Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei Mette!

helt nytt for meg, men prøver å bli litt klokere bare..

har vært inne på Bærum og fjernet begge egglederne, da disse var tette og veskefylt, har lenge vært plaget av smerter av ulik art før inngrepet og regnet derfor med at dette var løsningen.. skal inn å til prøverør så snart alt av papirer er i orden, så måtte vel gjøres likevel etter det jeg har blitt fortalt av legene.. men saken er det at jeg sliter både fysisk og tildels psykisk etter inngrepet, er dette av vanlig art? føler meg helt på utsiden av meg selv, sover dårlig, er nedstemt, har kroniske smerter som jeg ikke vet hvor kommer fra.. til tider feberfølelse og svettetokter.. var veldig spent hvordan min neste mens periode kom til å bli, det er gått 17 dager siden inngrepet og perioden min er nå, før var jeg plaget av sterke smerter, men nå er det jo enda værre, er det normalt?vil det stabilisere seg etterhvert? nå har jeg så sterke smerter at jeg ikke fungerer i jobb, har gått sykemeldt i to uker sammenhengende etter operasjonen og jeg er enda ikke meg selv, kjempe sliten og mangler konsentrasjon, er så lei meg for dette og får dårlig samvittighet i tillegg, men klarer bare ikke større anstrengelser, er det noe som kan hjelpe, prøver å gjøre fremsteg hver dag, men noen ganger sier det bare stopp og jeg vil helst være for meg selv.. håper du kan hjelpe meg da jeg er veldig frustrert og føler meg helt ubrukelig, angrer nesten på inngrepet, da jeg fungerte tilnærmet normalt før det, tross smertene som stadig kom..

er det vanlig og hvilke ettervirkninger er vanlige etter et slikt inngrep?

mvh

goodgirl

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er absolutt ikke vanlig med slik reaksjon paa noe som vi regner som et lite inngrep. Jeg vil tro at viktigste grunn til at egglederne ble fjernet er for aa bedre dine muligheter ved et IVF forsoek. Veskefylte eggledere gir daarligere resultat, saa du skal ikke angre operasjonen.

Kan du ha faatt psykisk reaksjon paa at det naa definitivt er utelukket at du kan faa barn paa naturmetoden?

Hvis du feber og sterke smerter, synes jeg du skal faa gynekologene til aa se paa deg, meget sjelden kan det oppstaa betennelse etter slik operasjon.

Saa synes jeg du skal snakke med din fastlege og fortelle hvordan du har reagert. Er det et eller annet som har kommet fram i forb. med operasjonen, angst eller slikt? Har du tidligere opplevd noe ubehagelig med underlivet som overgrep, uoensket graviditet med abort eller annet?

Vaer aapen overfor din lege.

Jeg haaper du etterhvert kan komme i form og forberede deg/dere paa IVF inngrepet. Det er meget gode muligheter for at det skal lykkes. Se ev. hjemmesiden for Foreningen for ufrivillig barnloese.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...