner nesten ingenting.

Jeg hadde selv en spontanabort i 5 uke. Den begynnte med vannvittige smerter nederst i ryggraden og fortsatte opp til magen. Jeg kaldsvettet og holdte på å svimme av flere ganger. Et par timer senere begynnte jeg å blø. Jeg har aldri hatt så vondt før som det jeg hadde da.

Det er nok veldig liten sjanse for at du skal få en spontanabort etter 9 uker. Etter 3 månder er det nesten 100% sikkert at du kommer til å beholde barnet.

Lykke til videre!!!

Hilsen framtidig mor!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20276-hvor-stor/#findComment-88356
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Att vara oroad över om fostret lever är en vanligt och denna fråga dyker ofta upp här på forumet. Jag tycker att denna oro är normal, då en sådan viktig ting i livet håller på att hända. Tyvärr är det lite som vi kan påverka en evt spontanabort. En spontanabort före vecka 12 skjer i ca 10% av alla graviditeter. En spontanabort skjer alltid med en kraftig blödning och menssmärtor. Små blödningar under graviditeten är dock vanligt och leder inte alltid till en spontanabort. Jag ser därför ingen anledning till att något skulle vara galet med ditt foster nu. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20276-hvor-stor/#findComment-88384
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...