Gå til innhold

Hvor har lysten min tatt veien??

Anbefalte innlegg

For et halvt års tid siden sluttet jeg på p-pillen (Yasmine) med tanke på barn. Det rare var at lysten nesten forsvant over natten. Både sambo og jeg har meget lyst på barn sammen, så det er ikke der det ligger.

Tidligere hadde vi sex både titt og ofte, mens nå er det sjelden - hver 4-5 dag. Mange har nok sex sjeldnere enn dette, og mener vi ikke har noe å klage over, men det er i alle fall sjelden for vår del. Jeg har lyst til å ha lyst, men det skjer jo så utrolig sjelden...

Har i hele høst hatt mye å henge fingrene i og dermed hatt lite overskudd, så noe av problemet kan nok tilskrives dette - men ikke alt! Lysten har jo vært manglende siden i vår.

Det hele blir fryktelig frustrerende både for sambo og meg, da jeg føler at jeg nesten alltid avviser, og han nesten alltid får avslag.

Bortsett fra dette har vi det veldig bra sammen, men dette temaet sliter mye på oss begge, og på forholdet.

Håper det er noen som har tips og råd for å få sexlivet vårt på rett kjøl igjen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202891-hvor-har-lysten-min-tatt-veien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har tenkt nøye gjennom ting, og det er ikke det som dreper lysten.

Hvis dere leker med tanken på å få barn, kan noe som i og for seg er hyggelig få lysten til å forsvinne. Man vet jo at det er et stort skritt i livet, og ubevisst kan det hende at dette stresser deg litt.

For å prøve noe sprøtt da, så kunne dere for eksempel lage en regel som sier at dere får ikke ha sex med mindre dere bruker kondom. Da forsvinner jo hele barneaspektet.

Og hvis dette skulle virke og dere havner i senga, er det jo bare å rive den av når det gjelder, så blir det nok barn av det likevel :)

Bare et sprøtt forslag, har selv erfaring med at litt "omvendt psykologi" kan være effektivt mot lystproblemer. Litt sånn "har du ikke lov til noe så får du antagelig mer lyst". Kanskje.

Verdt er forsøk, lykke til :)

• 2 uker senere...
Gro Isachsen, Sexolog

Samleiefrekvensen deres er helt etter normalen. Det er vanskelig å skjønne hva som har utløst din ulyst. Slik du selv er inne på, kan det ha noen med at du nå risikerer å bli gravid slik at sexen ikke bare har nytelse som formål.

Det kan virke ganske skremmende å skulle bli mor, selv om du sier dere begge ønsker det. Noen har angst for fødselen, andre for at mye av friheten blir tatt i fra dem når et nytt barn kommer inn i familien og mister av den grunn lysten.

Det kan også hende at alle dine gjøremål gjør deg sliten eller setter i gang ekstra produskjon av stresshormonet kortisol. Har du for mye av dette, blokkerer det for produskjon av lysthormonet testosteron. Da må du prøve å få ned skuldrene litt før det fester seg et negativt stempel med sex.

Jeg håper du finner årsaken, som vel er betingelsen for å komme videre, selv om det også kan hjelpe en periode å være ekstra påpasselig med å være ærlige og bare gjøre det som gjør ekstra godt for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...