Gjest mommy's little monster Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei. Jeg er en jente på 25 år som den siste måneden har hatt problemer med utflod. Jeg har kanskje de siste 7 månedene hatt brunlig utflod de 2-3 dagene før menstruasjonen hver gang, og har fått mensen 2 dager før jeg egentlig skal ha den (jeg har tidligere alltid vært som en klokke når det gjelder å få menstruasjonen, har alltid fått den når jeg skal ha den). Den siste måneden har den brunlige utfloden imidlertid ikke nøyd seg med å komme bare rett før menstruasjonen. Jeg fikk også brun utflod rundt eggløsningstidspunktet. Denne gav seg etter noen dager (det har jeg ALDRI hatt tidligere). 2-3 dager etter at den hadde gitt seg var jeg hos fastlegen min på gynekologisk undersøkelse fordi jeg skulle begynne med p-pille igjen. Hun tok celleprøve og klamydiaprøve iallfall, men vet ikke om hun tok noe mer. Dagen etter undersøkelsen fikk jeg brun/sort utflod igjen som varte helt fram til menstruasjonen uken etter. Det vil si at jeg i forrige måned kun hadde 1 uke som var blødningsfri. For å beskrive utfloden nærmere så er den mørk brun/sort. Ikke blodig, og ikke som vanlig utflod (ikke seig). Av og til kan den være litt "klumpete", men vanligvis er den ikke tykk og ikke seig. Jeg har også en del "murring" i magen (som menstruasjonssmerter, men dette er bare enkelte dager, innimellom kan jeg også få akutt "knip" i nedre del av magen på høyre side - det stikker og føles som en slags krampe, men dette har jeg hatt i årevis). Jeg har ikke feber, men er litt slapp. I og med at jeg hadde hatt litt mørk og annerledes utflod rundt eggløsningstidspunktet så spurte jeg legen om dette. Hun sa at det var normalt. Det er nå to uker siden jeg var hos legen og hun sa at hun skulle kontakte meg hvis det var noe galt med testene etter 1 uke. Siden hun ikke har gjort dette så regner jeg med at de testene var negative. Så da skyldes det iallfall ikke klamydia. Hva kan dette være? Det er meget plagsomt både for meg og partneren min (han har forøvrig ingen symptomer på noe som helst). Jeg har begynt på p-pille nå, men siden jeg bare har gått på dem i 1 uke så har ikke de noe med dette problemet å gjøre. (Jeg har vært sammen med kjæresten min i 3 måneder, og vi har hatt et vanlig og aktivt sexliv i disse månedene, utenom de siste ukene.... Jeg har ikke spesielle smerter under samleie, men av og til kan jeg være litt tørr. Jeg har alltid hatt normal utflod og har aldri hatt en soppinfeksjon. Jeg har heller aldri hatt en kjønnssykdom. Jeg tok en abort (medisinsk) for 1,5 år siden, men i og med at det er så lenge siden regner jeg med at denne ikke kan ha noe med saken å gjøre. Jeg har hatt menstruasjonen nå nettopp (den kom 3 dager for tidlig denne måneden. Den første dagen er blodet veldig brunt/mørkt, men deretter blir det normalt), det var 1 uke siden jeg fikk den i går. De to siste dagene har jeg hatt mørk brun/sort utflod igjen. Jeg frykter nå at denne ikke går over..... Bør jeg oppsøke legen min igjen? Hva kan det være? blir litt bekymret.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202874-brun-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mommy's little monster Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg glemte å ta med at denne utfloden ikke lukter noe spesielt. Lukter kun som vanlig utflod. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202874-brun-utflod/#findComment-1446811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det lyder som du har litt bloedning fra et eller annet sted. Du har faatt utelukket at det er noe galt med livmorhalsen. Mon det kan vaere hormonforstyrrelser? I saa fall skulle det bli bedre med p-pille. Hvis det ikke hjelper i loepet av et par maaneder, synes jeg du skal henvises til en gynekolog som kan ta ultralyd og se om det f.eks. kan vaere en polypp i livmoren (de er godartede). Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/202874-brun-utflod/#findComment-1448390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.